AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #61 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, til alt det❤️ Jeg tror også at mødre greier å ha en «like fin» relasjon til sønnene sine, men det er en annen relasjon. En god relasjon til en sønn kan aldri erstatte et mor datter forhold og vise versa. Jeg tror (og har erfart ved å selv være noens datter) at det rett og slett det er en kvalitativ forskjell. ps. takk for et ordentlig svar, selv om du er uenig med meg. ts Anonymkode: 4edf6...375 Dette er utrolig naivt. Du har null garanti for hvilket forhold du får til din fremtidige datter. At du hadde et fantastisk forholdt til din mor, betyr ikke at du og datteren din får et fantastisk forhold, kun basert på at dere begge er kvinner.. Anonymkode: 324f0...094 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #62 Del Skrevet 11. desember 2020 Vi må tørre å snakke om detta da, det er sikkelig tabu med god grunn. Det er betre å møta folk med kunnskap enn forakt. Er det ikkje? Det er heller ingen automatikk i at jentebarn er veldig jentete av seg. Barn er veldig forskjellige, når eg var liten hadde eg null interesse for hår, negler, pynting, kjoler og sånt. Eg ville klatre, rulla meg i gresset, symje. Eg var eigentlig ikkje spesielt prega av mitt biologiske kjønn før eg vart ca 10 år. Viste jo at eg var jenta, men det var ikkje spesielt viktig og eg hadde like handlingsalternativ som alle gutter (følt eg). Gjekk på både fotball og skyting. Kunne også strikke, vidt spekter. Anonymkode: 28eaa...29b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #63 Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg vil bare si at det virker som om du har lite respekt for livet, ts Anonymkode: ab03f...a6f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #64 Del Skrevet 11. desember 2020 Rucula skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er kjipt at folk skal få så sinnsykt pes ved å legge ut ting her... det gjør at mange ikke tørr å legge ut ting her og vi går glipp av mange interessante problemstillinger og diskusjoner Ts sin problemstilling er tabu ja... men det er nok mange som har tenkt tanken og som har interesse av å lese dette. Til Ts En ting er at du skriver at du vil dette.... men tror du at du kommer til å klare å gjennomføre en evt abort? Når baby er 12 uker og du ser ultralyd bilde av en sprellende liten gutt som sparker med bena og sutter på totten? De er jo skremmende ferdige når de er 12 uker. Takk for konstruktivt innlegg❤️ Det er helt ok å være uenig med meg, det vet jeg de fleste er, men det hadde jo vært veldig fint om folk kunne holdt en hyggelig tone, men det var over hodet ikke noe jeg forventet av kg. hadde du spurt meg etter første graviditet så hadde jeg svart nei, jeg hadde ikke vært sikker på det, men etter graviditet nr. 2 så føler jeg meg ganske sikker på det. Jeg tror ikje det blir lett, men jeg tror absolutt jeg hadde kommet til å gjennomføre det. Dette med en datter er noe jeg har tenkt på og ønsket meg hele livet, og ønsket og desperasjonen har bare blitt sterkere og sterkere. Jeg har vært på ultralyder før og har aldri følt noe spesielt ved dem. Har egentlig aldri hatt noen følelser for barna før etter at de er født (hvor morskjærligheten kom gradvis) så kanskje jeg er litt sær der. ts Anonymkode: 4edf6...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 11. desember 2020 #65 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for konstruktivt innlegg❤️ Det er helt ok å være uenig med meg, det vet jeg de fleste er, men det hadde jo vært veldig fint om folk kunne holdt en hyggelig tone, men det var over hodet ikke noe jeg forventet av kg. hadde du spurt meg etter første graviditet så hadde jeg svart nei, jeg hadde ikke vært sikker på det, men etter graviditet nr. 2 så føler jeg meg ganske sikker på det. Jeg tror ikje det blir lett, men jeg tror absolutt jeg hadde kommet til å gjennomføre det. Dette med en datter er noe jeg har tenkt på og ønsket meg hele livet, og ønsket og desperasjonen har bare blitt sterkere og sterkere. Jeg har vært på ultralyder før og har aldri følt noe spesielt ved dem. Har egentlig aldri hatt noen følelser for barna før etter at de er født (hvor morskjærligheten kom gradvis) så kanskje jeg er litt sær der. ts Anonymkode: 4edf6...375 Hvor mye koster sånn kjønnsseleksjon da? Er det ikke bedre å overtale mannen til dette enn å måtte risikere abort? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #66 Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg synes det er helt greit. Folk tar abort av den grunnen de vil så lenge det er innenfor tidsgrensen. Verre er det med de som drar til utlandet for åta senabort. Anonymkode: c6de9...1d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #67 Del Skrevet 11. desember 2020 Rucula skrev (1 minutt siden): Hvor mye koster sånn kjønnsseleksjon da? Er det ikke bedre å overtale mannen til dette enn å måtte risikere abort? Det koster vel flere hundre tusen. Anonymkode: 69f39...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #68 Del Skrevet 11. desember 2020 Perleugla skrev (10 minutter siden): Tror du alle «kvinnefamilier» er slik et kvinnefellesskap? Skaff deg masse venninner i stedet for å absolutt skulle føde en fremtidig venninne. Kanskje datteren din vokser opp og synes du er en gal kjerring. Hadde min man dratt et sånt stunt bak ryggen min hadde han løpt stor risiko for å bli eksmann. Jeg tror alle kvinner har noe til felles i kraft av å være kvinne ja. Vi har livmorer, Vi får alle mensen, østrogen, man har noen felles erfaringer i livet, man blir møtt på en måte i kraft av å være sitt kjønn. Og så er jo alle individer og godt er det😊 ts Anonymkode: 4edf6...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #69 Del Skrevet 11. desember 2020 Har du planer om å ta abort helt frem til du får ei jente? Man skal få barn fordi man har lyst på barn, ikke et spesifikt kjønn.. Anonymkode: fc1f8...f4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #70 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er utrolig naivt. Du har null garanti for hvilket forhold du får til din fremtidige datter. At du hadde et fantastisk forholdt til din mor, betyr ikke at du og datteren din får et fantastisk forhold, kun basert på at dere begge er kvinner.. Anonymkode: 324f0...094 Nei, det har man ikke med noen barn. Jeg har ikke et fantastisk forhold til min mor, men vi har da noen ting felles i kraft av å være kvinner, som jeg ikje har med min far. ts Anonymkode: 4edf6...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #71 Del Skrevet 11. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå kommer jeg til å bli hudflettet, og jeg vet ikke hvorfor jeg utsetter meg for shitstormen som kommer nå, men jeg kommer til å ta abort hvis babyen har feil kjønn. Mannen min har endelig gått med på å gå for nr. 3. vi har to gutter fra før av, og jeg ønsker meg intenst en jente. Jeg har prøvd å overtale mannen til kjønnsseleksjon i utlandet, men han nekter. Jeg har da tenkt til å dra til Gøteborg for en nipt test og hvis det blir en gutt, så tar jeg en abort. Jeg bor i gamle Østfold, så jeg kommer meg fort frem og tilbake på dagen uten å informere mannen. Jeg skulle ønske de tilbød kjønnssseleksjon i Norge, da hadde mannen vært med på det. Syntes det er dumt at man ikke får balansere ut familien når man allerede har to av samme kjønn. Jeg elsker sønnene mine over alt i verden, men ønsker å få oppleve det å være «jentemamma»❤️ Anonymkode: 4edf6...375 Abort på grunnen "feil tid" er hverken bedre eller verre enn "feil kjønn". Brut tiden på noe annet. Anonymkode: a0e42...c1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #72 Del Skrevet 11. desember 2020 Hva med å heller prøve å jobbe med deg selv og akseptere at man ikke kan få alt man ønsker seg? Anonymkode: 383c2...32d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #73 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi må tørre å snakke om detta da, det er sikkelig tabu med god grunn. Det er betre å møta folk med kunnskap enn forakt. Er det ikkje? Det er heller ingen automatikk i at jentebarn er veldig jentete av seg. Barn er veldig forskjellige, når eg var liten hadde eg null interesse for hår, negler, pynting, kjoler og sånt. Eg ville klatre, rulla meg i gresset, symje. Eg var eigentlig ikkje spesielt prega av mitt biologiske kjønn før eg vart ca 10 år. Viste jo at eg var jenta, men det var ikkje spesielt viktig og eg hadde like handlingsalternativ som alle gutter (følt eg). Gjekk på både fotball og skyting. Kunne også strikke, vidt spekter. Anonymkode: 28eaa...29b Takk for saklig innlegg. nei det er ingen garanti for at en evt. datter blir «veldig jentete av seg», men det har jeg heller aldri ønsket meg, det er på ingen måte derfor jeg ønsker meg en datter. Jeg ønsker meg ikke en datter fordi jeg ønsker å kle henne sånn og slik, det er dypere enn det. ts Anonymkode: 4edf6...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #74 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vil bare si at det virker som om du har lite respekt for livet, ts Anonymkode: ab03f...a6f Jeg har vel en annen definisjon av «livet» og når det begynner enn deg. Hadde jeg tenkt at livet startet ved unnfangelsen, kunne jeg jo aldri gjort dette. ts Anonymkode: 4edf6...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #75 Del Skrevet 11. desember 2020 Rucula skrev (14 minutter siden): Hvor mye koster sånn kjønnsseleksjon da? Er det ikke bedre å overtale mannen til dette enn å måtte risikere abort? Jeg har prøvd å overtale han i 4 år, det går ikke. Det handler ikke om penger, men om at vi må ha barnevakt til guttene, dra ned til Kypros, være der i potensielt to uker, dra hjem igjen, og så er det jo ingen garanti for at det går, og så må vi igjennom hele smørja igjen. Vi hadde potensielt brukt alle ferier i lang tid på det. I tillegg måtte vi jo holde det skjult, som du ser av reaksjonene her. Han ønsker seg en datter han også, bare ikke like desperat som meg. Han har sagt at hvis vi kunne gjort det i Norge, så hadde han vært med på det. ts Anonymkode: 4edf6...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #76 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det koster vel flere hundre tusen. Anonymkode: 69f39...714 Nei, ikke så dyrt, spørs jo på valutakursen, men sost jeg sjekket kom vi godt under 100000. ts Anonymkode: 4edf6...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #77 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå kommer jeg til å bli hudflettet, og jeg vet ikke hvorfor jeg utsetter meg for shitstormen som kommer nå, men jeg kommer til å ta abort hvis babyen har feil kjønn. Mannen min har endelig gått med på å gå for nr. 3. vi har to gutter fra før av, og jeg ønsker meg intenst en jente. Jeg har prøvd å overtale mannen til kjønnsseleksjon i utlandet, men han nekter. Jeg har da tenkt til å dra til Gøteborg for en nipt test og hvis det blir en gutt, så tar jeg en abort. Jeg bor i gamle Østfold, så jeg kommer meg fort frem og tilbake på dagen uten å informere mannen. Jeg skulle ønske de tilbød kjønnssseleksjon i Norge, da hadde mannen vært med på det. Syntes det er dumt at man ikke får balansere ut familien når man allerede har to av samme kjønn. Jeg elsker sønnene mine over alt i verden, men ønsker å få oppleve det å være «jentemamma»❤️ Anonymkode: 4edf6...375 Altså - selv er jeg imot abort men forstår ikke alle som er så negative dersom de selv er for abort. Babyen i magen merker jo ikke forskjell på hvilket motiv man har for aborten. Anonymkode: 04b53...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #78 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva med å heller prøve å jobbe med deg selv og akseptere at man ikke kan få alt man ønsker seg? Anonymkode: 383c2...32d Det har jeg prøvd i mange år, ønsket er like sterkt. Jeg har virkelig prøvd å si til meg selv at jeg er heldig som har to friske barn og at jeg bør være fornøyd. Jeg er virkelig helt desperat på å få en datter (tydeligvis ettersom jeg er villig til å gjøre dette.) ts Anonymkode: 4edf6...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #79 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du legger enormt mye ansvar på denne jenta, hun skal fylle jentebehovet ditt, men hun gjør jo ikke egentlig det om hun er trans. Og du er til og med villig til å ta liv mot målet om å få en jente. Så nei, jeg er fortsatt ikke overbevist. Anonymkode: 7dc34...277 Hun har oppfylt alle mine ønsker den dagen hun blir født. Jeg har ingen spesifikke ønsker for hvordan hun skal være jente. Og hun ville vært barnet mitt som jeg ville støttet i alt uansett, det er jo det fine med barn man har. Det er jo derfor jeg elsker sønnene mine så høyt også💙💙 ts Anonymkode: 4edf6...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #80 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har jeg prøvd i mange år, ønsket er like sterkt. Jeg har virkelig prøvd å si til meg selv at jeg er heldig som har to friske barn og at jeg bør være fornøyd. Jeg er virkelig helt desperat på å få en datter (tydeligvis ettersom jeg er villig til å gjøre dette.) ts Anonymkode: 4edf6...375 Jeg skjønner at du ønsker dette sterkt, det er følelser du ikke kan styre. Men jeg synes allikevel abort er drøyt og det drøyeste er nesten å gjøre det bak ryggen til mannen din. Hva hvis han finner det ut og forlater deg, er det da verdt det? Du skriver du har prøvd gender swaying, hva eksakt er det du har prøvd? Anonymkode: 383c2...32d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå