Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #21 Skrevet 8. desember 2020 FryNor skrev (12 minutter siden): Hvordan har du plassert minnebrikkene?, når du bruker dual channel på Asus kort så skal de monteres i de grønne sporene. Ikke ved siden av hverandre og alltid ett spor bortenfor prosessoren, altså spor B2 og A2. Det står i manualen hva lysene betyr, her merket med nummer 18. Prøvde alle mulige. Virker ut som om det var kun 1 til ved siden av den jeg hadde i fra første omgang som får PC til å starte opp. Men, med andre muligheten så funket ikke slå-på-knappen. Så da lot jeg den være i der hvor den var. Men, forsatt gjenstår TV-skjerm (hdmi og usb) problemene.
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #22 Skrevet 8. desember 2020 (endret) Et annet seriøst spørsmål er jo skal den oransje fargen ved siden av 24-pin den er rett over minnebrikka være oransje? Som jeg forklarte at den dukket opp når "alt" annet plutselig funker. Endret 8. desember 2020 av Lasox
FryNor Skrevet 8. desember 2020 #23 Skrevet 8. desember 2020 Lasox skrev (Akkurat nå): Et annet seriøst spørsmål er jo skal den oransje fargen ved siden av 24-pin være oransje? Som jeg forklarte at den dukket opp når "alt" annet plutselig funker. Hvilken LED er det som lyser?, BOOT, VGA, CPU eller DRAM?. Virker som om det er noe snodig med hovedkortet, når det er to minnebrikker så skal de monteres i B2 og A2. Hvis det ikke er riktig så vil ikke minnebrikkene virke som de skal. Merk at det tar lang tid før maskinen starter riktig etter at du har byttet plass på minnebrikkene, maskinen kan faktisk skru seg av og på flere ganger og det er helt normalt. Har du koblet til begge EATX12V kablene riktig?, de som er merket med nummer 5 i manualen og har du koblet til strømkablene på skjermkortet?. Hvilken strømforsyning er det du har?.
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #24 Skrevet 8. desember 2020 FryNor skrev (8 minutter siden): Hvilken LED er det som lyser?, BOOT, VGA, CPU eller DRAM?. Virker som om det er noe snodig med hovedkortet, når det er to minnebrikker så skal de monteres i B2 og A2. Hvis det ikke er riktig så vil ikke minnebrikkene virke som de skal. Merk at det tar lang tid før maskinen starter riktig etter at du har byttet plass på minnebrikkene, maskinen kan faktisk skru seg av og på flere ganger og det er helt normalt. Har du koblet til begge EATX12V kablene riktig?, de som er merket med nummer 5 i manualen og har du koblet til strømkablene på skjermkortet?. Hvilken strømforsyning er det du har?. WIN_20201208_23_16_59_Pro.mp4
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #25 Skrevet 8. desember 2020 FryNor skrev (9 minutter siden): Hvilken LED er det som lyser?, BOOT, VGA, CPU eller DRAM?. Virker som om det er noe snodig med hovedkortet, når det er to minnebrikker så skal de monteres i B2 og A2. Hvis det ikke er riktig så vil ikke minnebrikkene virke som de skal. Merk at det tar lang tid før maskinen starter riktig etter at du har byttet plass på minnebrikkene, maskinen kan faktisk skru seg av og på flere ganger og det er helt normalt. Har du koblet til begge EATX12V kablene riktig?, de som er merket med nummer 5 i manualen og har du koblet til strømkablene på skjermkortet?. Hvilken strømforsyning er det du har?. Den til høyre for EATX12V er koblet til, men har ikke kabel til den 4-pin. Kompis mente det var kun til overklokking og mente det ikke hadde noen betydning?
FryNor Skrevet 8. desember 2020 #26 Skrevet 8. desember 2020 Lasox skrev (1 minutt siden): WIN_20201208_23_16_59_Pro.mp4 2 MB · 0 Nedlastninger Klarer ikke å se på videoen hvilken LED det er som lyser, du må skrive hvilken det er.
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #27 Skrevet 8. desember 2020 FryNor skrev (9 minutter siden): Klarer ikke å se på videoen hvilken LED det er som lyser, du må skrive hvilken det er. Altfor liten tekst, men fant ut at det kunne være eatxpwr light. Den nederste av de fire lyser.
FryNor Skrevet 8. desember 2020 #28 Skrevet 8. desember 2020 Lasox skrev (6 minutter siden): Altfor liten tekst, men fant ut at det kunne være eatxpwr light. Den nederste av de fire lyser. Det stemmer ikke, det er enten BOOT, VGA CPU eller RAM.
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #29 Skrevet 8. desember 2020 Da er det DRAM. Det vil si som problemet du påpekte på det med ram som forårsaker det? Takk til info! Ja, okay da var det, det som var 24-pin jeg pratet om.
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #30 Skrevet 8. desember 2020 Lasox skrev (1 minutt siden): Da er det DRAM. Det vil si som problemet du påpekte på det med ram som forårsaker det? Takk til info! Ja, okay da var det, det som var 24-pin jeg pratet om. B2 første minnebrikka skal til?
FryNor Skrevet 8. desember 2020 #31 Skrevet 8. desember 2020 Lasox skrev (4 minutter siden): Da er det DRAM. Det vil si som problemet du påpekte på det med ram som forårsaker det? Takk til info! Ja, okay da var det, det som var 24-pin jeg pratet om. Lasox skrev (2 minutter siden): B2 første minnebrikka skal til? B2 og A2, prøv med en brikke i B2 først. Hvis det funker så setter du den andre brikken i A2, hvis det ikke funker så flytter du brikken fra A2 til B2 og prøver med en brikke igjen. Da finner du ihvertfall ut om det er feil på en av brikkene. Har du koblet til strømkabelen på grafikkortet og hvilken strømforsyning har du?.
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #32 Skrevet 8. desember 2020 FryNor skrev (1 minutt siden): B2 og A2, prøv med en brikke i B2 først. Hvis det funker så setter du den andre brikken i A2, hvis det ikke funker så flytter du brikken fra A2 til B2 og prøver med en brikke igjen. Da finner du ihvertfall ut om det er feil på en av brikkene. Har du koblet til strømkabelen på grafikkortet og hvilken strømforsyning har du?. Jeg prøvde å gjøre som du sa, men da vil ikke maskinen starte ordentlig. Først når den er som jeg hadde opprinnelig at den vil starte. Testet ordentlig. Vinglet forsiktig med den ene, men det som er litt fucked det er at når jeg prøver i dine. Så forsvinner også oransje lyset i motherboard, men da hører jeg ikke den jobber? For inne i kabinettet så står det riktig som jeg har gjort det. Ja, har naturligvis koblet strømkabelen på grafikkortet. Dobbelt sjekket CPU og grafikk-kortet. Corsair 1000RM.
FryNor Skrevet 8. desember 2020 #33 Skrevet 8. desember 2020 Starter den ikke i det hele tatt hvis brikkene står i B2 og A2 eller bruker den bare lang tid?. Hvis DRAM lampen lyser så indikerer den at det er noe feil med minnebrikkene.
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #34 Skrevet 8. desember 2020 (endret) FryNor skrev (13 minutter siden): Starter den ikke i det hele tatt hvis brikkene står i B2 og A2 eller bruker den bare lang tid?. Hvis DRAM lampen lyser så indikerer den at det er noe feil med minnebrikkene. Det er litt merkelig. Kan prøve å forklare... I det jeg starter opp i B2-slot. Så slår den seg på. Vifttene jobber bare i noen få sekunder før den avslutter å jobbe for å dempe på temperaturen. Men, lysene i kabinettet er slått seg av. Slik som power-button er ikke lengre på etter noen sekunder selv om vifta og skjermkortet er på. Skjermkortet jobber. Men, oransje fargen til motherboard er som tidligere nevnt borte vekk. Som om ingenting skulle være galt, men jeg hører den ikke jobbe eller noenting. Dobbelt sjekket manualen og det er riktig som du hevder. B2 er riktig slot, men, merkelig at den ikke vil jobbe eller starte ordentlig slik som den gjør når den er i A1. Da slår den seg på, jobber og alt funker utenom USB/hdmi. Lysene funker og alt. Men, da er jo oransje lyset der i motherboard. Så åpenbart at det er riktig. Men, hva nå da når jeg ikke vet noe mere? Merkelig PC. Endret 8. desember 2020 av Lasox
FryNor Skrevet 8. desember 2020 #35 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har egentlig ikke flere ideer på lager, du kan prøve å sette brikkene i B2 og A2, slå av maskinen og trekk ut kontakten. Så prøver du å Clear CMOS som beskrevet her eller ta ut CMOS batteriet i 10 minutter. Når det er gjort så starter du opp maskinen igjen og venter en lang stund, den kan stoppe og starte igjen av seg selv flere ganger og det er helt normalt. Det er selvfølgelig veldig vanskelig å feilsøke når du ikke har bilde på skjermen.
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #36 Skrevet 8. desember 2020 (endret) FryNor skrev (5 minutter siden): Jeg har egentlig ikke flere ideer på lager, du kan prøve å sette brikkene i B2 og A2, slå av maskinen og trekk ut kontakten. Så prøver du å Clear CMOS som beskrevet her eller ta ut CMOS batteriet i 10 minutter. Når det er gjort så starter du opp maskinen igjen og venter en lang stund, den kan stoppe og starte igjen av seg selv flere ganger og det er helt normalt. Det er selvfølgelig veldig vanskelig å feilsøke når du ikke har bilde på skjermen. Hehehe, ja! Det er det! Vel! Skal prøve på det etterpå. Holdt på enda flere timer tidligere idag og har holdt på med dette problemet her i to dager tilsammen. Så trenger en liten pause før jeg tar kvelden. Men, setter ihvertfall stort pris på hjelpen! Så får vi se om det hjelper! Endret 8. desember 2020 av Lasox
Gjest Lasox Skrevet 9. desember 2020 #37 Skrevet 9. desember 2020 Da tror jeg enden er nær! VGA er blitt hvit og boot er blitt gul.
Gjest Lasox Skrevet 9. desember 2020 #38 Skrevet 9. desember 2020 Da er det i orden! Tusen takk for all hjelpen folkens! Spesielt stor takk til, @FryNor! 😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå