Gå til innhold

Kleint med kollega

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datet en kollega fra en annen avdeling, og etter mye om og men valgte jeg å avslutte det. Vi skilte lag på en vennlig og uproblematisk måte.

Problemet nå er at han overser meg helt, jeg tenker at man trenger ikke å prate, men kan i det minste si hei og gå videre med dagen sin. Hver gang vi går forbi hverandre så sier jeg kort hei, mens han gir ingen respons. Det gjør meg ingenting, men lurte på om jeg skal slutte med det? Jeg merker at han gjør alt han kan for å unngå meg (snu seg og gå motsatt retning hvis han ser meg, gå til et annet rom eller kontor hvis jeg befinner meg i nærheten og lignende, lager kleint ansikt når han ser meg) så kanskje jeg bare skal slutte å hilse? Har ikke opplevd dette før.

Anonymkode: 2603d...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du oppfører deg som en voksen, så det kan du egentlig bare fortsette med.

• Liker 18
Skrevet

HAN ER SKIKKELIG SÅRA! LA HAN FÅ VÆRE LEI SEG I FRED!

SLUTT Å SI HEI HELE TIDEN, DU GJØR DET VERRE FOR HAN. 

(Hvordan greier man å forstå dette? Det er åpenbart!)

Anonymkode: d109d...380

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville hilst akkurat som jeg gjør med alle på arbeidsplassen. Når vi ikke dater mer er han en kollega, og jeg ville oppført meg som det.

• Liker 7
Skrevet

Det høres i alle fall ut som du gjorde det riktig i å avslutte datingen 🙂 Var det noe i oppførselen hans da dere datet som kan minne om måten han oppfører seg nå?

Anonymkode: 02963...8c5

• Liker 4
Skrevet
Heihola skrev (14 minutter siden):

Du oppfører deg som en voksen, så det kan du egentlig bare fortsette med.

godfisk skrev (9 minutter siden):

Jeg ville hilst akkurat som jeg gjør med alle på arbeidsplassen. Når vi ikke dater mer er han en kollega, og jeg ville oppført meg som det.

Jeg har samme tankegang, og har alltid gjort mitt beste for å være høflig etter brudd med tidligere menn også, uansett hvor vondt og kjipt det har vært.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

HAN ER SKIKKELIG SÅRA! LA HAN FÅ VÆRE LEI SEG I FRED!

SLUTT Å SI HEI HELE TIDEN, DU GJØR DET VERRE FOR HAN. 

(Hvordan greier man å forstå dette? Det er åpenbart!)

Anonymkode: d109d...380

Hvis det er tilfellet så skal jeg jo slutte.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det høres i alle fall ut som du gjorde det riktig i å avslutte datingen 🙂 Var det noe i oppførselen hans da dere datet som kan minne om måten han oppfører seg nå?

Han var nok litt følelsesmessig umoden og hadde veldig dårlig selvfølelse dessverre. Etter flere måneder hvor jeg hadde følt meg dårlig behandlet og nedprioritert (men gikk god for det siden jeg trodde det var på grunn av det dårlige selvbildet, og, jeg var ikke minst veldig, veldig forelsket) konfronterte jeg han, og han slapp bomben og foreslo en ordning: å være pulevenner. Jeg avviste det tvert og sa jeg fortjener noen som faktisk ønsker min kjærlighet, og den personen fortjener også oppriktighet. Gjorde kort prosess og vi avsluttet det hele på en voksen måte og dramafritt. Så jeg har jo egentlig fremdeles litt hjertesorg, men går videre og prøver å oppføre meg høflig likevel. 

Nå er jeg bare usikker på om jeg skal slutte med det.

Ts

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har samme tankegang, og har alltid gjort mitt beste for å være høflig etter brudd med tidligere menn også, uansett hvor vondt og kjipt det har vært.

Hvis det er tilfellet så skal jeg jo slutte.

Han var nok litt følelsesmessig umoden og hadde veldig dårlig selvfølelse dessverre. Etter flere måneder hvor jeg hadde følt meg dårlig behandlet og nedprioritert (men gikk god for det siden jeg trodde det var på grunn av det dårlige selvbildet, og, jeg var ikke minst veldig, veldig forelsket) konfronterte jeg han, og han slapp bomben og foreslo en ordning: å være pulevenner. Jeg avviste det tvert og sa jeg fortjener noen som faktisk ønsker min kjærlighet, og den personen fortjener også oppriktighet. Gjorde kort prosess og vi avsluttet det hele på en voksen måte og dramafritt. Så jeg har jo egentlig fremdeles litt hjertesorg, men går videre og prøver å oppføre meg høflig likevel. 

Ts

Det høres rart ut at en med dårlig selvbilde foreslår å være pulevenn?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan ha mer hjemmekontor en periode? 

• Liker 1
Skrevet

Oj....han hørtes ut som en det var greit å kutte ut.

Bare ignorer ham, det er det han vil :) 

Anonymkode: 71765...2c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Neida, tiggerne på gata trenger penger de og. Er ikke som at det stopper dem, akkurat. Menn er likedan. 

Anonymkode: b975b...cac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neida, tiggerne på gata trenger penger de og. Er ikke som at det stopper dem, akkurat. Menn er likedan. 

Anonymkode: b975b...cac

Jeg dro en halvveis spøk og foreslo tilbake ja til FF-ordningen, mot at jeg kan date andre menn samtidig. Det nektet han, mente han hadde krav på meg selv om han ikke ville ha et forhold. Forstå det den som kan.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oj....han hørtes ut som en det var greit å kutte ut.

Bare ignorer ham, det er det han vil :) 

Anonymkode: 71765...2c7

Ja, kanskje jeg rett og slett bare gjør det framover. Bare litt rart at han fremdeles sender meg meldinger utenom på tross av oppførselen sin på jobb. Men da skal jeg slutte å være høflig og bare ignorere.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ts

Wow, dette er akkurat det jeg er igjennom akkurat nå, bare at jeg var dum nok til å si ja til å være pulevenner...

Anonymkode: 1a779...259

• Liker 1
Skrevet

Mannen har følelser. La han få ha det, uten å dømme eller å søke forståelse for din side. Ta ansvar for ditt og la han få ta ansvar for sitt. 

Ett hint er at en del menn i adhd/add spekteret får ekstreme emosjonelle reaksjoner på brudd/avvisning. Noe som de trolig helst vil skjerme seg selv for. 

Anonymkode: be850...31a

• Liker 1
Skrevet

Men hvis han fortsatt sender deg meldinger, kan du vel ta opp dette med ham? Spørre hva som er greia med at han ikke vil snakke med deg, og ikke hilser på deg når dere er på jobb? Merkelig at han likevel sender meldinger, svarer du på disse meldingene, eller ignorerer du dem, og det er derfor han er sur?

Anonymkode: fde67...e72

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 22.21):

Han ville vel at TS skulle kjempe for han, men når hun da bare avsluttet så fikk han enda dårligere selvtillit. Buhu.

Anonymkode: 21287...f54

• Liker 1
Skrevet

Dette mine damer og herrer er hvorfor vi ikke skal gå etter folk vi jobber med, fungerer ikke ting blir det bare tull og kleint

• Liker 7
Skrevet
_Martine skrev (Akkurat nå):

Dette mine damer og herrer er hvorfor vi ikke skal gå etter folk vi jobber med, fungerer ikke ting blir det bare tull og kleint

kunne ikke vært mer enig!

Anonymkode: 3921c...61e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 21.51):

Datet en kollega fra en annen avdeling, og etter mye om og men valgte jeg å avslutte det. Vi skilte lag på en vennlig og uproblematisk måte.

Problemet nå er at han overser meg helt, jeg tenker at man trenger ikke å prate, men kan i det minste si hei og gå videre med dagen sin. Hver gang vi går forbi hverandre så sier jeg kort hei, mens han gir ingen respons. Det gjør meg ingenting, men lurte på om jeg skal slutte med det? Jeg merker at han gjør alt han kan for å unngå meg (snu seg og gå motsatt retning hvis han ser meg, gå til et annet rom eller kontor hvis jeg befinner meg i nærheten og lignende, lager kleint ansikt når han ser meg) så kanskje jeg bare skal slutte å hilse? Har ikke opplevd dette før.

Håper du lærte av dette. Har opplevd 4 slike situasjoner selv, der jeg har sett på bruddene deres. Full krig og isfront, ser på mennesker som hjernedøde som finner partner på jobben. Da eier du null vett.

Man dater ALDRI!!!!!! noen fra jobben.

Anonymkode: 7d431...3cc

• Liker 4
Skrevet
_Martine skrev (12 timer siden):

Når foholdet tar slutt blir det ENDA verre.....tro meg.

Anonymkode: 7d431...3cc

• Liker 2
Skrevet

Sånn ble kollegaen min også etter at jeg avsluttet det vennskapet vi hadde. (avsluttet i hovedsak fordi jeg fikk rykte på meg som ei løs hore som hadde sex med kollegaene mine på jobb.... Og han gjorde eller sa ingenting for å ta meg i forsvar.. Vi gikk tur på fritiden innimellom og kunne ta en kaffe på senteret, that's it) 

Gikk fra daglig kontakt til at han brått ignorerte meg helt, gav meg mindre vakter på jobb etc. 

Nei, skal aldri involvere meg med kollegaer igjen, annet enn kun vennskapelig.

Anonymkode: 67204...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...