Gå til innhold

Er dette voldtekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

«La oss håpe du ikke voldtar barna dine også.» ...kan du si til han neste gang dere møtes. 

Anonymkode: be3e8...4b1

Altså dette er å dra den for langt! 

Greit man kan konfrontere, men ikke blande inn barna hans, han elsker dem sikkert uten tvil og han angrer sikkert på det han gjorde tilbake i tid. 

Det var voldtekt, men det er gått 15 år og TS har hatt 15 år på å gjøre noe med det. Han var ung og veldig dum, og han har nok tenkt på det i ettertid. 

Men mitt spørsmål er , du sier du møtte han på butikken, og han unngikk dit blikk, hvordan vet du at han husker deg? Du har sikkert forandret deg litt på de siste 15 årene 

Anonymkode: dd10a...45a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun var så full at han var henne inn på rommet og hun hadde smerter nedentil. Hvor ofte har du smerter etter samtykkende sex? 

Anonymkode: 44c96...320

Veldig mange har vondt der nede etter første gang med sex, ofte kan det gå 2-3 ganger før det slutter gjøre vondt for mange jenter/kvinner. 

Personlig hadde jeg ikke selv vondt, men vet om flere som sa det var kjempevondt og noen hadde vondt for å gå flere dager, så det varierer jo veldig!

Skrevet
theTitanic skrev (17 minutter siden):

Jeg syntes ikke det var voldtekt. Det KAN være det, men det KAN også ikke være det. Hun husker ikke noe, men det betyr ikke at hun var bevisstløs. Noen gjør handlinger selv om de ikke husker det etterpå. Jeg hadde ikke anklaget noen uten å huske at det hadde skjedd noe. Det er heller ikke noe traume når hun ikke husker noe. 

Her tar du så fryktelig feil.

Og hvorfor tror du hun ble båret ut og inn av rommet? Når man skjenker en 15-åring så drita at de ikke kan gå selv, og de våkner uten truse og vondt nedentil så er det faen meg voldtekt.

Anonymkode: 61e5e...036

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
Brimi skrev (13 minutter siden):

Det er en ganske vanlig reaksjon å ikke huske overgrep/voldtekt. Så at TS ikke husker betyr ikke at det ikke var voldtekt... 

Det er det jeg sier: det trenger ikke bety at det ikke var voldtekt, men det trenger ikke bety at det ikke var det heller. Hun vet ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Greit man kan konfrontere, men ikke blande inn barna hans, han elsker dem sikkert uten tvil og han angrer sikkert på det han gjorde tilbake i tid. 

Det var voldtekt, men det er gått 15 år og TS har hatt 15 år på å gjøre noe med det. Han var ung og veldig dum, og han har nok tenkt på det i ettertid. 

Men mitt spørsmål er , du sier du møtte han på butikken, og han unngikk dit blikk, hvordan vet du at han husker deg? Du har sikkert forandret deg litt på de siste 15 årene 

Nei det har hun aldri sagt.

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her tar du så fryktelig feil.

Og hvorfor tror du hun ble båret ut og inn av rommet? Når man skjenker en 15-åring så drita at de ikke kan gå selv, og de våkner uten truse og vondt nedentil så er det faen meg voldtekt.

Man trenger ikke å ikke kunne gå for å bli båret. Ingen tvil om at det var sex, men om det var voldtekt vet vi ikke. Det å ikke huske rommer en god del muligheter. Jeg syntes ikke man kan anklage noen for noe som KANSKJE har skjedd. Det er et potensielt justismord. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Episoden sitter langt inne. Det er nå mange år siden, jeg var 15år gammel og skulle feire nyttår hos ei venninne. Det var 4 gutter der, deriblant en gutt på 17/18 år. Jeg ble litt betatt av han iløpet av kvelden siden han åpenbart viste interesse og ville gi meg drinker. Utover senkvelden ble han veldig på og ville jeg skulle prøve hasj (noe jeg sa nei til!) Men tok imot sterke drinker og sprit. 

Jeg husker til slutt at han bærte meg ut og inn på et rom. Så er det helt svart. Husker kun jeg våknet med kjolen opp mot magen, uten truse og forferdelig vondt nedentil. Han var da på vei ut.  Jeg skjønte fort at han ville stikke, så jeg spurte om han bare skulle gå, ja han måtte det. Men jeg fikk nr hans, i håp om videre kontakt. Det var feil nr jeg fikk og hørte aldri noe fra han. 

Har tenkt nå i min voksne alder (32år nå) at jeg burde gjort noe. Syntes nesten synd på lille meg, kun 15år. Ergrer meg over dette. Møtte han for ett år tilbake, han ville ikke møte blikket mitt. Jeg kom med mine barn og han med sine små han har fått. 

Er dette voldtekt? Eller kun seksuell utnytting av et menneske? 

Anonymkode: 066b1...3a4

Voldtekt aboslutt. Sannsynligvis ble du vel dopet ned også tenker jeg.

Anonymkode: b7856...c49

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette ligner da overhodet ikke på det ts beskriver! Hun sier ingenting om å gråte, protestere eller dytte ham vekk. At man har black out og ikke husker noe betyr ikke at man var bevisstløs. Jeg fikk ofte blackout i fylla som tenåring, men jeg hadde da danset, hoppet rundt, vært «med», i perioden jeg ikke husket. Hadde sex jeg skulle ønske jeg ikke hadde hatt også, uten at jeg husker noe av det, men også uten at det var en såkalt sovevoldtekt. Hvis ts var bevisstløs var dette voldtekt. Hvis hun var driting men våken er det ikke voldtekt selv om hun etterpå ikke husket noe. Og selv om hun var under seksuell lavalder ville en 17-18 åring neppe bli kalt voldtektsmann av retten på grunn av alderen, så lenge ikke ts var bevisstløs/sov mens det skjedde.

Anonymkode: 94d3c...349

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Første gang man har sex er det da helt vanlig å ha vondt etterpå? Og jeg har blitt båret i seng mange ganger jeg, også i fullstendig edru tilstand. 

Jeg sier ikke at dette ikke var voldtekt, men at det ikke er nok info i ts for å si om det var det.

Jenta var 15 (under seksuell lavalder), en fyr på 17/18 (over seksuell lavalder) var veldig klengete og prøvde putte i hu hasj, hun sa nei men takket ja til sterke drinker med sprit. Så husker hun at han bar henne inn på et rom og da ble alt svart for henne. Når hun våkner er hun avkledd fra livet og ned og verker veldig mye i underlivet og samme fyren er på vei ut av rommet.

Det ER voldtekt fordi det har værst et samleie og hun var et barn og han var en ungdom. Hun hadde blitt utført samleie med uten å være ved bevissthet.

DETTE ER DET SOM ER EN VOLDTEKT! En voldtekt er ikke bare det åpenbare der noen kommer og truer deg smeller deg ned på senga, holder deg fast og peiser på. En voldtekt er alt det hvor det skjer et samleie uten at begge parter er BEVISST og takker ja til det.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror han husker navnet mitt. Han har kommet som forslag som venner på facebook. Antar han kanskje har fått med seg at jeg er der og vært innom å kikket. 

Når lærere på barneskolen kjenner meg igjen, så gjør nok helt sikkert andre også det. ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Voldtekt aboslutt. Sannsynligvis ble du vel dopet ned også tenker jeg.

Er redd for det. 😔 ei pille for eks? Grøsser av tanken! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Episoden sitter langt inne. Det er nå mange år siden, jeg var 15år gammel og skulle feire nyttår hos ei venninne. Det var 4 gutter der, deriblant en gutt på 17/18 år. Jeg ble litt betatt av han iløpet av kvelden siden han åpenbart viste interesse og ville gi meg drinker. Utover senkvelden ble han veldig på og ville jeg skulle prøve hasj (noe jeg sa nei til!) Men tok imot sterke drinker og sprit. 

Jeg husker til slutt at han bærte meg ut og inn på et rom. Så er det helt svart. Husker kun jeg våknet med kjolen opp mot magen, uten truse og forferdelig vondt nedentil. Han var da på vei ut.  Jeg skjønte fort at han ville stikke, så jeg spurte om han bare skulle gå, ja han måtte det. Men jeg fikk nr hans, i håp om videre kontakt. Det var feil nr jeg fikk og hørte aldri noe fra han. 

Har tenkt nå i min voksne alder (32år nå) at jeg burde gjort noe. Syntes nesten synd på lille meg, kun 15år. Ergrer meg over dette. Møtte han for ett år tilbake, han ville ikke møte blikket mitt. Jeg kom med mine barn og han med sine små han har fått. 

Er dette voldtekt? Eller kun seksuell utnytting av et menneske? 

Det er seksuelt overgrep av en forsvarsløs person. Ikke for sent å gjøre noe med.

Skrevet

Han har gjort noe straffbart fordi du var under 16 år. Det er straffeskjerpende at du var bevisstløs. Det er en voldtekt. Men med mindre han tilstår er det umulig å bevise så lenge etterpå. Hvis du anmelder vil du i bestefall kunne få en voldsoffererstatning. Hvis dette er noe du har slitt med, og kan tilbakevise dette med dokumentasjon, ville jeg tatt kontakt med en bistandsadvokat og anmeldt saken. Så må i hvert fall gjerningspersonen svare for seg. Det er ubehagelig nok i seg selv. 

Anonymkode: 4623f...ce5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette ligner da overhodet ikke på det ts beskriver! Hun sier ingenting om å gråte, protestere eller dytte ham vekk. At man har black out og ikke husker noe betyr ikke at man var bevisstløs. Jeg fikk ofte blackout i fylla som tenåring, men jeg hadde da danset, hoppet rundt, vært «med», i perioden jeg ikke husket. Hadde sex jeg skulle ønske jeg ikke hadde hatt også, uten at jeg husker noe av det, men også uten at det var en såkalt sovevoldtekt. Hvis ts var bevisstløs var dette voldtekt. Hvis hun var driting men våken er det ikke voldtekt selv om hun etterpå ikke husket noe. Og selv om hun var under seksuell lavalder ville en 17-18 åring neppe bli kalt voldtektsmann av retten på grunn av alderen, så lenge ikke ts var bevisstløs/sov mens det skjedde.

Det er voldtekt å ha sex med en overstadig beruset person. Om TS var dritings, så er det voldtekt, for da var hun ikke samtykkekompetent.

Skrevet
theTitanic skrev (4 timer siden):

Jeg syntes ikke det var voldtekt. Det KAN være det, men det KAN også ikke være det. Hun husker ikke noe, men det betyr ikke at hun var bevisstløs. Noen gjør handlinger selv om de ikke husker det etterpå. Jeg hadde ikke anklaget noen uten å huske at det hadde skjedd noe. Det er heller ikke noe traume når hun ikke husker noe. 

Selvfølgelig kan det være et traume selv om man ikke husker noe. Små barn og babyer kan bli utsatt for traumer og voldtekter. Det er traumer selv om de ikke husker det. Frykten sitter i kroppen. 

• Liker 1
Skrevet

Ja er voldtekt, ikke noe å lure på engang dessverre. Jeg har opplevd å hatt samleie med og når jeg har vært så drita full at jeg ikke har klart å gjøre motstand eller noe. uff ikke bra. Men plager ikke meg i dag heldigvis. Men skjønner det påvirker deg TS. Snakk med noen om dette.

Anonymkode: 852df...ad3

• Liker 1
Skrevet
Uatskillelig skrev (4 minutter siden):

Det er voldtekt å ha sex med en overstadig beruset person. Om TS var dritings, så er det voldtekt, for da var hun ikke samtykkekompetent.

Kanskje han var like dritings? Hvis to driting personer har sex, og begge er forholdsvis aktive (ikke halvsovende og slappe), hvem har da voldtatt hvem? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kanskje han var like dritings? Hvis to driting personer har sex, og begge er forholdsvis aktive (ikke halvsovende og slappe), hvem har da voldtatt hvem? 

Jeg kan fortelle deg det at han iallefall var på beina da jeg våknet. Han var på vei ut. Det husker jeg godt.

Jeg var så full/svimmel at jeg så to av han. Snublet i praten og måtte spy. Etter noen timer ble jeg hentet i taxi. Latet som ingenting da jeg kom hjem til foreldrene mine. Mamma avslørte en hvit flekk på kjolen, husker jeg. 

Ts

Skrevet

Ja, det var voldtekt. 

Anonymkode: 37d22...4de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...