absinthia Skrevet 7. desember 2020 #1 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg vil gjerne ha tips om en god sikkerhetsvest. Mannen er litt bekymret når jeg er ute og rir og det fikk meg til å tenke på at jeg kanskje burde anskaffe meg en sikkerhetsvest, både for å berolige ham og for å begrense skader om det virkelig skjer noe en dag. Jeg har svært begrenset erfaring med sikkerhetsvester og har bare en gang hatt på meg en stiv ukomfortabel sak, så nå er jeg ute etter tips om en som er forholdsvis behagelig, fungerer fint og helst er i sikkerhetsklasse 3, men helst koster under ca 2500. Blir glad for alle råd! 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg hadde engang en sånn stiv ukomfortabel sak, det er visst best sånn egentlig fordi trykket vil bli fordelt utover en større flate, men det går da ikke an å bevege seg i de 😂 Jeg ville nok helst gått for en slik: https://www.hooks.no/rytter/rytterutstyr/sikkerhetsvester/sikkerhetsvest-voksen-ares-crw den er sikkerhetsklasse 3. og den har puter som gjør deg mer fleksibel 😛 Anonymkode: 6da0a...9c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Del Skrevet 7. desember 2020 Hva skal den egentlig beskytte mot? Er det ikke hode og armer/bein som er mest utsatt? Anonymkode: ab9a5...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Del Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skal den egentlig beskytte mot? Er det ikke hode og armer/bein som er mest utsatt? Anonymkode: ab9a5...87e Hva tror du skjer om en hest sparker deg i brystkassa? Anonymkode: 6da0a...9c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 7. desember 2020 #5 Del Skrevet 7. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skal den egentlig beskytte mot? Er det ikke hode og armer/bein som er mest utsatt? Anonymkode: ab9a5...87e Armer og ben er enklere å reparere enn vitale deler i bryst og rygg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Del Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva tror du skjer om en hest sparker deg i brystkassa? Anonymkode: 6da0a...9c6 Når man rir? Anonymkode: ab9a5...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Del Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man rir? Anonymkode: ab9a5...87e Når du faller av og må få tak i hesten. I tillegg beskytter den mot skader i rygg osv om du skulle falle ned på ryggen da trykket blir fordelt over et større område i tillegg til at vesten tar av en den for støtet. Anonymkode: 6da0a...9c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Del Skrevet 7. desember 2020 En leddet sikkerhetsvest vil gi deg mer bevegelighet, og er mer komfortabel å ri med. Det er de vestene som ser ut som om de består av masse små firkanter, eller hvordan jeg skal forklare det Anonymkode: 8c133...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Del Skrevet 7. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva tror du skjer om en hest sparker deg i brystkassa? Anonymkode: 6da0a...9c6 Da har du et problem, om du har en postret vest eller ikke. Anonymkode: c1758...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da har du et problem, om du har en postret vest eller ikke. Anonymkode: c1758...543 Folk har reddet livet med å ha slike vester. https://www.rb.no/lokale-nyheter/reddet-av-sikkerhetsvesten/s/1-95-4445062 https://trav365.no/reddet-av-sikkerhetsvesten/19.2335 https://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1603054.ece Har selv blitt kastet av hest og sett hestehovene fare over kroppen min, mens jeg har prist meg lykkelig over at den ikke snublet. Er også veldig greit å være litt beskyttet mot det man eventuelt faller på og f.eks slippe unna ribbensbrudd. Selv om det er en mannsalder siden jeg ramlet av, uten å lande med bena først, så ser jeg for meg at det garantert kommer til å skje igjen, siden jeg ikke har planer om å slutte å ri. Har ingen garant for at ikke hesten plutselig sklir og velter, når jeg rir opp på fjellet, eller snubler litt en dag jeg galopperer på tur. ( Har innsett at gubben ikke bekymrer seg helt uten grunn, selv om jeg tror at en del av bekymringene hans stammer fra ting han har sett på film. 😅 ...men man må jo bare innse at en faktisk begynner å trekke litt på åra i tillegg. - Jeg er jo tross alt bestemor 😱) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 7. desember 2020 Tusen takk for fine tips! Kjempefint med folk som deler av sin erfaring! 😃👍🌹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Del Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da har du et problem, om du har en postret vest eller ikke. Anonymkode: c1758...543 Folk har fått reddet livet av en vest, så neida det kan gå fint det. Anonymkode: 6da0a...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikken Skrevet 8. desember 2020 #13 Del Skrevet 8. desember 2020 Voksen og erfaren rytter her, har akkurat begynt å ri med sikkerhetsvest etter å ha vært vitne til et stygt fall.... (hest som stakk og rytteren ble slengt av rett inn i vantet). Jeg gikk for en av de som er linket til over. Den er ikke komfortabel, men etter noen uker begynner jeg så smått å venne meg til det... Tenker det er en billig forsikring og bare noe jeg får venne meg til selv om jeg synes det er ubehagelig å ha på. De jeg rir sammen med som har hatt vest i mange år påstår den blir litt mykere og mer behagelig å ha på etterhvert. Satser på at det stemmer 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #14 Del Skrevet 8. desember 2020 Marikken skrev (9 minutter siden): Voksen og erfaren rytter her, har akkurat begynt å ri med sikkerhetsvest etter å ha vært vitne til et stygt fall.... (hest som stakk og rytteren ble slengt av rett inn i vantet). Jeg gikk for en av de som er linket til over. Den er ikke komfortabel, men etter noen uker begynner jeg så smått å venne meg til det... Tenker det er en billig forsikring og bare noe jeg får venne meg til selv om jeg synes det er ubehagelig å ha på. De jeg rir sammen med som har hatt vest i mange år påstår den blir litt mykere og mer behagelig å ha på etterhvert. Satser på at det stemmer 🙈 De blir jo gjerne litt mykere og former seg til kroppen din etter hvert 😛 jeg har hatt både den typen jeg linket til, og en type som er stiv over hele. Å den typen med puter er definitivt det mest komfortable 😅 Anonymkode: 6da0a...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikken Skrevet 8. desember 2020 #15 Del Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De blir jo gjerne litt mykere og former seg til kroppen din etter hvert 😛 jeg har hatt både den typen jeg linket til, og en type som er stiv over hele. Å den typen med puter er definitivt det mest komfortable 😅 Anonymkode: 6da0a...9c6 Satser på at du har rett, har bare hatt min noen uker og det går jo greit. Yngste datteren min begynte også å ri for noen år siden og hun har jo hatt vest hele tiden så hun synes det er ordentlig ubehagelig om hun ikke har den på... 😂 Vanesak regner jeg med 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 8. desember 2020 #16 Del Skrevet 8. desember 2020 Har du sett på kompedrell? Veldig komfortable. Begge ungene her har sånne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå