AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #101 Del Skrevet 4. januar 2021 Sunniva. Anonymkode: 54b7c...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 4. januar 2021 #102 Del Skrevet 4. januar 2021 Jorunn Elisabeth. Mine favorittnavn, en av de er slektsnavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #103 Del Skrevet 4. januar 2021 Ulvhild og Agathe Anonymkode: 36a97...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #104 Del Skrevet 27. januar 2021 Amund og Guro. Fikk ikke gutt og Guro var «opptatt». Anonymkode: fcf1a...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 28. januar 2021 #105 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) On 12/7/2020 at 8:27 PM, AnonymBruker said: Årolilja Nei, det er ikke tull. Anonymkode: 32f62...04d Ja, det synes jeg også er flott. Hvis jeg får kalle opp en hest en gang, så skal den hete det. On 12/7/2020 at 8:31 PM, AnonymBruker said: Angrer på at vi ikke brukte navnet Kristiane. Fikk aldri gutt, skulle kalt ham Mads. Anonymkode: 5ecbd...938 Mads kan aldri dra til engelskspråklige land. Folk kommer til å tro han er gal i flertall. On 1/3/2021 at 6:38 PM, Valeera said: 😍 Håper jeg får en liten Ellinor i fremtiden. Undrer på hva jeg skulle kalt en eventuell lillebror.. Liker også navnet «Bent», siden min mamma henter Bente, så kunne han ha blitt på en måte oppkalt etter henne. Samboer hater navnet bent da🙊 Gud, nei... Kjenner flere som heter det, og det klinger utrolig dårlig på engelsk. De blir nesten nødt til å presentere seg som Ben. Endret 28. januar 2021 av Knirke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #106 Del Skrevet 28. januar 2021 Knirke skrev (4 timer siden): Ja, det synes jeg også er flott. Hvis jeg får kalle opp en hest en gang, så skal den hete det. Mads kan aldri dra til engelskspråklige land. Folk kommer til å tro han er gal i flertall. Gud, nei... Kjenner flere som heter det, og det klinger utrolig dårlig på engelsk. De blir nesten nødt til å presentere seg som Ben. Newsflash: ikke alle bryr seg så himla mye om at det må klinge så bra på engelsk. Og 90% av barna vil verken bo eller studere utenlands uansett. Mads uttales dessuten ikke som mad, men likt som Mats. Mer logisk at han blir "Matts" i utlandet. Anonymkode: f5f14...43c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #107 Del Skrevet 28. januar 2021 Når jeg leser en del av navneforslagene her, er jeg glad for at dere har vettuge menn som satte ned foten. Anonymkode: 0c458...716 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #108 Del Skrevet 28. januar 2021 Alle mine barn har dobbelt navn. Det er mange fine navn, og nå bruker jeg navn jeg kunne ønske barna våres fikk, på dyrene våre. Hvis jeg hadde fått en datter til hadde jeg ønsket at hun skulle blitt oppkalt etter meg og mormoren sin. Der er navn som klinger bra. Anonymkode: a1a22...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 29. januar 2021 #109 Del Skrevet 29. januar 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Newsflash: ikke alle bryr seg så himla mye om at det må klinge så bra på engelsk. Og 90% av barna vil verken bo eller studere utenlands uansett. Mads uttales dessuten ikke som mad, men likt som Mats. Mer logisk at han blir "Matts" i utlandet. Anonymkode: f5f14...43c Og "Matts" er bedre?😂 Jeg tenker bare på ungen, jeg. Jeg jobber i utlandet og arbeidsspråket er engelsk. Mine foreldre kunne gjort meg en stor tjeneste her i livet ved å gi meg et navn som fungerer på engelsk. Men det kunne vaert verre. Vi har både Bent og Odd på jobben😆 Samt noen med etternavnet Lie... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #110 Del Skrevet 29. januar 2021 Knirke skrev (21 timer siden): Og "Matts" er bedre?😂 Jeg tenker bare på ungen, jeg. Jeg jobber i utlandet og arbeidsspråket er engelsk. Mine foreldre kunne gjort meg en stor tjeneste her i livet ved å gi meg et navn som fungerer på engelsk. Men det kunne vaert verre. Vi har både Bent og Odd på jobben😆 Samt noen med etternavnet Lie... Virker som om noen tror engelskspråklige sliter veldig med utenlandske navn... De gjør altså ikke det, de er veldig vant til det. Det er bare å si hvordan det skal uttales, så funker det stort sett. Hvis ikke finner man på et kallenavn. Det er bare å si at navnet uttales Li, ikke "lai".. Mange lager problemer der de ikke finnes, tydeligvis. Mats/Mads funker da helt fint på engelsk? Samme uttale som engelsk for flertall av matter Det er mange utenlandske navn som betyr noe rart på norsk, går du rundt og ler av og nekter å uttale dem av den grunn? Anonymkode: 772b2...f92 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #111 Del Skrevet 29. januar 2021 Eira, Gro Kjersti og Laila. Jeg fikk to gutter bare 😕 Anonymkode: 1465e...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #112 Del Skrevet 29. januar 2021 Vilde og Axl Anonymkode: e469a...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #113 Del Skrevet 29. januar 2021 Julie. Fant ut at flere i samme årskull hadde det samme navnet. Vi ønsket ikke det navnet da lenger. Anonymkode: b277f...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 29. januar 2021 #114 Del Skrevet 29. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Virker som om noen tror engelskspråklige sliter veldig med utenlandske navn... De gjør altså ikke det, de er veldig vant til det. Det er bare å si hvordan det skal uttales, så funker det stort sett. Hvis ikke finner man på et kallenavn. Det er bare å si at navnet uttales Li, ikke "lai".. Mange lager problemer der de ikke finnes, tydeligvis. Mats/Mads funker da helt fint på engelsk? Samme uttale som engelsk for flertall av matter Det er mange utenlandske navn som betyr noe rart på norsk, går du rundt og ler av og nekter å uttale dem av den grunn? Anonymkode: 772b2...f92 Tro meg, har du et navn som betyr noe på engelsk, så får du høre det.... OFTE. Og jo, folk ler. Kan du tenke deg å presentere deg som Simen (semen=sperm), for eksempel? Og nei, det er ikke festlig å måtte holde en språk- og uttale-leksjon hver gang noen leser navnet ditt. Du har jo tydeligvis ikke opplevd det selv, men du vil at barnet ditt skal det... Jaja.. 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #115 Del Skrevet 29. januar 2021 Felix, Gabriel , octavia , Othelie , vilhelmine , cordelia og ellis Anonymkode: 77735...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. januar 2021 #116 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.12.2020 den 1.22): Hva er favorittnavnet du aldri fikk brukt uansett grunn? Jente/gutt Anonymkode: c55cb...468 Sivert. Typen likte ikke det navnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. januar 2021 #117 Del Skrevet 29. januar 2021 Knirke skrev (12 minutter siden): Tro meg, har du et navn som betyr noe på engelsk, så får du høre det.... OFTE. Og jo, folk ler. Kan du tenke deg å presentere deg som Simen (semen=sperm), for eksempel? Og nei, det er ikke festlig å måtte holde en språk- og uttale-leksjon hver gang noen leser navnet ditt. Du har jo tydeligvis ikke opplevd det selv, men du vil at barnet ditt skal det... Jaja.. 🙄 Syns folk som vurderer navnet Simen bør tenke at Simon er mye smartere å gi som navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #118 Del Skrevet 30. januar 2021 Adele. Har så langt ikke fått en jente, og mannen ønsker heller ikke det navnet om vi skulle fått en jente i fremtiden. Anonymkode: 8e6d9...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå