Gå til innhold

Beste maten for en hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett helt bort fra økonomien, hva er det absolutt beste en hund kan få av mat? Er det rått kjøtt av varierende type? Altså storfe, svin, fugl, fisk, vilt etc?

Anonymkode: 9392f...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Troyamin skrev (1 minutt siden):

Det kommer helt an på rase og bruk. 

Hvordan da? Tåler ikke alle hunderaser kjøtt? Og bruk avgjør vel bare mengden?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan da? Tåler ikke alle hunderaser kjøtt? Og bruk avgjør vel bare mengden?

Hvorfor råfôre og hvorfor bruke tørrfôr? Hva slags hund, hvilke behov osv. 

Det RoH sier her er ganske smart. Lærte selv nye ting. 

Mine fungerer de best på Eukanuba lam og ris. Da fungerer magen best. Kjører på med litt frysetørket vom når vi er på tur. Tørrfôr er enkelt å oppbevare og enkelt å bruke. For min del blir det for tungvint å skulle råfôre og for mye å sette seg inn i. Tilpasset den enkelte hunds behov for proteiner, fett, vitaminer, mineraler osv. Tungvint å bruke på tur. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (9 minutter siden):

Hvorfor råfôre og hvorfor bruke tørrfôr? Hva slags hund, hvilke behov osv. 

Det RoH sier her er ganske smart. Lærte selv nye ting. 

Mine fungerer de best på Eukanuba lam og ris. Da fungerer magen best. Kjører på med litt frysetørket vom når vi er på tur. Tørrfôr er enkelt å oppbevare og enkelt å bruke. For min del blir det for tungvint å skulle råfôre og for mye å sette seg inn i. Tilpasset den enkelte hunds behov for proteiner, fett, vitaminer, mineraler osv. Tungvint å bruke på tur. 

Du aner altså ikke svaret på det jeg lurer på...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste foret er det din hund funker best på. Det vil variere mellom hunder, og er noe av det som gjør at det er en jungel der ute. (Og som gjør det vanskelig å svare på spørsmålet)
Skal du fore rått på kjøtt, må du sørge for at hunden får nok av alle vitaminer og mineraler i tillegg, mens du ved å velge et godt fabrikkfor har hatt andre til å gjøre den jobben for deg. 

Anonymkode: 2a585...499

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det beste foret er det din hund funker best på. Det vil variere mellom hunder, og er noe av det som gjør at det er en jungel der ute. (Og som gjør det vanskelig å svare på spørsmålet)
Skal du fore rått på kjøtt, må du sørge for at hunden får nok av alle vitaminer og mineraler i tillegg, mens du ved å velge et godt fabrikkfor har hatt andre til å gjøre den jobben for deg. 

Anonymkode: 2a585...499

Men hunder er da kjøttetere hovedsaklig. De må da kunne overleve på rått storfe, fisk, kylling, vilt etc?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du aner altså ikke svaret på det jeg lurer på...

Jeg svarte deg jo. Hva slags hund er det snakk om og hva bruker du den til? Det finnes nemlig ikke et standardsvar på hva som er best. Det er jo individuelle forskjeller på hunder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (Akkurat nå):

Jeg svarte deg jo. Hva slags hund er det snakk om og hva bruker du den til? Det finnes nemlig ikke et standardsvar på hva som er best. Det er jo individuelle forskjeller på hunder. 

Det er en staffordshire bull terrier. Blir ikke brukt noe spesielt annet enn selskap og tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en staffordshire bull terrier. Blir ikke brukt noe spesielt annet enn selskap og tur.

Siden staffer er utsatt for allergier, er det lurt å kjøre på fôr som demper symptomene. Rene produkter kan være lurt. Noen staffeeiere sverger til v&h laks pgaomega 3 sin antiinflammatoriske effekt. Vær varsom med for mye fett og proteiner dersom du ikke kjører den hardt. 

Anbefaler også en titt på staffhund.no sin side. Mange gode råd og tips der😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (2 minutter siden):

Siden staffer er utsatt for allergier, er det lurt å kjøre på fôr som demper symptomene. Rene produkter kan være lurt. Noen staffeeiere sverger til v&h laks pgaomega 3 sin antiinflammatoriske effekt. Vær varsom med for mye fett og proteiner dersom du ikke kjører den hardt. 

Anbefaler også en titt på staffhund.no sin side. Mange gode råd og tips der😊

Finnes jo ikke noe renere enn rent kjøtt? Altså kjøttstykker av storfe, fisk, vilt osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Finnes jo ikke noe renere enn rent kjøtt? Altså kjøttstykker av storfe, fisk, vilt osv.

Men hva skal den få resten av næringen fra? Det holder ikke å bare fôre med kjøtt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (2 minutter siden):

Men hva skal den få resten av næringen fra? Det holder ikke å bare fôre med kjøtt. 

Hvilke andre næringsstoffer trenger en hund? Det er jo et temmet rovdyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke andre næringsstoffer trenger en hund? Det er jo et temmet rovdyr.

Hvis du tenker slik, må jeg spørre; hva er det første et rovdyr spiser etter å ha nedlagt et bytte? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (4 minutter siden):

Hvis du tenker slik, må jeg spørre; hva er det første et rovdyr spiser etter å ha nedlagt et bytte? 

De mest kjøttfulle stykkene på dyret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De mest kjøttfulle stykkene på dyret.

Det stemmer ikke. 

Anbefaler deg å lese her for litt mer informasjon 😊 I tillegg er det flere råfôringsgrupper på Facebook. 

Personlig ville jeg kjørt et sensitiv fôr dersom jeg hadde hatt staff. Og kun det. Også som godis, da staff ofte har underliggende allergier som kommer fram ved feil fôring (og lite bruk)

Endret av Troyamin
Feil link
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Troyamin skrev (Akkurat nå):

Det stemmer ikke. 

Anbefaler deg å lese her for litt mer informasjon 😊 I tillegg er det flere råfôringsgrupper på Facebook. 

Personlig ville jeg kjørt et sensitiv fôr dersom jeg hadde hatt staff. Og kun det. Også som godis, da staff ofte har underliggende allergier som kommer fram ved feil fôring (og lite bruk)

Hva mener du rovdyret spiser først da?

Hvorfor lenker du til denne tråden? Facebook bruker jeg ikke.

Jeg har ingen tro på at tørrfor er det beste for en hund. Det er nok et godt kompromiss mtp økonomi, men det er neppe optimalt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt an på hunden. Her går det kun i allergitørrfor. Om hunden hadde fått noe annet hadde han ikke hatt deg godt. 

Anonymkode: ac263...fc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva mener du rovdyret spiser først da?

Hvorfor lenker du til denne tråden? Facebook bruker jeg ikke.

Jeg har ingen tro på at tørrfor er det beste for en hund. Det er nok et godt kompromiss mtp økonomi, men det er neppe optimalt.

Du har fått en god link. Les innholdet. Da vil du få svar på det du lurer på, mm. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (1 minutt siden):

Du har fått en god link. Les innholdet. Da vil du få svar på det du lurer på, mm. 

Du har lenket til denne tråden. Du har ikke gitt noen svar, kun latt som om du har masse kunnskap...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...