Gå til innhold

Er dette voldtekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Episoden sitter langt inne. Det er nå mange år siden, jeg var 15år gammel og skulle feire nyttår hos ei venninne. Det var 4 gutter der, deriblant en gutt på 17/18 år. Jeg ble litt betatt av han iløpet av kvelden siden han åpenbart viste interesse og ville gi meg drinker. Utover senkvelden ble han veldig på og ville jeg skulle prøve hasj (noe jeg sa nei til!) Men tok imot sterke drinker og sprit. 

Jeg husker til slutt at han bærte meg ut og inn på et rom. Så er det helt svart. Husker kun jeg våknet med kjolen opp mot magen, uten truse og forferdelig vondt nedentil. Han var da på vei ut.  Jeg skjønte fort at han ville stikke, så jeg spurte om han bare skulle gå, ja han måtte det. Men jeg fikk nr hans, i håp om videre kontakt. Det var feil nr jeg fikk og hørte aldri noe fra han. 

Har tenkt nå i min voksne alder (32år nå) at jeg burde gjort noe. Syntes nesten synd på lille meg, kun 15år. Ergrer meg over dette. Møtte han for ett år tilbake, han ville ikke møte blikket mitt. Jeg kom med mine barn og han med sine små han har fått. 

Er dette voldtekt? Eller kun seksuell utnytting av et menneske? 

Anonymkode: 066b1...3a4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er voldtekt å ha sex med en stekt beruset eller bevisstløs person. En som er i den tilstanden kan aldri gi samtykke. 

Men uansett om du hadde samtykket er det fortsatt voldtekt da du var under den seksuelle lavalder og han var 18..

Endret av mlifjeld
  • Liker 20
Skrevet

Ja, det er det. I tillegg var du under 16 år.

Anonymkode: 790ef...672

• Liker 6
Skrevet

«La oss håpe du ikke voldtar barna dine også.» ...kan du si til han neste gang dere møtes. 

Anonymkode: be3e8...4b1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«La oss håpe du ikke voldtar barna dine også.» ...kan du si til han neste gang dere møtes. 

Anonymkode: be3e8...4b1

Huff ja..

Jeg kjenner irritasjon og egentlig forbannelse rundt han i ettertid. Og meg selv. At ikke jeg sa ifra? Kun venninne mine som visste om det. De sa jeg burde ringe politiet, men jeg ville ikke at mamma å de skulle vite om dette  

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff ja..

Jeg kjenner irritasjon og egentlig forbannelse rundt han i ettertid. Og meg selv. At ikke jeg sa ifra? Kun venninne mine som visste om det. De sa jeg burde ringe politiet, men jeg ville ikke at mamma å de skulle vite om dette  

Jeg gikk gjennom noe lignende, bare at det var en tidligere ungdomskjæreste av meg. Jeg våknet til underveis og gråt og prøvde å dytte ham bort, men han gjorde seg ferdig og deretter unnskyldte seg mens han holdt rundt meg. Jeg anmeldte ikke fordi jeg var 15 år og hadde drukket, så jeg trodde foreldrene mine ville bli så sinte på meg.. 

Jeg så ham på butikken da jeg var 28 og jeg angret så mye at jeg bestemte meg for å anmelde det. Det ble et par runder med avhør og han innrømmet det faktisk til dem, så i mitt tilfelle er jeg glad jeg til slutt kjempet for femtenåring som ikke turte!

Sender deg store klemmer TS. Hvis du ønsker noen å snakke med kan du si ifra, så sender jeg deg en PM ❤️

Anonymkode: 44c96...320

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk gjennom noe lignende, bare at det var en tidligere ungdomskjæreste av meg. Jeg våknet til underveis og gråt og prøvde å dytte ham bort, men han gjorde seg ferdig og deretter unnskyldte seg mens han holdt rundt meg. Jeg anmeldte ikke fordi jeg var 15 år og hadde drukket, så jeg trodde foreldrene mine ville bli så sinte på meg.. 

Jeg så ham på butikken da jeg var 28 og jeg angret så mye at jeg bestemte meg for å anmelde det. Det ble et par runder med avhør og han innrømmet det faktisk til dem, så i mitt tilfelle er jeg glad jeg til slutt kjempet for femtenåring som ikke turte!

Sender deg store klemmer TS. Hvis du ønsker noen å snakke med kan du si ifra, så sender jeg deg en PM ❤️

Dette ligner da overhodet ikke på det ts beskriver! Hun sier ingenting om å gråte, protestere eller dytte ham vekk. At man har black out og ikke husker noe betyr ikke at man var bevisstløs. Jeg fikk ofte blackout i fylla som tenåring, men jeg hadde da danset, hoppet rundt, vært «med», i perioden jeg ikke husket. Hadde sex jeg skulle ønske jeg ikke hadde hatt også, uten at jeg husker noe av det, men også uten at det var en såkalt sovevoldtekt. Hvis ts var bevisstløs var dette voldtekt. Hvis hun var driting men våken er det ikke voldtekt selv om hun etterpå ikke husket noe. Og selv om hun var under seksuell lavalder ville en 17-18 åring neppe bli kalt voldtektsmann av retten på grunn av alderen, så lenge ikke ts var bevisstløs/sov mens det skjedde.

Anonymkode: 94d3c...349

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette ligner da overhodet ikke på det ts beskriver! Hun sier ingenting om å gråte, protestere eller dytte ham vekk. At man har black out og ikke husker noe betyr ikke at man var bevisstløs. Jeg fikk ofte blackout i fylla som tenåring, men jeg hadde da danset, hoppet rundt, vært «med», i perioden jeg ikke husket. Hadde sex jeg skulle ønske jeg ikke hadde hatt også, uten at jeg husker noe av det, men også uten at det var en såkalt sovevoldtekt. Hvis ts var bevisstløs var dette voldtekt. Hvis hun var driting men våken er det ikke voldtekt selv om hun etterpå ikke husket noe. Og selv om hun var under seksuell lavalder ville en 17-18 åring neppe bli kalt voldtektsmann av retten på grunn av alderen, så lenge ikke ts var bevisstløs/sov mens det skjedde.

Hun var så full at han var henne inn på rommet og hun hadde smerter nedentil. Hvor ofte har du smerter etter samtykkende sex? 

• Liker 16
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hun var så full at han var henne inn på rommet og hun hadde smerter nedentil. Hvor ofte har du smerter etter samtykkende sex? 

Bar henne inn*

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Første gang man har sex er det da helt vanlig å ha vondt etterpå? Og jeg har blitt båret i seng mange ganger jeg, også i fullstendig edru tilstand. 

Jeg sier ikke at dette ikke var voldtekt, men at det ikke er nok info i ts for å si om det var det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig i at dette er voldtekt. Men alle har da smerter etter første gang. 

Anonymkode: 8ed3a...67c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Antar at smertene var på grunn av  at det var min første form for sex. Jeg klarte nesten ikke å sitte i taxi'n på vei hjem husker jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Takk ❤❤ 

Tøft gjort av deg!

Skrevet

Jeg hadde ikke smerter etter første gang jeg hadde sex. Da var jeg 15. En 17/18 åring skal vite bedre enn å ha sex med enn sterkt beruset 15 åring.

Ts, det var voldtekt. Nå må du bestemme deg for hva du skal gjøre. Jeg har opplevd noe lignende (vil ikke gå inn på detaljer), men jeg husker ikke episoden. Det var kun en halvveis unnskyldning som kom noen år senere, totalt ut av det blå, som gjorde at jeg skjønte at jeg sannsynligvis var blitt voldtatt/tatt på mens jeg sov. Siden jeg ikke husket noe, så valgte jeg å legge det bak meg og ikke tenke på det. Det har fungert fint for min del. Men det kan jo være at du føler du har lyst til å anmelde eller konfrontere denne personen. Eller kanskje du har lyst på profesjonell hjelp for å kunne samle tankene og legge det bak deg eller anmelde. Du må gjøre det du føler er best for DEG. 

Anonymkode: 2a440...f48

• Liker 5
Skrevet

skjønner deg. ble voldtatt som 16 åring av en på over 20 årene. han sjenket i meg drikke, vodka, og jeg har aldri drukket før. har sett han i ettertid og får da traumer, og pustevansker.

Anonymkode: b89cf...5b8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

skjønner deg. ble voldtatt som 16 åring av en på over 20 årene. han sjenket i meg drikke, vodka, og jeg har aldri drukket før. har sett han i ettertid og får da traumer, og pustevansker.

Anonymkode: b89cf...5b8

Vondt å høre..

Jeg har siden jeg var 19år slitt med panikkangst, men nekter å tro at dette er årsaken. Legen har spurt meg om det er noen grunner for at jeg stadig får panikkanfall, men jeg sier nei. Jeg tror heller det er noe annet. Hadde en kjæreste i 19-20 års alder som var voldelig mot meg da han drakk. Han var endel år eldre enn meg. 

Man må ta vare på seg selv. Alt man skal gå gjennom her i livet. Man er så naiv til tider. 

Skrevet

Ja dette var helt klart voldtekt. Og han vet det tydeligvis selv også.

Anonymkode: 61e5e...036

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet

Jeg syntes ikke det var voldtekt. Det KAN være det, men det KAN også ikke være det. Hun husker ikke noe, men det betyr ikke at hun var bevisstløs. Noen gjør handlinger selv om de ikke husker det etterpå. Jeg hadde ikke anklaget noen uten å huske at det hadde skjedd noe. Det er heller ikke noe traume når hun ikke husker noe. 

Skrevet
theTitanic skrev (8 minutter siden):

Jeg syntes ikke det var voldtekt. Det KAN være det, men det KAN også ikke være det. Hun husker ikke noe, men det betyr ikke at hun var bevisstløs. Noen gjør handlinger selv om de ikke husker det etterpå. Jeg hadde ikke anklaget noen uten å huske at det hadde skjedd noe. Det er heller ikke noe traume når hun ikke husker noe. 

Det er en ganske vanlig reaksjon å ikke huske overgrep/voldtekt. Så at TS ikke husker betyr ikke at det ikke var voldtekt... 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig i at dette er voldtekt. Men alle har da smerter etter første gang. 

Anonymkode: 8ed3a...67c

Jeg hadde ingen smerter under eller etter første gang, så nei alle har ikke det. 

Anonymkode: 8327a...185

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...