Gå til innhold

Hvilke norske skuespillere blir ansett som eksepsjonelt gode?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anneke von der Lippe og Anders Baasmo. Dennis Storhøi. Bjørn Floberg. Og Bolsø Berdal. 

Anonymkode: f09eb...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den beste er utvilsomt Atle Antonsen! Kan spille alt.

Bjørn Sundquist er også en legende, drivende dyktig.

Anonymkode: 3e65f...afd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange gode skuespillere i Norge. Til og med selveste Ivana Chubbuch skryter over norske skuespillere.

Anonymkode: 25e5c...781

Tips: Det har ikke noe å si hvem som har skrytt av hvem for hva. Sikkert samtlige internasjonale kjendiser som har vært i Norge har skrytt av Norge og nordmenn. Ikke fordi nordmenn er fantastiske, men fordi kjendisene skjønner at vi nordmenn liker skryt. 

Anonymkode: 46ffd...845

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tips: Det har ikke noe å si hvem som har skrytt av hvem for hva. Sikkert samtlige internasjonale kjendiser som har vært i Norge har skrytt av Norge og nordmenn. Ikke fordi nordmenn er fantastiske, men fordi kjendisene skjønner at vi nordmenn( i likhet med sikkert alle andre folkeslag) liker skryt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en god skuespiller en som kan spille mange forskjellige roller og gjøre det troverdig.
Aksel Hennie, Ane Dahl Torp og Kristoffer Joner er jo kliss like i alt de spiller. De har bare en streng å spille på, og snakker/spiller likt uansett hva slags roller de har.

Ingar Helge Gimle derimot kan både spille en dott og en drittsekk. Samme med Anders Baasmo, Henrik Mestad og Trond Espen Seim; alle gode skuespillere.

Anonymkode: cd18c...ddf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 23.21):

Svenskene klarer det helt fint. Vi har mye dårligere skuespillerutdanning i Norge.

Bare se på hvor mange internasjonalt kjente svenske skuespillere som får store roller.

Anonymkode: 33b0b...bc2

Hvis flere svenske er internasjonalt kjent har det kanskje å gjøre med at de er over dobbelt så mange? Synes det er så mange som rakker ned på norske skuespillere, og som synes de snakker unaturlig osv - det gjør nok de fra andre land også, men vi hører det ikke så godt når det ikke er på vårt morsmål. 

Anonymkode: 7dd1c...b35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvis flere svenske er internasjonalt kjent har det kanskje å gjøre med at de er over dobbelt så mange? Synes det er så mange som rakker ned på norske skuespillere, og som synes de snakker unaturlig osv - det gjør nok de fra andre land også, men vi hører det ikke så godt når det ikke er på vårt morsmål. 

Danske skuespillere snakker ikke unaturlig, de er fantastisk flinke!  Synes svenskene er mye bedre enn oss også. 

Min personlige mening er at fordi vi er et lite land så blir alt unaturlig skrytt opp i skyene. Se bare på de elendige tv-seriene som produseres, fantastisk hvor gode de som lager dem synes de er. Men publikum skyr dem, rart det der.  

En enkelt ting som jeg har merket meg, er at norske serier er livredde pauser i samtaler, dvs. "talende pauser". Nei, i norske serier skal det jabbes kontinuerlig med unaturlig stivt språk. Og så skal man brøle "Fy faen", det er obligatorisk. Grøss og gru! 

Anonymkode: 4a2a5...e6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har fått mange ålreite skuespillere med årene, men de som har imponert meg mest er flere av Skam skuespillerene. Spesielt Tarjei Sandvik Moe😍 for et talent🙌🏻🙌🏻

Anonymkode: cf118...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (På 9.12.2020 den 0.01):

Her må jeg bare nevne Kristoffer Joner. Vi bor i samme området. Han er en veldig trivelig og jordnær fyr som mer enn gjerne slår av en prat.

Er han tilbake fra rehab nå?

Anonymkode: 5f137...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men svenskene har jo klart å oppfostre store filmskapere også. Bergman regisserte tre filmer til Oscar, samt at flere av filmene hans ble nominerte. Jan Troell, Ruben Östlund, Bo Widerberg, Roy Andersson, Lasse Hallström... dette er alle filmregissører som er kjente og bejublet. I Norge har vi ingen filmskapere på dette nivået. Danskene har også fostret opp et imponerende antall store filmskapere fra Carl Theodor Dreyer til Lars von Trier og Susanne Bier, (en kvinne, til og med!). Vi mangler store filmskapere her til lands. Det vil si: jeg har virkelig vært imponert over filmene til Joachim Trier og Bent Hamer, men de har ikke akkurat sanket de store internasjonale prisene.

Anonymkode: 044e3...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...