Gå til innhold

Abort ved feil kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

NIPT test kan slå ut feil før uke 12  ergo les før du poster

Anonymkode: 6309e...892

Den KAN det ja, men det er lite sannsynlig. Den er ganske så sikker i uke 10 også. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker said:

likevel sier jeg min mening på lik linje som deg og det står jeg fritt til det kalles for ytringsfrihet 

Anonymkode: 6309e...892

Dette handler om TS innlegg, ikke din ytringsfrihet. Saken er at man kan ha sine meninger, men man må kunne romme at andre (TS) har sine meninger om abort. 

Anonymkode: 510d5...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

nope ikke alle for senabort innvilget hva skal du gjøre om du møter en nemd som avslår søknaden din? dessuten er ikke NIPT 100% sikker om den tas før uke 12.

Anonymkode: 6309e...892

Jeg tar den i uke 10, den er veldig sikker da også, selv om den blir sikrere. Tar en evt avort før uke 12, ingen nemd.

 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

En jenteBABY og gutteBABY er nok ikke så forskjellige, men jentebarn og guttebarn, og for ikke å snakke om kvinner og menn er ganske forskjellige. Jeg vet at folk i slike tråder ikke er enige i det,og innsisterer på at det er 0 forskjell på menn og kvinner, og hvis det er det er det KUN foreldrenes feil som har presset dem inn i trange kjønnsmønstre, og at eneste grunnen til at noen ønsker seg en jente er for å kle de opp i feminine klær. Jeg er grunnleggende uenig i det. Spør deg selv hvilket kjønn er du og har du masse nære venner av det motsatte kjønn? For de fleste er det ikke slik. Det handler om å ha noe felles. Jeg har noe felles med andre kvinner som jeg ikke har med menn. Ikke til forkleinelse for menn/gutter, jeg har jo en hel familie full av dem som jeg virkelig elsker, men jeg har ikke det kvinnefellesskapet med dem. Det er dette jeg savner. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

 

Hvordan kan du få et "kvinnefellesskap" med en som ikke definerer seg som kvinne? Her er det jo noe du ikke har forstått. 

Jeg har en tante som har en sønn og en datter. Datteren var veldig kjærkommen for henne fordi hun ønsket seg så inderlig en datter slik du gjør. Men denne datteren er verken mann eller kvinne, men heller et sted midt i mellom og identifiserer seg nok som det. Og er gift med en dame. Tanten min har i alle år sørget over dette og det har gjort det til en sår relasjon både for henne og datteren. Jeg har fått høre historier der tanten min i barndommen til datteren forsøkte å påtvinge henne sminke og jenteklær, og jeg vet at dette har vært veldig vondt for datteren. Hun var godt voksen når hun kom ut av skapet, for å si det slik. 

Er det dette du ønsker deg? Du forsøker å manipulere en situasjon du aldri har noen som helst kontroll over. 

Anonymkode: 23c88...33a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig det er en interessant diskusjon, og er enig at man får prøve å være noenlunde saklig og høflig, selv om dette vekker ganske sterke følelser i meg også. 

Jeg kan på en side forstå dette med kvinnefellesskap, men samtidig, det er vel ikke alle kvinner du vil trives i fellesskap med eller venninne med selv om de er kvinner, TS? Jeg har en to gode mannlige venner utenom han jeg er gift med, og et nærere fellesskap og en bedre relasjon til mannen min enn moren min. Jeg har også to døtre, som er helt ulike. 

De det første barnet mitt ble født, merket jeg meg diktet "dine barn er ikke dine barn" som stod i svangerskapsboken vi fikk på sykehuset. Jeg tenker det er viktig at vi tar imot de barna som de er, temperament og personlighet utgjør vel så mye av ulikhetene som kjønn. Vi kan ikke velge hvem de skal være, selv om det finnes måter man kan klare å velge kjønn.

Og det er dette som får meg til å reagere så sterkt. Jeg så for meg hvordan det skulle være å ha et barn og en datter selv. Nå i adventstiden hadde jeg f.eks. sett for meg å videreføre tradisjoner fra min barndom, at barna mine skulle oppleve magi i det jeg selv opplevde magi i som barn. Det ble ikke helt sånn, selv om vi har samme kjønn. Hvis jeg skal ha et fellesskap med jentene mine, må det være et felleskap som er åpent for dem de er. 

Anonymkode: 43036...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

men du kan ikke lyve om det på kontroller eller føden legene jm vil vite sannheten de kan også forsnakke seg skal du ikke ha med deg din samboer på noe? verken føden eller noen kontroller? om Han har 0 interesser for ditt helsekort Så er det tydelig at Han ikke har noen interessse for din graviditet eller helse..

Anonymkode: 6309e...892

Min samboer er veldig engasjert i både min helse og svangerskap, men hvorfor skulle han lese helsekortet? Han vet jo alt som står der siden han spør om hvordan det gikk/stod til etter hver kontroll (det meste er jo faktaopplysninger han er godt kjent med). 

 

(ikke ts her, bare gravid. Med en jente, selv om jeg egentlig ville ha gutt nr 2 😅

Anonymkode: 98b42...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virkelig? Typiske at de legger inn begrensninger når de endelig tillater den 😅

Anonymkode: 98b42...8c6

Og når man får slike tråder som dette så er vel absolutt en god begrunnelse for hvorfor de ikke bør opplyse om kjønn.

Anonymkode: 67ec8...a27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg forstår deg veldig godt. Vi ønsket oss fire barn, og fikk tre flotte gutter på rad. Når vi planla fjerde barnet valgte vi å gå for kjønnsseleksjon. Har ikke angret. Fikk ei jente, og nå er familien komplett 🥰

De som ikke forstår tankene rundt dette, har enten begge deler allerede, har kun jenter, eller kun gutter og prøver å overbevise seg selv om at de ikke ønsker seg ei jente 🙃

Anonymkode: ec1f2...439

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS, jeg forstår deg veldig godt. Vi ønsket oss fire barn, og fikk tre flotte gutter på rad. Når vi planla fjerde barnet valgte vi å gå for kjønnsseleksjon. Har ikke angret. Fikk ei jente, og nå er familien komplett 🥰

De som ikke forstår tankene rundt dette, har enten begge deler allerede, har kun jenter, eller kun gutter og prøver å overbevise seg selv om at de ikke ønsker seg ei jente 🙃

Anonymkode: ec1f2...439

Ååå, er det sånn det er. Så et annet alternativ kan ikke være at vi rett og slett gir blaffen i hvilket kjønn vi får? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du da kan ønske deg en jente, men syns det er korttenkt ta abort kun pga "feil" kjønn....   Hadde du ikke fått dårlig samvittighet etterpå heller??  Finns forressten også mange jentebaby/ barn som trenger nye foreldre/ ikke har noen... Adoptere?  -Om du klarer se henne som ditt eget da, men heller ikke glemme sannheten...   Var bare noen små tanker....

Anonymkode: 9dfac...f96

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er skummelt når man kan begynne velge kjønn selv. Kan da begynne velge utseendet også- blir ende med at alle skal se helt "perfekte" ut, og fokus på utseende enda større!  Slutt på naturlig tilfeldig sjarm.... Nei- skumle saker å leke "Gud"! 

Anonymkode: 9dfac...f96

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at det ikke handler om interesser og at det til og med hadde vært greit hvis hun var født i feil kropp og egentlig var en gutt. Men hvis du er så liberal og åpen kan jeg ikke forstå hva du tror en datter skal gi deg som en sønn ikke kan? 

Du skriver noe om dette fellesskapet kvinner har, men langt i fra alle kvinner er enig i det. Personlig hater jeg når jentekvelder og snakk om søsterskap og hvis min mor noen sinne hadde påpekt at hun var glad for at jeg var en jente så vi kunne ha fellesskap hadde jeg blitt sur. 

Du nevner også mensen, livmor og østrogen. Men det er jo helt absurd.. skal du bygge et forhold med datteren din fordi dere begge blør fra vagina en gang i mnd? Tror du mannen din føler seg tettere med sønnene sine fordi alle har penis og kan sprute sæd(unnskyld språket)? Datteren din er jo ikke mensen og en livmor. Det er ikke sikkert hun liker deg en gang.. men allikevel insisterer du på dette kvinnelige fellesskapet? 

Det er din kropp og ditt valg, men helt ærlig syns jeg du skal gå litt i deg selv og reflektere litt over hva du er i ferd med å gjøre. Du vil lyge til din mann og abortere bort hans barn også, bak hans rygg fordi det er en sønn og ikke en datter. Du vil utsette kroppen din og potensielt psyken din for store smerter og risikoer. Og for hva? At en til i huset har livmor? 

Anonymkode: ca6de...f27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det stemmer men aborten vil likevel registreres i ett system som Hele norges sykehuser har tilgang og innsyn til. uavhengi om aborten blir Innført før uke 12 Eller etter  de vil få vite i minst 10 år om dine aborter du burde ikke få barn siden det nesten er viktigere for deg og få ett "riktig kjønn" en frisk gutt/jente 

Anonymkode: 6309e...892

Og det er jo helt greit det. Jeg er ikke redd for at det skal registreres. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men du kan ikke lyve om det på kontroller eller føden legene jm vil vite sannheten de kan også forsnakke seg skal du ikke ha med deg din samboer på noe? verken føden eller noen kontroller? om Han har 0 interesser for ditt helsekort Så er det tydelig at Han ikke har noen interessse for din graviditet eller helse..

Anonymkode: 6309e...892

Min samboer er ikke med på kontroller, og det kommer neppe til å være et stort tema på kontrollene eller på sykehuset når jeg skal føde. Han har masse interesse og omsorg for meg, det har 0 med helsekortet å gjøre.

 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du vet når korona er over du da? det kan godt hende covid 19 ikke vil forsvinne. eneste er at en muligens kan vaksinere seg men har hørt vaksinen har bivirkninger.

Anonymkode: 6309e...892

Jeg vet ikke når, men jeg vet at det går over, jeg kan vente jeg.

 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (2 timer siden):

Det jeg ikke forstår: du vet at dette er et kontroversielt tema, du vet at du kommer til å bli hudflettet for det, du har INGEN spørsmål omkring dette og har din egen, sterke mening om temaet - hvorfor i all verden gidder du å skrive et innlegg som bare informerer om hva du har tenkt?

Det har jeg svart på, det er for å si det til noen. Det er jo en heftig plan og jeg blir nødt til å gå i graven med den hemmeligheten. Rett og slett for å få det ut.

 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS, jeg forstår deg veldig godt. Vi ønsket oss fire barn, og fikk tre flotte gutter på rad. Når vi planla fjerde barnet valgte vi å gå for kjønnsseleksjon. Har ikke angret. Fikk ei jente, og nå er familien komplett 🥰

De som ikke forstår tankene rundt dette, har enten begge deler allerede, har kun jenter, eller kun gutter og prøver å overbevise seg selv om at de ikke ønsker seg ei jente 🙃

Anonymkode: ec1f2...439

Eller så er folk bare mer takknemlig sånn generelt🙂 ikke alle trenger barn av begge kjønn for å få en komplett familie, du trenger ikke å pålegge "alle andre" sinnsyke meninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det har jeg svart på, det er for å si det til noen. Det er jo en heftig plan og jeg blir nødt til å gå i graven med den hemmeligheten. Rett og slett for å få det ut.

 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Så du synes selv at dette egentlig er feil, altså...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Hvordan kan du få et "kvinnefellesskap" med en som ikke definerer seg som kvinne? Her er det jo noe du ikke har forstått. 

Jeg har en tante som har en sønn og en datter. Datteren var veldig kjærkommen for henne fordi hun ønsket seg så inderlig en datter slik du gjør. Men denne datteren er verken mann eller kvinne, men heller et sted midt i mellom og identifiserer seg nok som det. Og er gift med en dame. Tanten min har i alle år sørget over dette og det har gjort det til en sår relasjon både for henne og datteren. Jeg har fått høre historier der tanten min i barndommen til datteren forsøkte å påtvinge henne sminke og jenteklær, og jeg vet at dette har vært veldig vondt for datteren. Hun var godt voksen når hun kom ut av skapet, for å si det slik. 

Er det dette du ønsker deg? Du forsøker å manipulere en situasjon du aldri har noen som helst kontroll over. 

Anonymkode: 23c88...33a

Tja, nå er det ca. 0,1-2% sjanse for det. Så det er jo ikke veldig sannsynlig, men som med alle barn så må man større dem i det de ønsker å gjøre i livet og ikke holde på som din tante. 
 

https://kjonnsinkongruens.no/kjonnsinkongruens/hvor-mange-er-trans/

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ser du skriver at det ikke handler om interesser og at det til og med hadde vært greit hvis hun var født i feil kropp og egentlig var en gutt. Men hvis du er så liberal og åpen kan jeg ikke forstå hva du tror en datter skal gi deg som en sønn ikke kan? 

Du skriver noe om dette fellesskapet kvinner har, men langt i fra alle kvinner er enig i det. Personlig hater jeg når jentekvelder og snakk om søsterskap og hvis min mor noen sinne hadde påpekt at hun var glad for at jeg var en jente så vi kunne ha fellesskap hadde jeg blitt sur. 

Du nevner også mensen, livmor og østrogen. Men det er jo helt absurd.. skal du bygge et forhold med datteren din fordi dere begge blør fra vagina en gang i mnd? Tror du mannen din føler seg tettere med sønnene sine fordi alle har penis og kan sprute sæd(unnskyld språket)? Datteren din er jo ikke mensen og en livmor. Det er ikke sikkert hun liker deg en gang.. men allikevel insisterer du på dette kvinnelige fellesskapet? 

Det er din kropp og ditt valg, men helt ærlig syns jeg du skal gå litt i deg selv og reflektere litt over hva du er i ferd med å gjøre. Du vil lyge til din mann og abortere bort hans barn også, bak hans rygg fordi det er en sønn og ikke en datter. Du vil utsette kroppen din og potensielt psyken din for store smerter og risikoer. Og for hva? At en til i huset har livmor? 

Anonymkode: ca6de...f27

Hun kan gi meg en opplevelse av å være mamma til en jente, det er alt jeg vil. Debatten om hva om hun er født i feil kropp blir liksom et sidespor. For det første er det veldig lite sannsynlig, for det andre då må man jo bare støtte barna sine i livet uansett hvordan det blir, så det blir liksom vanskelig og lite poeng å planlegge på forhånd. 
 

jeg tenker at du har et fellesskap med henne enten du vil eller ikke, dere har begge gått igjennom en kvinnelig pubertet, hvis du har barn så er dere begge mødre, gått igjennom svangerskap, fødsel, barsel, dere blir møtt med mye av de samme forventningene fra samfunnet rundt etc. etc. det er mange fellestrekk og felles erfaringer man har som kvinne, som man ikke nødvendigvis velger. 
 

Det har jeg aldri sagt, så det gidder jeg ikke kommentere. 
 

Nei, for å få en datter! 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...