AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Del Skrevet 4. desember 2020 Jeg har vært av og på med trening i flere år, og har de siste årene prøvd meg på trening på senter. Det har gått fint, men nå er det rundt ett år siden sist jeg var der og jeg kjenner jeg gruer meg noe helt hinsides. Jeg er ganske overvektig, lider av fedme, men er ikke sånn gigantisk. Jeg er "bare" stor. Veier ca. 30 kg for mye. Har prøvd å finne treningsklær jeg føler meg vel i, men er ikke komfortabel med tanken på å skal stå foran mange mennesker å bøye og tøye. Ja, jeg VET at folk flest er på senteret for å trene og kun tenker på seg selv, men de gangene jeg har vært der har jeg observert at noen har sett på meg. Og jeg vet at det trenger ikke bety noe, det kan være at de har pause mellom settene og bare hviler blikket et sted og de tilfeldigvis ble meg, eller at de bare ser på meg/observerer meg i farta. Jeg har ikke fått noen stygge blikk så vidt jeg vet. Jeg har en særdeles uattraktiv kropp og det blir fremhevet i trange treningsklær. Jeg kunne trent i store klær, men jeg føler meg ikke komfortabel i det heller og bevegeligheten er ikke så bra med store joggebukser. Så da vil jeg helst trene i tights og vanlig t-skjorte. Nå har jeg stått foran speilet lenge og prøvd å finne ut om tightsene mine er gjennomsiktige. Man ser jo stringen på en måte, men det er konturene av den, men når jeg bøyer meg ned så ser det ikke ut som den er gjennomsiktig. Er kjempe redd for at tightsene er gjennomsiktige og at folk vil le og filme/ta bilder av meg når jeg trener. Jeg er jo tjukk, og i tillegg ser jeg ikke bra ut, så om jeg da i tillegg stiller opp i gjennomsiktig tights så kan det være morsomt for mange.... Jeg har ikke et helfigursspeil og det er litt vanskelig med lys, men filmet med mobilen når jeg tok knebøy bakifra og da kan man se konturene av stringen men det ser ikke ut som tightsen strekker seg. Slik er det med alle tightsene jeg har, til og med en som er for stor. Jeg trener på et ganske seriøst senter hvor helse er i fokus og det er få unge mennesker der. Føler meg ofte som den yngste, jeg er i midten av 20-årene, det er vanligvis godt voksne som driver med idrett generelt som trener der. Har sett noen få unge mennesker der. Så sånn sett er atmosfæren ganske fin. Noen som har trøstende ord? Jeg er kjempe nervøs og redd, men vil virkelig trene og bli sterk. Skal i tillegg begynne med baseøvelser med vekt og da må jeg jo se meg selv i speilet for å være sikker på at teknikk er bra osv. Og jeg er KJEMPE nervøs for det. Jeg har alltid hatet mitt eget utseende og ikke likt å se meg i speilet, lurer på hvordan det her skal gå. Vurderer å avlyse time med personlig trener men igjen så vil jeg jo så gjerne bli sterk. Anonymkode: 8e1fa...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 4. desember 2020 #2 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) Det første du skal fokusere på er å trene for å bli sterkere, og få til ting du ikke får til nå senere. Fokuser på det, i stedet for å fokusere på hvordan du ser ut. Kan love deg at de aller fleste er der for å trene. Om noen i det hele tatt stirrer og glor, sier det tusen ord om dem, og ikke om deg. Du skal vite at de fleste normale oppegående mennesker spyr av sånne folk, og ikke vil ha noe med dem å gjøre. Jeg har selv vært stor. Riktignok ikke like mange kg for mye, men ville ikke tenkt noe annet enn at det er flott at du gjør noe for din egen helse Hvis noen stirrer og glor, skal du tenke at det er dem det er noe feil med. For det er det virkelig. Endret 4. desember 2020 av Villfisker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Del Skrevet 4. desember 2020 Når jeg ser noen som er stor på treningssenter, tenker jeg ikke oi hun/han var feit. Jeg tenker bare, så bra at hun/han tar tak i situasjonen sin. Har bare respekt for deg. Stå på Anonymkode: 095e3...739 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Del Skrevet 4. desember 2020 Selvsagt er det mange som trener som ser på andre, sånn er det bare, det er ikke ditt problem. Men om de begynner filme så kan du si fra og få de utestengt. Men det er nok ingen som gidder filme en normal, trenende person. Velg løse, nøytrale bukser om det er en faktor. Anonymkode: cb64b...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 4. desember 2020 #5 Del Skrevet 4. desember 2020 Hva er problemet, fokuser på treningen du så får andre se på hva de vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #6 Del Skrevet 4. desember 2020 Når jeg har trent på senter har jeg av og til sett andre som tydelig har følt seg ukomfortable, og de føler seg nok veldig beglodd. Men jeg vil tro de aller aller fleste legger ikke en gang merke til deg. Og de som ser på deg tenker nok bare «you go girl»💪🏻!! Det er i alle fall det jeg tenker de gangene jeg har lagt merke til noen nye fjes på senteret. Så; you go girl! 💪🏻😊😊 Litt tighte treningsklær er det ingen som bryr seg om. Du må bare ha fokus på ditt opplegg, og så gir du en flat faen i de andre. Anonymkode: 32fa2...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #7 Del Skrevet 4. desember 2020 Jeg er en kikker på gymmet. Masse rumper, pupper og bollemus å titte på der. 👍 Anonymkode: 85fd0...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. desember 2020 #8 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er en kikker på gymmet. Masse rumper, pupper og bollemus å titte på der. 👍 Anonymkode: 85fd0...383 Folk er på treningssenter for å trene, ikke for å bli glodd på av kåte menn. Slutt med det! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 4. desember 2020 #9 Del Skrevet 4. desember 2020 Er jeg på treningssenter ser nesten alle på meg. Det kommer instruktører bort og kjefter på meg fordi jeg da løfter for tungt selv om det ikke står noe om maxvekt man kan løfte der. Ikke bråker jeg heller, men likevel ser mange på meg. Bryr meg ikke så mye annet enn at jeg har blitt kastet ut av noen viktige intruktører som jobber der nettopp pga. stor slitasje på treningsutstyr. Det får også masse blikk. Tror nok du må leve med dette om du befinner deg inne på et lukket studio. Der finner du vel like mange som glor som ellers her i livet tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #10 Del Skrevet 4. desember 2020 Anonymkode: 9c449...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #11 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg VET at folk flest er på senteret for å trene og kun tenker på seg selv, men de gangene jeg har vært der har jeg observert at noen har sett på meg. Og jeg vet at det trenger ikke bety noe, det kan være at de har pause mellom settene og bare hviler blikket et sted og de tilfeldigvis ble meg, eller at de bare ser på meg/observerer meg i farta. Jeg har ikke fått noen stygge blikk så vidt jeg vet. Jeg har en særdeles uattraktiv kropp og det blir fremhevet i trange treningsklær. Anonymkode: 8e1fa...d52 Dette stemmer. De aller fleste har nok med sin egen trening, og lar blikket vandre på andre som befinner seg på senteret uten å legge noe negativt i det. Så du skjønner det nok selv også. Jeg ville kanskje kastet et raskt blikk på deg og tenkt "der var det et nytt menneske" og ikke tenkt noe mer utover det. Supert at du har begynt å trene! Skal vedde på at du blir husvarm på kort tid, og kommer inn i zonen som alle oss andre sentertrenere. Anonymkode: 5a838...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #12 Del Skrevet 4. desember 2020 Jeg skjønner deg godt, Ts. Jeg er normalvektig og har treningsbakgrunn, men føler meg likevel utilpass.. Sliter med konsentrasjonen når det er andre rundt meg, og blir veldig selvbevisst på hva jeg har på meg og hva jeg gjør. Har du noen å trene sammen med? Anonymkode: f1351...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #13 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner deg godt, Ts. Jeg er normalvektig og har treningsbakgrunn, men føler meg likevel utilpass.. Sliter med konsentrasjonen når det er andre rundt meg, og blir veldig selvbevisst på hva jeg har på meg og hva jeg gjør. Har du noen å trene sammen med? Anonymkode: f1351...b17 Har dessverre ingen å trene med. 😕 Og å bli kjent med nye mennesker er ikke noe jeg tør akkurat nå. Kanskje jeg etter hvert møter noen på trening, hvem vet. Men tviler. Anonymkode: 8e1fa...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #14 Del Skrevet 4. desember 2020 De fleste som ser på andre gjør det ikke for å være slemme. Jeg har en tendens til å se på mennesker (ikke stirre) av nysgjerrighet og for å føle meg normal. Passer alltid på å smile da, men jeg tenker at hvis du føler noen ser på deg så kanskje det er av deres egen usikkerhet og at det ikke har noe med deg å gjøre. Anonymkode: c726c...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 4. desember 2020 #15 Del Skrevet 4. desember 2020 Ingen bryr seg om hva du trener, hvordan du ser ut eller hvilke klær du har. Alle er opptatt av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladogvanlig Skrevet 4. desember 2020 #16 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har vært av og på med trening i flere år, og har de siste årene prøvd meg på trening på senter. Det har gått fint, men nå er det rundt ett år siden sist jeg var der og jeg kjenner jeg gruer meg noe helt hinsides. Jeg er ganske overvektig, lider av fedme, men er ikke sånn gigantisk. Jeg er "bare" stor. Veier ca. 30 kg for mye. Har prøvd å finne treningsklær jeg føler meg vel i, men er ikke komfortabel med tanken på å skal stå foran mange mennesker å bøye og tøye. Ja, jeg VET at folk flest er på senteret for å trene og kun tenker på seg selv, men de gangene jeg har vært der har jeg observert at noen har sett på meg. Og jeg vet at det trenger ikke bety noe, det kan være at de har pause mellom settene og bare hviler blikket et sted og de tilfeldigvis ble meg, eller at de bare ser på meg/observerer meg i farta. Jeg har ikke fått noen stygge blikk så vidt jeg vet. Jeg har en særdeles uattraktiv kropp og det blir fremhevet i trange treningsklær. Jeg kunne trent i store klær, men jeg føler meg ikke komfortabel i det heller og bevegeligheten er ikke så bra med store joggebukser. Så da vil jeg helst trene i tights og vanlig t-skjorte. Nå har jeg stått foran speilet lenge og prøvd å finne ut om tightsene mine er gjennomsiktige. Man ser jo stringen på en måte, men det er konturene av den, men når jeg bøyer meg ned så ser det ikke ut som den er gjennomsiktig. Er kjempe redd for at tightsene er gjennomsiktige og at folk vil le og filme/ta bilder av meg når jeg trener. Jeg er jo tjukk, og i tillegg ser jeg ikke bra ut, så om jeg da i tillegg stiller opp i gjennomsiktig tights så kan det være morsomt for mange.... Jeg har ikke et helfigursspeil og det er litt vanskelig med lys, men filmet med mobilen når jeg tok knebøy bakifra og da kan man se konturene av stringen men det ser ikke ut som tightsen strekker seg. Slik er det med alle tightsene jeg har, til og med en som er for stor. Jeg trener på et ganske seriøst senter hvor helse er i fokus og det er få unge mennesker der. Føler meg ofte som den yngste, jeg er i midten av 20-årene, det er vanligvis godt voksne som driver med idrett generelt som trener der. Har sett noen få unge mennesker der. Så sånn sett er atmosfæren ganske fin. Noen som har trøstende ord? Jeg er kjempe nervøs og redd, men vil virkelig trene og bli sterk. Skal i tillegg begynne med baseøvelser med vekt og da må jeg jo se meg selv i speilet for å være sikker på at teknikk er bra osv. Og jeg er KJEMPE nervøs for det. Jeg har alltid hatet mitt eget utseende og ikke likt å se meg i speilet, lurer på hvordan det her skal gå. Vurderer å avlyse time med personlig trener men igjen så vil jeg jo så gjerne bli sterk. Anonymkode: 8e1fa...d52 Vet ikke om det er trøstende ord, men jeg ble nesten litt kåt av å lese deg beskrive deg selv og stringen din. 100% hetero? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #17 Del Skrevet 4. desember 2020 Beklager, men tror ikke du er så mye mer interessant å se på enn noen andre på gymmen Anonymkode: 58824...658 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #18 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Beklager, men tror ikke du er så mye mer interessant å se på enn noen andre på gymmen Anonymkode: 58824...658 Jeg er ganske stygg altså. Iøyefallende stygg. Så om noen føler seg dårlig vil de se på meg og tenke "jaja glad jeg ikke ser sånn ut iallfall" og lignende. Anonymkode: 8e1fa...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merovingian Skrevet 5. desember 2020 #19 Del Skrevet 5. desember 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en kikker på gymmet. Masse rumper, pupper og bollemus å titte på der. 👍 Anonymkode: 85fd0...383 Kommer ikke som noe sjokk at di sannsynligvis er alene og ikke har noen å dele livet med. Er faktisk veldig, veldig synd på deg. Blir nok bedre når du er over tenårene og blir litt mer voksen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #20 Del Skrevet 5. desember 2020 Du lærer etterhvert og ha fokus på din egen trening. Uansett hvor du trener så vil det nok alltid være en og annen som glor. Hvis det oppleves ubehagelig så kan man gi beskjed til de som jobber der spesielt hvis de står og glor når du trener. Det finnes masse fint treningstøy for oss som har litt mer kropp enn andre. Jeg har lært og blokke ut de rundt meg og har nå trent i flere år. Hva andre tenker og mener når jeg trener det gidder jeg ikke og bry meg om. Hold ut og trent med PT en din. Du får taket på det etterhvert. Anonymkode: bccc6...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå