kvinneguide Skrevet 3. desember 2020 #161 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ser man motsatt på det, er det ikke litt rart at Diplom-is nå velger å distansere seg fra kinesisk utseende? ER NÅ DET NÅ OGSÅ GALT Å HA KINESISKE TREKK?!? Men altså. Seriøst. Dem som VIL føle seg krenket blir uansett krenket i dag, uansett hva man gjør eller sier. Ergo, så er det ingen grunn til å lage ny logo. Akkurats om Troikakaker. Dem skal nå gå bort fra den samiske mannen på boksen. Litt det samme der. Er galt å være same i dag? Dobbelkrenking. Anonymkode: 714fa...838 Nå har jo logoen fortsatt samme ansikt, med asiatiske trekk. Så jeg forstår ikke hva du mener med de tar avstand fra asiatiske trekk? Joikakaker, navnet i seg selv harselerer med Samisk tradisjonsmusikk. Og innholdet, svineboller er ikke samisk tradisjon såvidt jeg vet. Endret 3. desember 2020 av kvinneguide 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 3. desember 2020 #162 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker said: Dem kunne laget en ny logo. Og da mener jeg NY logo. Og latt hele dette toget om minoriteter og krenkelser passere i stillhet. Anonymkode: 714fa...838 Ikke at jeg vet dette, men jeg antar at det vil ta tid å få byttet ut alt reklamemateriellet, og at det er noe av grunnen til at de ønsker en ny logo som er nokså lik den gamle. Det ville blitt rotete med veldig forskjellige logoer i markedet samtidig. Merkevaren og logoen er jo også veldig innarbeidet, og det er verdt en hel del. Endret 3. desember 2020 av T-Rex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 3. desember 2020 #163 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Noen har det. Og noens drakter er hellige, der hver eneste «strek» har en betydning. Vi er også påpasselige med hverandre, at vi kler oss korrekt, det er sydd som det skal, rett lengde, riktige farger, i riktige kombinasjoner, sjalet ligger pent, søljene pent på plass. Det handler om respekt og at vi holder på med å bygge opp en tidligere nedbrutt identitetsfølelse. Anonymkode: 889af...6c8 Ja, sånn er det i min kultur også. Kalles.... bunadspolitiet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østkantgutt1913 Skrevet 3. desember 2020 #164 Del Skrevet 3. desember 2020 Tåpelig. Boikotter Diplom is fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #165 Del Skrevet 3. desember 2020 Grunnet global oppvarming må figuren kaste vintertøyet og ikle seg t-skjorte. Anonymkode: 113e9...191 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 3. desember 2020 #166 Del Skrevet 3. desember 2020 13 minutter siden, Tanuki said: javel. Jeg er seriøs. Jeg er så lei av firmaer som går ut i media om hvor mye de bryr seg, når de egentlig bare bryr seg om å tjene penger. Mens bedriftene gikk ut i media om småsaker, så ble kinesere i 2020 offer for rasismeangrep i både USA og Europa. En dame ble til og med kaster syre på. På sosiale medier var alt lov, og innlegg som "Kinesiske studenter er juksere" og "faen ta kinesere" havnet på toppen. Brydde bedriftene, media og politikerene seg om dette? Selvfølgelig ikke, det var ikke populært å forsvare kinesere i våren 2020, så de måtte klare seg selv. Når anti-rasisme blir en popularitetskonkurranse så blir det meningsløst og har ingen effekt. I 2020 var det kinesere som ble angrepet, senere kan det være en annen gruppe som blir offer og ingen bedrifter kommer til å bry seg, fordi det er ingen penger å tjene på å forsvare dem. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 3. desember 2020 #167 Del Skrevet 3. desember 2020 Det verste med denne, og andre liknende saker, er jo hvor stort det slås opp i media. Det er kanskje ikke rart at det blir så mange stormer i vannglassene rundt omkring når vi har en presse som tydeligvis kjeder seg, og må lage sånne ikke-saker ganske ofte. Jeg er helt enig i at det er mye krenkorama ute å går stadig vekk, men tenker at en del av det skapes også av pressen for de gir spalteplass til det! Burde jammen meg vært mye mer kritiske til hvem som får publisert kronikkene sine - men da får de vel beskyldninger om at de kveler ytringsfriheten sin da. Jammen ikke lett. Men jeg hadde aldri i mine levedager tenkt at det var en eskimo. Jeg så en jentefigur i en meeget oversized drakt som holdt en is. Når ble det å holde rundt en is teit, liksom? Aldri. Den nye logoen er helt grei, fortsatt en oversized drakt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 3. desember 2020 #168 Del Skrevet 3. desember 2020 Måneskinn skrev (2 timer siden): Det verste med denne, og andre liknende saker, er jo hvor stort det slås opp i media. Det er kanskje ikke rart at det blir så mange stormer i vannglassene rundt omkring når vi har en presse som tydeligvis kjeder seg, og må lage sånne ikke-saker ganske ofte. Jeg er helt enig i at det er mye krenkorama ute å går stadig vekk, men tenker at en del av det skapes også av pressen for de gir spalteplass til det! Burde jammen meg vært mye mer kritiske til hvem som får publisert kronikkene sine - men da får de vel beskyldninger om at de kveler ytringsfriheten sin da. Jammen ikke lett. Men jeg hadde aldri i mine levedager tenkt at det var en eskimo. Jeg så en jentefigur i en meeget oversized drakt som holdt en is. Når ble det å holde rundt en is teit, liksom? Aldri. Den nye logoen er helt grei, fortsatt en oversized drakt Slås dette stort opp i media? Jeg husker en annen artikkel for et år siden, som fokuserte på bruk av minoriteter i reklamen. Der sto det at også diplom-is vurderte å gjøre endringer i sin logo i lys av urfolk-debatten. Så da er det jo på sin plass at de offentliggjør at de faktisk har gjort endringer. Noe stort krenkorama med fornærmede urfolk har ikke jeg sett noe sted. Er det noe jeg har gått glipp av? Det er bare info om at de har endret logoen for ikke å støte noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 3. desember 2020 #169 Del Skrevet 3. desember 2020 Pipaluk skrev (3 minutter siden): Slås dette stort opp i media? Jeg husker en annen artikkel for et år siden, som fokuserte på bruk av minoriteter i reklamen. Der sto det at også diplom-is vurderte å gjøre endringer i sin logo i lys av urfolk-debatten. Så da er det jo på sin plass at de offentliggjør at de faktisk har gjort endringer. Noe stort krenkorama med fornærmede urfolk har ikke jeg sett noe sted. Er det noe jeg har gått glipp av? Det er bare info om at de har endret logoen for ikke å støte noen Tror nå egentlig ikke noen var støtt i utgangspunktet jeg da, men vi får vel gi kred for at de vil ligge et steg foran. Stort og stort, men det lages jo saker som andre igjen peser i stort monn - får ordlegge meg på den måten da så er det lettere kanskje men det blir som jeg sier, mange som skal snakke høyt om det. Og kanskje er det ikke krenkorama på ting men at det blir mye blest om en ting som noen få roper høyt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #170 Del Skrevet 3. desember 2020 Tanuki skrev (5 timer siden): Nå har jeg ikke sagt at det var noe respektløst med den gamle logoen, men samtidig må det være lov å mene at den representerte en ganske utdatert tolking av inuitter/eskimoer. Inuitter selv bruker ikke ordet eskimo, det var det hvite som kalte dem. Dagens inutitter løper ikke rundt i selskinn 24/7 og fanger sel med spyd. Jeg antar at Diplomis selv valgte å oppdatere logen siden vi i 2020 har litt mer forståelse og respekt for andre kulturer. Ikke bor de på Nordpolen heller, slik Diplom-is har gitt inntrykk av i noe av reklamemateriellet sitt. Anonymkode: ca79c...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #171 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var jo mye reklame på 90-tallet der de brukte navnet eskimonika, så synes det er rart at så få har hørt om det?🤔. Hos mine kollegaer hadde nesten alle hørt navnet. Anonymkode: 74fd1...a15 De har brukt navnet Eskimonika i reklamene sine i hvert fall fram til 2019, så det dreier seg nok littegrann om hva folk har lyst til å kverulere om også, og ikke nødvendigvis at de har gått glipp av hva maskoten het. Rart at ingen her har vært på Tusenfryd, for eksempel, eller deltatt på noen av de sponsede idrettsarrangementen Diplom-is har vært del i. Eller vært på Facebook, da, hvor Eskimonikareklamene har gått runden sin. Tenk å være så utrolig knyttet til en reklamemaskot man ikke engang har sett ordentlig på... Hvorfor være så opptatt av reklamer man uansett ikke ser noe særlig på? Anonymkode: ca79c...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #172 Del Skrevet 3. desember 2020 Jeg synes det ser ut som samme jenten jeg. Anonymkode: df128...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 3. desember 2020 #173 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har brukt navnet Eskimonika i reklamene sine i hvert fall fram til 2019, så det dreier seg nok littegrann om hva folk har lyst til å kverulere om også, og ikke nødvendigvis at de har gått glipp av hva maskoten het. Rart at ingen her har vært på Tusenfryd, for eksempel, eller deltatt på noen av de sponsede idrettsarrangementen Diplom-is har vært del i. Eller vært på Facebook, da, hvor Eskimonikareklamene har gått runden sin. Tenk å være så utrolig knyttet til en reklamemaskot man ikke engang har sett ordentlig på... Hvorfor være så opptatt av reklamer man uansett ikke ser noe særlig på? Anonymkode: ca79c...f87 Heter hun bare Monika nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 3. desember 2020 #174 Del Skrevet 3. desember 2020 kvinneguide skrev (6 timer siden): Nå har jo logoen fortsatt samme ansikt, med asiatiske trekk. Så jeg forstår ikke hva du mener med de tar avstand fra asiatiske trekk? Joikakaker, navnet i seg selv harselerer med Samisk tradisjonsmusikk. Og innholdet, svineboller er ikke samisk tradisjon såvidt jeg vet. Jeg får assosiasjoner til " Sommerfuggel i vinterland" når jeg ser den nye logoen. Ser ut som en liten asiat som har forvillet seg inn i arktis. Inuittene har noen asiatiske trekk de også, men hun ser bare fremmed ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #175 Del Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg synes det ser ut som samme jenten jeg. Anonymkode: df128...562 Samme her. Hadde ingen sagt ifra så hadde jeg ikke tenkt over endringen. Anonymkode: 8012a...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 3. desember 2020 #176 Del Skrevet 3. desember 2020 Anonym Bruker 0 skrev (11 timer siden): Tror ikke det heter eskimo lenger heller. Inuitter....? Joda. Inuitter er eskimoer på samme måte som nordmenn er germanere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #177 Del Skrevet 3. desember 2020 Henning Olsen lager den beste isen uansett. 🥰 Anonymkode: da65d...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. desember 2020 #178 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Henning Olsen lager den beste isen uansett. 🥰 Anonymkode: da65d...368 Liker best isen med et navn som ligner. Hennig-Olsen liker jeg best😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #179 Del Skrevet 4. desember 2020 Hannah80 skrev (32 minutter siden): Liker best isen med et navn som ligner. Hennig-Olsen liker jeg best😃 Jeg er sikkert ikke den eneste som har gjort den feilen 😅 Anonymkode: da65d...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. desember 2020 #180 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er sikkert ikke den eneste som har gjort den feilen 😅 Anonymkode: da65d...368 Gjort den selv, jeg😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå