AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Del Skrevet 8. desember 2020 Jeg begynte med styrke for et par uker siden på treningssenter og jeg klarer kun 20 kg i knebøy. Føler meg svak, men vet at ting vil gå fremover etter hvert. Nå har jeg kun hatt fire økter og så langt har det blitt litt lettere, men ikke mye. Hvor fort vil jeg merke at jeg blir sterkere og hvor lang tid tar det å bli sterk i denne øvelsen? Anonymkode: fbd5e...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Del Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg begynte med styrke for et par uker siden på treningssenter og jeg klarer kun 20 kg i knebøy. Føler meg svak, men vet at ting vil gå fremover etter hvert. Nå har jeg kun hatt fire økter og så langt har det blitt litt lettere, men ikke mye. Hvor fort vil jeg merke at jeg blir sterkere og hvor lang tid tar det å bli sterk i denne øvelsen? Anonymkode: fbd5e...b92 Du sier ingenting om hvor mange repetisjoner du tar eller hva målet ditt er. De fleste starter rundt 20-30 kg. Anonymkode: 64094...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 10. desember 2020 #3 Del Skrevet 10. desember 2020 Knebøy er en teknisk vanskelig øvelse, så ikke bekymre deg så mye om hvor mye du bøyer i starten. Fokuser på å få inn teknikken skikkelig først, deretter kan du begynne å øke vekter sakte men sikkert. Jeg har nylig tatt av igjen mye vekt, for etter å ha filmet meg selv, så ser jeg at jeg må heller jobbe med å komme lengre ned i bøyen. Jeg sliter med stramme ankler og hamstring, og må bruke tid på en del tøying der i tillegg. Du kommer til å merke forskjell fort. Jeg har trent styrke i 5-6 mnd, og både ser og kjenner stor forskjell på kroppen. Løfter mye mer i alle øvelser enn hva jeg gjorde i starten. Styrketrening er gøy når du kommer inn i det:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Del Skrevet 10. desember 2020 Ikke heng deg oppi vekten du løfter, men du bør øke den. 20kg er jo vekten på stanga, eller 15kg som er stang for kvinner. Knebøy 2 ganger i uken er tilstrekkelig, 3-5 sett. 5reps er en grei start, så kan du øke med 1kg pr uke. I starten må du heller fokusere på teknikk, løfte riktig. Komme deg ned til paralell, eller lavere om du klarer. Kvartbøy er ikke noe å satse på. Anonymkode: 5d85c...296 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke heng deg oppi vekten du løfter, men du bør øke den. 20kg er jo vekten på stanga, eller 15kg som er stang for kvinner. Knebøy 2 ganger i uken er tilstrekkelig, 3-5 sett. 5reps er en grei start, så kan du øke med 1kg pr uke. I starten må du heller fokusere på teknikk, løfte riktig. Komme deg ned til paralell, eller lavere om du klarer. Kvartbøy er ikke noe å satse på. Anonymkode: 5d85c...296 Helt enig med deg, bortsett fra at jeg i starten ville kjørt 3x10 med lettere vekter for å jobbe inn teknikken. Jo flere løft dess mer læring for nervesystemet som bidrar til den største økningen for nybegynnere. Anonymkode: 64094...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå