Olaug Olsen Skrevet 11. desember 2020 #21 Skrevet 11. desember 2020 (endret) Pipaluk skrev (2 timer siden): Jeg trodde først Black face var tiltenkt de med afrikanske trekk, men nå blander pakistanere og indiere seg inn i debatten. Er det en like stor krenkelse å farge ansiktet, for å parodere en indier, som det er å parodere en som har afrohår og svart hud? Og hva kalles det når man farger ansiktet og hår, for å fremstå som asiat??? Er det innafor? Jeg har alltid irritert meg over de som kler seg ut som kvinner, for å henge oss ut. Det å ta på seg stygge klær og skrike ut dumme utsagn med lys pipestemme, er en del av patriarkatets tradisjonelle trakassering av kvinner. Kan vi starte en anti female face movement? Endret 11. desember 2020 av Olaug Olsen 2
T-Rex Skrevet 11. desember 2020 #22 Skrevet 11. desember 2020 Just now, Bernardette said: Ville aldri trodd at noen med et så vakkert profilbilde og navn ville vært så ufin mot andre uansett, så jeg antok aldri at du ikke tar hensyn. At det var?
T-Rex Skrevet 11. desember 2020 #23 Skrevet 11. desember 2020 1 minutt siden, Rant said: Det er jul. Nesten.
Bernardette Skrevet 11. desember 2020 #24 Skrevet 11. desember 2020 T-Rex skrev (1 minutt siden): At det var? At du har et vakkert profilbilde, og ganske vakkert brukernavn også.
Rant Skrevet 11. desember 2020 #25 Skrevet 11. desember 2020 T-Rex skrev (1 minutt siden): Det er jul. Nesten. Sannelig. Hoi! Skal kle meg ut som nissefar.
T-Rex Skrevet 11. desember 2020 #26 Skrevet 11. desember 2020 Just now, Bernardette said: At du har et vakkert profilbilde, og ganske vakkert brukernavn også. Jeg biter hardt. Også rasister. 1
T-Rex Skrevet 11. desember 2020 #27 Skrevet 11. desember 2020 Just now, Rant said: Sannelig. Hoi! Skal kle meg ut som nissefar. Gjør det! 1
Bernardette Skrevet 11. desember 2020 #28 Skrevet 11. desember 2020 T-Rex skrev (Akkurat nå): Jeg biter hardt. Også rasister. Det er plass til flere rasister i det bittet der, og godt er det! 1
Rant Skrevet 11. desember 2020 #29 Skrevet 11. desember 2020 Bernardette skrev (3 minutter siden): Ville aldri trodd at noen med et så vakkert profilbilde og navn ville vært så ufin mot andre uansett, så jeg antok aldri at du ikke tar hensyn. Karen. Les hva som skrives. T-rex er jo egentlig enig med deg. Nå er det fredag og helg. 1
Bernardette Skrevet 11. desember 2020 #30 Skrevet 11. desember 2020 Rant skrev (Akkurat nå): Karen. Les hva som skrives. T-rex er jo egentlig enig med deg. Nå er det fredag og helg. Skal melde meg på kommunikasjonskurs. Jeg forsøker å formidle akkurat det samme. 2
T-Rex Skrevet 11. desember 2020 #31 Skrevet 11. desember 2020 1 minutt siden, Bernardette said: Det er plass til flere rasister i det bittet der, og godt er det! Så sant!
Pipaluk Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #32 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nja, men det vi anser som harmløst kan for gjeldende folkegruppe oppleves på en annen måte. Det er grupper som har blitt utsatt for hat, latterliggjøring, systematisk diskriminering, brukt som slaver, mishandling mange drept, m.m Anonymkode: ec34e...390 Det er jo noe diskriminerende ved å IKKE ha lov til å parodiere grupper også. Hva sier det om dem? At de er for skjøre til å bli tullet med? Opphever vi da ikke stereotopiene videre, ved at vi skal skåne dem? 4
Bernardette Skrevet 11. desember 2020 #33 Skrevet 11. desember 2020 Pipaluk skrev (1 minutt siden): Det er jo noe diskriminerende ved å IKKE ha lov til å parodiere grupper også. Hva sier det om dem? At de er for skjøre til å bli tullet med? Opphever vi da ikke stereotopiene videre, ved at vi skal skåne dem? Det har ikke noe med skåning å gjøre, men alminnelig respekt for at grusomme ting fra historiens styggeste side ikke nødvendigvis er ensbetydende med knallgod humor. 2
Pipaluk Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #34 Skrevet 11. desember 2020 Rant skrev (20 minutter siden): Kan synes mørk (galgen) humor er morsomt, men har aldri sett humor i det å kle seg ut som en annen etnisitet. Hva er morsomt med det? At noen har klint skokrem i ansiktet, bruker turban, selskinn... "Oj, se h*n har kledd seg ut som en afrikaner *ler så jeg griner*" Det som gjør det morsomt, er jo hva komikeren klarer å få ut av det. Hva som sies. Antrekket er ikke nok for å få meg til å le.
Pipaluk Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #35 Skrevet 11. desember 2020 Bernardette skrev (2 minutter siden): Det har ikke noe med skåning å gjøre, men alminnelig respekt for at grusomme ting fra historiens styggeste side ikke nødvendigvis er ensbetydende med knallgod humor. Hvilke grusomme ting tenker du på?
Rant Skrevet 11. desember 2020 #36 Skrevet 11. desember 2020 Pipaluk skrev (Akkurat nå): Det som gjør det morsomt, er jo hva komikeren klarer å få ut av det. Hva som sies. Antrekket er ikke nok for å få meg til å le. Men da gjør man jo narr av en etnisitet. Det går an å spøke om stereotypier uten å kle seg ut og etterligne.
Bernardette Skrevet 11. desember 2020 #37 Skrevet 11. desember 2020 Pipaluk skrev (Akkurat nå): Hvilke grusomme ting tenker du på? Hmmm...slaveri, for eksempel? Bare sånn for å nevne det første som faller meg inn? 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #38 Skrevet 11. desember 2020 1 minutt siden, Pipaluk said: Det er jo noe diskriminerende ved å IKKE ha lov til å parodiere grupper også. Hva sier det om dem? At de er for skjøre til å bli tullet med? Opphever vi da ikke stereotopiene videre, ved at vi skal skåne dem? Du har lov til å parodiere hvem du vil. Men andre har også lov til å kritisere parodiene du kommer med. Er noe som heter: alt kan tulles med så lenge det er morsomt. Men ikke alt er like lett å få andre til å smile av. Hadde kongefamilien lagt ut en video på instagram hvor de parodierer fattige som ikke har råd til å feire jul så starter de i motbakke. Ingen kommer til å si: Folk parodierer kongefamilien hele tiden og fattige må også tåle å bli parodiert. Anonymkode: e876c...a66 1
Pipaluk Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #39 Skrevet 11. desember 2020 Bernardette skrev (Akkurat nå): Hmmm...slaveri, for eksempel? Bare sånn for å nevne det første som faller meg inn? ja, men kan man da fint ikle seg i svart og spille en svart person uten at det har noe med slaveriet å gjøre? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #40 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Blackface handler om afroamerikanere, men det har jo overføringsverdi til andre folkeslag. Du kommer til å få kritikk om du lager film hvor du parodierer en grådig jøde. Anonymkode: e876c...a66 Ironien her er jo at det var jødene som opprinnelig startet med blackface. Bernardette skrev (26 minutter siden): Nå har ikke akkurat hvite, middelaldrende menn vært den gruppen som har opplevd mest diskriminering i historien. Du ser vel forskjellen på generasjoner som har væt utsatt undertrykking, latterliggjøring og diskriminering, og de som har svevd gjennom livet med grønne lys hele veien? Tja, hvite i ikke-hvite land blir utsatt for akkurat det samme der som "minoriteter" blir her. Norge er er av de minst rasistiske landene i verden. Jeg er pisslei ordet minoriteter. Hvite er minoritet. Nordmenn er minoritet. Å kalle en kineser en minoritet er jo bare latterlig! Rasisme_i_Norge på Instagram skrev for litt siden "Å bruke sminke eller annet for å utgi seg for å være en annen etnisitet enn det man er er rasistisk". På spørsmålet om "White Chicks" er rasistisk ble det bare slettet. Merkelig det der. Rasisme går visst bare en vei. Hjernevaskede, selvsentrerte, selvutslettende hvite mennesker er så utrolig svake og latterlige at det er rett og slett trist. Verden er mer enn Norge! Anonymkode: f8ffa...5a7 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå