Gå til innhold

Flere som ikke liker julekaker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trolig gikk jeg lei av småkaker da jeg var barn så jeg baker kun pepperkaker til jul ellers blir det en kake, sjokolade muffins og ellers snop. 

Anonymkode: 0ea7e...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bake gidder jeg ikke, de typiske 7 sortene kan man kjøpe hvis man absolutt må ha dem. Her blir det marsipankake i julen. Mye bedre enn tørre julekaker.

Anonymkode: 30abc...367

Det hender faktisk at jeg også baker en marispankake, bare for å få litt avveksling, og jeg serverer alltid gjærbakst sammen med småkakene, men småkakene forsvinner allikevel. Kanskje fordi jeg, som jeg tror jeg nevnte tidligere, bare baker det jeg vet vi liker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 20.08):

Jeg synes faktisk at alt av julekaker smaker vondt. Tørt og jævlig. Det værste er selve julekaka, den med rosiner og sukat. Vil heller spise bløtkake, sjokoladekake, napoleonskake osv... Flere som er enige? 

Anonymkode: 499b8...863

Å nei, jeg elsker julebakst, og da spesielt en nystekt julekake fra bakeren. En skive med masse meierismør på er herlig!

Mamma lager pepperkaker, kokosmakroner, kokosboller, sjokokuler, brune pinner, krumkaker og goro hver eneste jul. Elsker det!

Bløtkake derimot er overvurdert, men elsker en god sjokoladekake eller napoleonskake. Det har likevel ikke noe å gjøre med jul. Julemat er tung mat, så det er ikke noe godt med kraftige kaker. Julebakst er ganske lett sånn i forhold!

Skrevet

Jeg liker Pepperkaker og sirupssnipper 😄 alt annet smaker tørt og/eller rart . 

Skrevet

Liker ikke julekaker, tørt og søtt. Men familien har utvidet seg så nå serveres det ikke kremkake eller annet enn tørre kaker etter desserten. Kan ikke si at jeg savner kremkake, men kanskje noe annet, salte nøtter eller potetskruer... Kan man ta med sånt som gjest? 

Min mor baker lefser og smultringer. Lefsene er gode. Sandkakene jeg fikk i julegave av barnebarna smakte også godt, kanskje fordi jeg visste hvem som hadde laget dem...

Hvis julaften skulle vært hos meg ville det blitt suksessterte, kanskje en bløtkake eller pavlova og min mors lefser, pluss pepperkaker som var kjøpte. 

Må tilføye at når det har blitt servert bløtkake etter riskrem har det blitt i meste laget, mildt sagt, men så er jeg ikke veldig glad i kaker. 

Skrevet
Jytte skrev (1 time siden):

Liker ikke julekaker, tørt og søtt. Men familien har utvidet seg så nå serveres det ikke kremkake eller annet enn tørre kaker etter desserten. Kan ikke si at jeg savner kremkake, men kanskje noe annet, salte nøtter eller potetskruer... Kan man ta med sånt som gjest? 

Min mor baker lefser og smultringer. Lefsene er gode. Sandkakene jeg fikk i julegave av barnebarna smakte også godt, kanskje fordi jeg visste hvem som hadde laget dem...

Hvis julaften skulle vært hos meg ville det blitt suksessterte, kanskje en bløtkake eller pavlova og min mors lefser, pluss pepperkaker som var kjøpte. 

Må tilføye at når det har blitt servert bløtkake etter riskrem har det blitt i meste laget, mildt sagt, men så er jeg ikke veldig glad i kaker. 

Selvfølgelig kan du ta med noe, det er da bare hyggelig!

Anonymkode: 63ebd...4c2

Skrevet (endret)

Men det finnes da så mange ulike julekaker, så da velger man vel ikke de man ikke liker?

Selv liker jeg ikke goro, pepperkaker, peppernøtter, fattigmann, serinakaker eller sandkaker, og lager naturlig nok ingen av disse. I stedet lager jeg f.eks deilige krydderkaker som både er saftige og gode, eller andre julekaker som har forsvunnet litt i glemselen. 

Forøvrig lager jeg alltid julekake uten sukat (grøss), og de smaker akkurat som deilige, saftige vanlige boller med rosiner. 

Jeg har forøvrig laget 13 ulike slag i år, det er mange å ta av!

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet

Liker ikke julekaker. Tørt, søtt og vondt. Det eneste jeg klarer, er pepperkake med masse blåmuggost og marmelade....

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 20.27):

Joda, men det var ikke poenget. Synes det er synd at det bare er tørre og vonde kaker som liksom skal være jul. 

Anonymkode: 499b8...863

Du syns de er tørre og vonde, men jeg syns de er gode. Jeg liker ikke bløtkake, men det gjør du. Vi er forskjellig.

Selv liker jeg spesielt godt Sarah bernard, rocky road, pepperkaker, pepperkakemuffins, gule bomber, brune pinner osv. 

Anonymkode: 89127...b5e

Skrevet

Jeg elsker nesten alle slags kaker, enten det er kremkaker, sjokoladekaker eller julekaker.. Synes berlinerkranser er gode, og sandnøtter. Og tykke, myke pepperkaker med melis eller sjokolade på 😍Ikke at jeg drikker så mye av det, men blir ekstra godt med et kaldt glass melk til 😊

Anonymkode: db1b3...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...