Gå til innhold

Jenter med selvtillit på treningssentret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser mange tråder om folk som føler seg usikre på treningssentret og frykter det å bli sett. Men hva med de som trives på treningssentret og som i tillegg har god selvtillit? Slanke, sunne og veltrente. Som vet hva de driver med. Hva tenker folk om dem?

Anonymkode: d0d15...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker ingenting om andre på treningssenteret, jeg er der for meg selv. Det som irriterer meg er folk som er der for å ta bilder av seg selv eller surfer på mobilen mens de opptar et apparat. Par som krangler er også ganske irriterende, men også litt morsomt. 

Anonymkode: b5ec5...1ba

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye å tenke på? Dem poster det nok på sosiale medier, så det er ikke noe man går glipp av iallfall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rant skrev (35 minutter siden):

Er det så mye å tenke på? Dem poster det nok på sosiale medier, så det er ikke noe man går glipp av iallfall. 

Det der er fordommer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man vite at de har god selvtillit eller selvbilde egentlig? 

At jeg synes noen ser bra ut er ikke det samme som god selvtillit.

At de har en viss type «superbra» kropp betyr ikke at de ikke hater den eller har spiseforstyrrelser. 

Anonymkode: 787c2...1d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det der er fordommer.

Hva da? Det er en antagelse/generalisering, som ikke er det samme som en fordom. En fordom er å uttrykke antipati rettet mot en person, en gruppe mennesker, ideer og objekter. Har jeg gjort det? Du må nok lese engang til. 

Endret av Rant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ingenting om folk jeg ser på trening. Kun fokus på egen trening.

Synes det er bra at folk trener, uansett hva slags selvbilde de har.

Anonymkode: ad652...a5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hensikten med denne tråden. Er du trådstarter en jente (*host* kvinne, regner med du ikke er 12 år gammel) som har selvtillit, er veltrent og slank og tror at alle på treningssenteret tenker på deg og ser på deg? Hvordan ser man på noen at de har selvtillit på treningssenteret? Og når ble det å ha selvtillit, være veltrent og slank de samme tingene? Man kan være slank uten å ha selvtillit, veltrent uten å være slank og man kan være slank og veltrent uten å ha selvtillit. 

Anonymkode: 94076...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rant skrev (40 minutter siden):

Jeg har aldri sett noen av de som trener seriøst på senteret jeg trener på som tar bilder eller bruker tid på sosiale medier. De fleste virker å ha full fokus på treninga. Hadde de ikke hatt det hadde de neppe kommet dit de er i dag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri sett noen av de som trener seriøst på senteret jeg trener på som tar bilder eller bruker tid på sosiale medier. De fleste virker å ha full fokus på treninga. Hadde de ikke hatt det hadde de neppe kommet dit de er i dag.

Og så? Jeg svarer på HI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (4 minutter siden):

Har er par venninner som trener mye. De tar seg alltid tid til å dokumentere treningen. Er som de ikke har trent hvis ikke bildebevis ligger på SoMe😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke hvem som har selvtillit og hvem som ikke har det. Jeg ser kvinner i alle aldre og fasonger som trener. Ingen bruker tiden på å ta selfies heller. 

Anonymkode: c32e7...e43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (24 minutter siden):

Samme her. Jeg ser noen som sitter på telefonen og åpenbart tar selfies, men disse er som oftest veldig unge og ser på ingen måte seriøse ut.

Jeg filmer meg selv noen ganger i visse baseøvelser, men da er det kun for å studere og eventuelt korrigere teknikk. Jeg sitter naturligvis på telefonen i pausene mellom settene (synes det er ukomfortabelt å stirre på andre/i løse luften), men da finner jeg passende musikk (ikke alltid like enkelt haha), eller noterer ned hvilke øvelser, antall sett, vekt og repetisjoner jeg gjør. Bruker også tid på å bla i «arkivet» mitt for å se hvilken vekt jeg lå på i samme øvelse for f.eks. et halvt år siden. 

Jeg der nok ut til å ha veldig god selvtillit (og jeg vet veldig godt hva jeg holder på med og har veldig god selvtillit på selve treningen), men jeg har mild sosial angst så jeg er ofte veldig ukomfortabel dersom det er mange på trening eller føler jeg få blikk osv. 

Anonymkode: 14b36...56e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leser mange tråder om folk som føler seg usikre på treningssentret og frykter det å bli sett. Men hva med de som trives på treningssentret og som i tillegg har god selvtillit? Slanke, sunne og veltrente. Som vet hva de driver med. Hva tenker folk om dem?

Jeg trives veldig godt på treningssenter (og savner det veldig, er koronastengt her jeg bor!), har god nok selvtillit sånn i det daglige, men slank, sunn og veltrent har jeg aldri vært. Veier 35 kg for mye, spiser for mye og for usunt, og er ikke nettopp veltrent. Hva tenker folk om meg på treningssenter? Det har det aldri falt meg inn å tenke på. Jeg er alltid superfornøyd med meg selv på trening! Unntatt de gangene det er tungt og trått, men som regel er det fint :) 
Så små-konkurrerer jeg litt ved at jeg blir fornøyd når jeg løfter tyngre vekter enn sidemannen, eller når jeg tar skikkelig hardt i og svetter og sliter i gruppetimene mens andre står der og jobber for halv maskin 😂 Men jeg tenker bare at vi alle er flinke som trener, og setter pris på å trene sammen med andre. De inspirerer selv om jeg ikke kjenner dem!

Anonymkode: add78...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jdz skrev (2 timer siden):

Samme her, og mellom settene er det vanlig å ta 2-3 minutters pause og da ser man gjerne på mobilen i mellomtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...