Gå til innhold

Koking av flasker


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Må gå på sterke medisiner ei uke, og må kutte ut amminga. Ganske leit, siden jeg akkurat har klart å fullamme i hele to døgn etter tøffe måneder med sårhet, verk og sprekker. :cry:

Hvor ofte må flaskene kokes? Hver gang?

Må tilstå at jeg har brukt flasker direkte fra oppvaskmaskina flere ganger, og har ikke sett at gutten in har fått varige men akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal vel koke flaskene for hver gang, men jeg vil tro at når de blir vasket i oppvaskmaskin kan du bruke de med en gang, i alle fall av og til. Det kommer jo litt ant på alderen på babyen også. Må vel tilstå at jeg slurvet litt jeg også da datteren min ble over 6 måneder. :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dersom du velger å koke flaskene, må du koke dem hver gang og de skal lufttørkes. Det holder ikke å vaske dem vanlig for hånd.

Jeg vet at flere av mine venninder har hatt dem i oppvaskmaskinen, og det blir vel det samme som koking. Jeg hadde nok vært litt redd for å gjøre dette med tanke på såperester fra maskinoppvask såpen. Den er utrolig sterk! Se bare hva den kan gjøre med fastbrendt mat i gryter. Løser det opp på ett øyeblikk.

Lykke til med småen, og kos dere! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

På helsestasjonen ble jeg anbefalt å koke flasker og smokker fram til 3 måneders alder. Etter det har jeg bare vasket alt i oppvaskmaskin og kokt flaskesmokkene avogtil.

Når de allikevel putter fingre, tær og det de finner på gulvet i munnen er ikke behovet for å sterilisere flasker like prekært lenger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...