Gå til innhold

Hvilket navn ønsker du at du het selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle ønske jeg het noe annet enn Maja. Har også et mellomnavn som jeg ikke synes passer veldig godt til Maja. Blir veldig langt å bruke både fornavnet og mellomnavnet mitt.

Alle mødre som fikk jenter i mitt kull hadde visst samme tanke angående navn også. Kjenner typ 5 andre på min alder som heter Maja. 

Anonymkode: 3bcb1...ee2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emma eller Nora. 
Fordi det funker godt på norsk og engelsk. Skulle egentlig hete Nora eller Leonora etter oldemor (Hun heter Leonora men ble kalt for Nora). Men så fikk jeg et navn som ikke funker på engelsk i det hele tatt og som er så stygt stavet at alle skriver feil. Det uttales også forskjellig i familien. Pappa og hans familie uttaler det på en måte med sin dialekt og mamma' gjør det på en annen måte med en annen dialekt. Litt som Maren uttales Maren og Ma-arn. Og jeg hater det. Tante ønsker seg ei jente, men fikk 4 gutter. Så hun valgte navne mitt og hun var med på Leonora/Nora, helt frem til fødsel. Da forandret hun valg og jeg ble stuck med et forferdelig navn. 

Anonymkode: 95a3c...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel. 

Jeg er dame og har ikke kjønnsidentitetskrise. Jeg er ikke en hen eller noe annet enn dame, men jeg har alltid vært forelska i navnet...  Så drømmen var å finne en mann med navnet. Det gjørde jeg ikke, og jeg har kun døtre. 

Anonymkode: 8c93c...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Emma eller Nora. 
Fordi det funker godt på norsk og engelsk. Skulle egentlig hete Nora eller Leonora etter oldemor (Hun heter Leonora men ble kalt for Nora). Men så fikk jeg et navn som ikke funker på engelsk i det hele tatt og som er så stygt stavet at alle skriver feil. Det uttales også forskjellig i familien. Pappa og hans familie uttaler det på en måte med sin dialekt og mamma' gjør det på en annen måte med en annen dialekt. Litt som Maren uttales Maren og Ma-arn. Og jeg hater det. Tante ønsker seg ei jente, men fikk 4 gutter. Så hun valgte navne mitt og hun var med på Leonora/Nora, helt frem til fødsel. Da forandret hun valg og jeg ble stuck med et forferdelig navn. 

Jamen, bare bytt til Nora eller Leonora eller Emma da! Ingen grunn til at du skal gå gjennom livet med det du synes er et forferdelig navn. 

Anonymkode: 38a38...661

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slik som verden er nå så kunne jeg jo gjerne vært Månestråle, er jo ikke verre enn andre navn det... 😄 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrøkenMånestråle skrev (6 timer siden):

Nei, slik som verden er nå så kunne jeg jo gjerne vært Månestråle, er jo ikke verre enn andre navn det... 😄 

Det hadde faktisk vært kjempe fint 🥰

Anonymkode: 0bbf9...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente- skrev (På 12.12.2020 den 0.48):

Det finnes mange pene navn. 
Jentenavn er enklest å ramse opp. 

Feks. Vanessa, Cornelia, Mina, Miriam, Hannah, Sofie, Johanna, Signe, Sara, Aurora, Ariana, Emilie, Tiril, Vilde, Olivia, Victoria, Emeline, Juliane, Linda, Ida, Emma, Celine, Louise, Solveig, Julia, Synnøve, Eline, Michelle, Marie, Sandra, Ada, Henriette, Amalie, Carina, Ina, Fredrika, Linnea,  Josefine, og Andrea. 

Trykk liker hvis du har ett av disse navnene😃

Jeg heter Hilde, men skulle ønske keh jeg het Vilde. Eller Gilda. 

Anonymkode: a2298...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Emma eller Nora. 

Hvor forferdelig er navnet ditt? Er det Ragna eller Rønnaug? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kort navn som er enkelt å rime med og dette fikk jeg merke på barneskolen. Hatet navnet mitt intenst da, men nå synes jeg det er greit. Bytta mellomnavnet mitt til noe som er finere og meningsfullt for meg. 

Anonymkode: f7661...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har et kort navn som er enkelt å rime med og dette fikk jeg merke på barneskolen. Hatet navnet mitt intenst da, men nå synes jeg det er greit. Bytta mellomnavnet mitt til noe som er finere og meningsfullt for meg. 

Hvilket navn, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Emma eller Nora. 

Jeg blir så lei meg når du sier du har et forferdelig navn. 😢 Kjæreste deg. Bytt navn om du er så ulykkelig med det! ❤️ Dette kommer fra ei som levde med et mellomnavn som bidro til mye mobbing. Jeg bytta det først i år og det er en helt enorm lettelse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket navn, da? 

Er ikke komfortabel med å skrive det. Da hadde jeg gjort det. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 0.21):

Det er gyselig, på lik linje med de fleste norske navn populære på 1900-tallet :) 

Anonymkode: 16dfa...10a

Deg om det 🙂 Kunne godt hatt et slikt navn selv. 

Anonymkode: d1aa3...303

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg blir så lei meg når du sier du har et forferdelig navn. 😢 Kjæreste deg. Bytt navn om du er så ulykkelig med det! ❤️ Dette kommer fra ei som levde med et mellomnavn som bidro til mye mobbing. Jeg bytta det først i år og det er en helt enorm lettelse.

Jeg har veldig lyst til å bytte navn mwn familien blir kjempe skuffet om jeg gjør det. Hvordan takler man sånt? Om jeg kan spørre og du har noen råd? 

Anonymkode: 0bbf9...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Odd Simen

For det klinger så bra når man hilser på folk i engelsktalende land.

Anonymkode: c9e68...6e7

🤭🤭🤭

Anonymkode: b3762...a46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter ca Susanne Victoria, (ikke nøyaktig det, men noe lignende 😆). Fornøyd med det da jeg kjenner få andre som heter Susanne, og syntes det er et nøytralt+, navn. 

Om jeg skulle valgt et nytt navn så måtte det blitt Serine 😄 

Anonymkode: 4f0ec...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/19/2020 at 9:04 PM, AnonymBruker said:

Jeg byttet til det fornavnet jeg ville ha. Det er jo så enkelt i Norge. Og så bare sto jeg i reaksjonene når jeg fortalte det til slekt og venner. De fleste reagerte helt fint, mye bedre enn jeg hadde forventet. 

Nå bruker alle det nye navnet, men jeg kan jo ikke si her hva det er, det er lett å identifisere meg da.

Men bare endre navnet ditt om du virkelig vil! 

Anonymkode: 38a38...661

On 12/20/2020 at 4:06 AM, AnonymBruker said:

Er ikke komfortabel med å skrive det. Da hadde jeg gjort det. 😊 

Begge dere to skriver som AnonymBruker, og da er det vel ikke så farlig å avsløre hva navnene er...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...