Gjest HUSEIER Skrevet 7. august 2005 #21 Del Skrevet 7. august 2005 Som sagt så har barna måtte lide av dette, iform av at andre foreldre ikke tillater sine barn å komme hit lenger. Skjønner jo at man ikke kan kaste ut folk pga. bekledning, arbeid (om det hadde vært skift, de jobber jo i et slags skifftyrke). Men det er dette med ungene, som gjør at jeg er litt fortvilet. ← JA FORDOMMER LÆRER ENN HJEMME SOM SMÅ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huseier Skrevet 7. august 2005 #22 Del Skrevet 7. august 2005 barna lider?? tenke seg at foreldre bruker barn som buffer for å ha påskudd. f F for noen foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huseier Skrevet 7. august 2005 #23 Del Skrevet 7. august 2005 Er det klesdrakten da det var trafikk i leiligheten også? Eller var det kundene? nå vet vi at kunder er som regel som din og min mann, eller en venn. I jobb, møter opp i stasjonsvognen med barnesete baki. helt vanlige menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. august 2005 #24 Del Skrevet 7. august 2005 Siden det er lov å prostituere seg i Norge, så er det nok også lov for horer å bo ett sted, og dermed er et nok ikke så mye å gjøre med dette. Synes uansett det blir litt fordomsfullt å henge seg opp i andre folks klær og døgnrytme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 8. august 2005 #25 Del Skrevet 8. august 2005 Støy? ved at folk kommer hjem? Den der er ikke noen god grunn til å si opp folk. Bor man i sameie/gård/br.lag må man vite at man ikke bor alene, og at det erlyder til alle tider. Der jeg bodde, der var en baker som dro kl 2 på natten og kom hjem på morgenkvisten. en taxisjåfør som var hjemom rett som det var på natten. Jeg kom hjem kl 4 av og til. Slik kan vi fortsette. ← Det jeg mente var at yrke/utseende er uaktuelt, så om noe skulle forsøkes så kunne det være støy. Noe dårlig ordlagt kanskje. Merk at det faktisk er spesielle regler endel steder for den perioden i døgnet som kalles innsovningstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. august 2005 #26 Del Skrevet 8. august 2005 dersom det er med tanke på barna og at disse ikke lenger får besøk av venner pga at foreldrene opplevde naboene mens de holdt på med bordell i leiligheten, så kommer du nærmere en løsning ved å prate med disse vennenes foreldre nå og forklare dem at dette er blitt rettet på og at det ikke drives virksomhet i noen grad der lenger. at de bor der er jo bare sånn, det er vel lite skade barna kan ta av å evt se ei som jobber som hore. De kommer ikke til å gjøre dem noe, og kler de seg alltid i jobbklær? eller er det mest på bestemte tider dere ser dem ikledd "uniformen"? legger dere mye merke til dem når de ikke går kledd i jobbklær og sminke? om dere treffer dem i gangen kledd som helt vanlige, er de skumlere en andre? uansett, tror nok du kommer lenger ved å prate med vennenes foreldre og forsikre dem om at det er slutt på virksomheten og at det er fullstendig trygt å la barna komme på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #27 Del Skrevet 8. august 2005 Selv ikke om man har fått en narkoman leieboer kan du kaste vedkommende ut helt uten videre (been there...), å være narkoman eller prostituert er ingen utkastelsesgrunn. Så med mindre husverten ønsker å "puss opp" leiligheten, kommer du nok ikke langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huseier Skrevet 8. august 2005 #28 Del Skrevet 8. august 2005 Det jeg mente var at yrke/utseende er uaktuelt, så om noe skulle forsøkes så kunne det være støy. Noe dårlig ordlagt kanskje. Merk at det faktisk er spesielle regler endel steder for den perioden i døgnet som kalles innsovningstiden. ← Spesielle regler enkelte steder? Forklar. jeg har selv bodd i sameie md masse folk. Ja det er regler,men ikke spesielle. Det heter seg at det skal være ro mellom kl 23-07,men normalaktivitet kan du ikke gjøre noe med. Hvis det skal være spesielle regler i innsovningstiden,så utelukker du masse folk,folk som arbeider utenom tider som er på dagtid. Hva med folk som har småbarn som hyler hele natten pga kolikk? Betyr disse reglene dine at de skal ligge i sengen sin også? Disse spesielle regler du refererer til er ikke lovlig om de går utover normalaktivitet. Slik som å komme hjem fra jobb,gå på do,være oppe om natten o.l- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. august 2005 #29 Del Skrevet 8. august 2005 Selv ikke om man har fått en narkoman leieboer kan du kaste vedkommende ut helt uten videre (been there...), å være narkoman eller prostituert er ingen utkastelsesgrunn. Så med mindre husverten ønsker å "puss opp" leiligheten, kommer du nok ikke langt. ← .. eller at det er ulovlig med fremleie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 8. august 2005 #30 Del Skrevet 8. august 2005 Fremleie er lov, så lenge det er klarert med huseier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #31 Del Skrevet 9. august 2005 .. eller at det er ulovlig med fremleie.. ← Trådstarter sier hun boer i et sameiet, ikke et borettslag. Når man har seksjonerte selveierleiligheter står man fritt til å leie ut, siden man faktisk juridisk eier leiligheten. Dette forutsetter selvsagt at husordensreglene overholdes. Når man bor i borettslag derimot eier man ikke leiligheten, men eier en aksje/innskudd som gir en rett og plikt til å leie leiligheten i gården. Det er dette med plikten som gjør at framleie som regel ikke er lov i borettslag, iallefall ikke uten samtykke fra borettslagstyret. Jeg må si jeg synes synd på de barna som skal skjermes så mye at de bare skal se en glansbildeverden mens de er små. Hva kan det skade å se noen lettkledte damer? Hvordan forhindrer dere barna å se halvnakne damer med den ungdomsmoten som er nå? Tror det er de andre foreldrene du skal snakke med, og ikke sameiet/horene. At du kan synke så dypt at du vil kaste ut folk som ikke akkurat har et høystatusyrke. Ja, det gjelder å tråkke på de som allerede ligger nede, og å bruke barnas velvære som unskylding er virkelig ynkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huseier Skrevet 9. august 2005 #32 Del Skrevet 9. august 2005 Så enig, så enig med deg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #33 Del Skrevet 9. august 2005 Trådstarter sier hun boer i et sameiet, ikke et borettslag. Når man har seksjonerte selveierleiligheter står man fritt til å leie ut, siden man faktisk juridisk eier leiligheten. Dette forutsetter selvsagt at husordensreglene overholdes. Når man bor i borettslag derimot eier man ikke leiligheten, men eier en aksje/innskudd som gir en rett og plikt til å leie leiligheten i gården. Det er dette med plikten som gjør at framleie som regel ikke er lov i borettslag, iallefall ikke uten samtykke fra borettslagstyret. Jeg må si jeg synes synd på de barna som skal skjermes så mye at de bare skal se en glansbildeverden mens de er små. Hva kan det skade å se noen lettkledte damer? Hvordan forhindrer dere barna å se halvnakne damer med den ungdomsmoten som er nå? Tror det er de andre foreldrene du skal snakke med, og ikke sameiet/horene. At du kan synke så dypt at du vil kaste ut folk som ikke akkurat har et høystatusyrke. Ja, det gjelder å tråkke på de som allerede ligger nede, og å bruke barnas velvære som unskylding er virkelig ynkelig ← Fabelaktig. At man vil kaste ut folk som kler og sminker seg "feil" og man atpåtil bruker barn som unnskyldning sier mer om de andre leieboerne enn de angivelige horene. Trådstarter: med mindre du faktisk har sett disse leieboerne i aksjon så tror jeg du skal være forsiktige med å kalle dem horer. Hvem vet, kanskje de får deg kastet ut for å spre løgner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 9. august 2005 #34 Del Skrevet 9. august 2005 Fabelaktig. At man vil kaste ut folk som kler og sminker seg "feil" og man atpåtil bruker barn som unnskyldning sier mer om de andre leieboerne enn de angivelige horene. Trådstarter: med mindre du faktisk har sett disse leieboerne i aksjon så tror jeg du skal være forsiktige med å kalle dem horer. Hvem vet, kanskje de får deg kastet ut for å spre løgner. ← Utrolig for noen fordommer og lite medmenneskelighet folk viser fram i denne tråden egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #35 Del Skrevet 10. august 2005 Fabelaktig. At man vil kaste ut folk som kler og sminker seg "feil" og man atpåtil bruker barn som unnskyldning sier mer om de andre leieboerne enn de angivelige horene. Trådstarter: med mindre du faktisk har sett disse leieboerne i aksjon så tror jeg du skal være forsiktige med å kalle dem horer. Hvem vet, kanskje de får deg kastet ut for å spre løgner. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #36 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg er enig i at en ikke har utkastelsesgrunn pga at noen er prostituerte. De har selvsagt rett til å bo ett sted de også. Men - jeg skjønner godt at en ikke er så veldig glad for å ha prostituerte boende i samme oppgang. Som trådstartet skriver så er det på det rene at det har blitt drevet bordellvirksomhet fra leiligheten - så at de er horer kan de ikke være noen tvil om. En kan selvsagt ikke si noe på det så lenge de ikke jobber fra leiligheten, og hadde det vært mine naboer så hadde jeg ikke gjort noe for å få dem kastet ut (så lenge de ikke jobbet fra leiligheten) Men jeg hadde nok ønsket at jeg hadde noen andre naboer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gypsy Skrevet 13. august 2005 #37 Del Skrevet 13. august 2005 Også prostituerte må få ha et sted å bo, og da helst uten naboer som ønsker dem vekk. Om de ikke bruker leiligheten til jobb og det er mye kundetrafikk til alle døgnets tider, kan ikke jeg se problemet med dette. Eventuelle foreldre som ikke vil sende sine barn bort på besøk fordi det BOR prostituerte i nærheten....Ja hva skal man si, det er måte på hvor voldsomt man skal "skåne" barn fra en verden de uansett ikke skjønner stort av. Folk må få kle seg som de vil, og bortsett fra det vil antakelig barna kun få vite hva de prostituerte jobber med- om foreldrene forteller dem det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2005 #38 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg er enig i at en ikke har utkastelsesgrunn pga at noen er prostituerte. De har selvsagt rett til å bo ett sted de også. Men - jeg skjønner godt at en ikke er så veldig glad for å ha prostituerte boende i samme oppgang. Som trådstartet skriver så er det på det rene at det har blitt drevet bordellvirksomhet fra leiligheten - så at de er horer kan de ikke være noen tvil om. En kan selvsagt ikke si noe på det så lenge de ikke jobber fra leiligheten, og hadde det vært mine naboer så hadde jeg ikke gjort noe for å få dem kastet ut (så lenge de ikke jobbet fra leiligheten) Men jeg hadde nok ønsket at jeg hadde noen andre naboer. ← Enig i det du skriver. Jeg hadde ikke jublet om jeg fikk slike naboer, spesielt ikke hvis jeg hadde hatt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 14. august 2005 #39 Del Skrevet 14. august 2005 Har ingen problemer med å forså at du syns det er en ubehagelig tanke, det er sider av vårt samfunn som er utrivlig å ta innover seg. I samme hus er nært. U Samtidig er ulempen ved å bo tett innpå andre, at man må tolerere ulikheter. Slik jeg ser det, er det du som har et problem med det og kanskje bør vurdere å flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #40 Del Skrevet 20. august 2005 Borti gata, så hadde flere naboer satt igang en underskrifts kampanje for å få hivd ut et par. Da de hadde fått x antall underskrifter, så kastet leietager de ut. ← De BØR ha hatt gode grunner, hvis ikke vil jeg kalle det egoistisk, evt, ondsinnet, evt tankeløs, eller i hvert fall: mobbing! Så på tv-aksjonen den gang det handlet om psykisk helse, hvor en kvinne med psykiske plager skulle flytte inn i et BRL, og naboene hadde hatt underskriftskampanje for å nekte henne å bo der. Kun på grunnlag av at de visste at hun hadde psykiske lidelser. De kjente henne ikke engang! Jeg blir helt lei meg av å høre om slikt, tenk på alle belastningene hun hadde fra før, all usikkerheten, all sårbarheten. Så skal hun flytte ut av institusjon, og folk lager underskriftskampanje for å nekte henne å prøve og bygge opp sitt eget, mest mulig normale liv! Nå har jeg ikke dermed sagt at dette paret som det står om over, var noen englebarn, for alt jeg vet, kan det ha vært all verdens grunner til å kaste dem ut.. Ei heller var denne kvinnen prostituert. Likevel syns jeg jeg kan nevne det under denne tråden - rett og slett fordi jeg tenker på hvor forferdelig det må være å bli utsatt for folkesnakk, utfrysing, mobbing.. Jeg syns toleransen ofte er vel lav i mitt brl - det vil si, flertallet er vel greie og hyggelige, og selv har jeg ikke hatt problemer. Men - hvis man er BARN som LEKER, får man kjeft for støy. Eller er INNVANDRER som snakker DÅRLIG NORSK, da får man skylda for rottene, og for å være late og ikke vaske vaskeriene, selv om de på merkelig vis alltid jobber lengst og hardest på dugnad.. Eller hvis man er UNG og ikke har de rette kontaktene, så er det sikkert de som borrer, automatisk tatt for gitt.. Eller er PROSTITUERT og kommer SENT HJEM for å SOVE, så får man skylden for at ungene dine ikke har venner..? Skjønner faktisk at man bekymrer seg for det siste, men da syns jeg som andre har sagt her, at man skal snakke med de andre ungenes foreldre, fremfor å nekte disse damene et sted å sove.. Til sist, en ting jeg syns er litt komisk: Det var et BRL som ville vedta at alle måtte ha geranium på verandaen, og ingen andre blomster var tillatt. For da hadde det blitt så rotete og stygt, hvis folk hadde valgt å pynte med hvilke frodigheter de selv ville..!! Og aller sist, så håper jeg det går fint med ungene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå