Stina234 Skrevet 3. desember 2020 #61 Del Skrevet 3. desember 2020 Fullstendig meningsløst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. desember 2020 #62 Del Skrevet 3. desember 2020 byråkrati skrev (4 minutter siden): Det er da ingen som har klaget eller vært sure. Dette er et valg de har tatt fordi de har ønsket å bytte den med noe som er "moteriktig". Dette er normalt, mange bedrifter som bytter ut logoer som ikke følger tiden. Synes heller det er folk som blir sure når et firma endrer logoen sin som er sensitive. Hvis du leser artikkelen i hovedinnlegget og Kampanje-lenken som er der, så leser du følgende med store bokstaver: DIPLOM-IS ENDRER INUITT-LOGO: - VI ØNSKER IKKE Å STØTE NOEN Så noen har blitt provosert på vegne av andre og varslet. Nå skal det brukes massevis av penger for å endre på en veletablert logo. Det blir gjenspeilet i høyere priser til kunden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. desember 2020 #63 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) sommerfugl154 skrev (4 minutter siden): Jeg har tenkt over at det er en ''eskimo'' og syntes det er positivt at de fjerner det, så hvorfor prater du på vegne av alle andre? ''ingen har tenkt over'' og ''veldig mange''. Har du tall eller fakta, eller bare slenger du ut masse synsing nå? Hvis du leser, så har jeg vært inne på flere kommentarfelt i dag. Og snakket med folk. Jeg skrev at ingen andre enn de her på Kg hittil har visst om hverken selskinnsdrakten eller navn. Les hva jeg skriver? Og ingen vits i å bli amper 🙂 Endret 3. desember 2020 av SoWhat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 3. desember 2020 #64 Del Skrevet 3. desember 2020 1 minutt siden, Stina234 said: Fullstendig meningsløst. Heldig du da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella morax Skrevet 3. desember 2020 #65 Del Skrevet 3. desember 2020 SoWhat? skrev (12 minutter siden): Ja, som jeg skrev lenger opp, så er det Kg-brukere som vet om Eskimonica. Har både lest flere kommentarfelt og snakket med folk i dag, og dette er nytt for samtlige 🙂 Hva man ikke vet på Kg... 🙂 Da tror jeg du misforsto meg, jeg ble KG-bruker for kanskje 2 år siden. Og har visst om Eskimonica i, tja, 15 år? Mulig jeg er over snittet opphengt i iskrem...😉🍦 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 3. desember 2020 #66 Del Skrevet 3. desember 2020 Saph skrev (32 minutter siden): Den nye er jo helt fin. Slutt å grin. Kjempe fin, men umiddelbart tenker jeg ung kvinne fra Thailand 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 3. desember 2020 #67 Del Skrevet 3. desember 2020 3 minutter siden, SoWhat? said: Hvis du leser, så har jeg vært inne på flere kommentarfelt i dag. Og snakket med folk. Jeg skrev at ingen andre enn de her på Kg hittil har visst om hverken selskinnsdrakten eller navn. Les hva jeg skriver? Og ingen vits i å bli amper 🙂 Det at du har snakket med folk på KG beviser ingenting ettersom den lille andelen av mennesker som henger her inne ikke er representativ for befolkningen generelt. Du har altså gjort en generalisering på tynt grunnlag = synsing. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 3. desember 2020 #68 Del Skrevet 3. desember 2020 Og alle bare: «Du er krenka!» »Nei, det er DU som er krenka!!» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 3. desember 2020 #69 Del Skrevet 3. desember 2020 Apis skrev (1 minutt siden): Kjempe fin, men umiddelbart tenker jeg ung kvinne fra Thailand Haha ja, det tenkte jeg også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. desember 2020 #70 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) Apis skrev (2 minutter siden): Kjempe fin, men umiddelbart tenker jeg ung kvinne fra Thailand Kunne vært hvor som helst fra egentlig. Det er jo veldig bra! Det eneste som blir litt dumt er at vi ser det er en "hun" Burde vært mer nøytral, så det ble en "hen"... Endret 3. desember 2020 av SoWhat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 3. desember 2020 #71 Del Skrevet 3. desember 2020 Hva er hennes nye navn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 3. desember 2020 #72 Del Skrevet 3. desember 2020 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Kunne vært hvor som helst fra egentlig. Det er jo veldig bra! Det eneste som blir litt dumt er at vi ser det er en "hun" Burde vært mer nøytral, så det ble en "hen"... Gi det ett år, så kommer nok de protestene også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 3. desember 2020 #73 Del Skrevet 3. desember 2020 parmanoia skrev (56 minutter siden): Det navnet har jeg aldri hørt. Har jeg vært totalt sløv, eller er det lite kjent? Jeg visste det heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 3. desember 2020 #74 Del Skrevet 3. desember 2020 3 minutter siden, SoWhat? said: Kunne vært hvor som helst fra egentlig. Det er jo veldig bra! Det eneste som blir litt dumt er at vi ser det er en "hun" Burde vært mer nøytral, så det ble en "hen"... Kanskje navnet er kjønnsnøytralt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 3. desember 2020 #75 Del Skrevet 3. desember 2020 Uten at jeg har lest alle svarene i denne tråden så ønsker jeg å kommentere at det er de såkalte stereotypene. Tror ikke inuitten hadde noe i mot å være avbildet på en logo, men at det er i selskinnsdrakt? Og at det er typisk kaldt osv. Samme som den typiske indianeren i lendeklede og fjær på hue. Eller joikabolleboksen med samegutten. En inuitt med vinterjakke hadde gjort seg. Men nå har de jo fornorska hele figuren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. desember 2020 #76 Del Skrevet 3. desember 2020 sommerfugl154 skrev (10 minutter siden): Det at du har snakket med folk på KG beviser ingenting ettersom den lille andelen av mennesker som henger her inne ikke er representativ for befolkningen generelt. Du har altså gjort en generalisering på tynt grunnlag = synsing. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. desember 2020 #77 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) Blueblizz skrev (3 minutter siden): Uten at jeg har lest alle svarene i denne tråden så ønsker jeg å kommentere at det er de såkalte stereotypene. Tror ikke inuitten hadde noe i mot å være avbildet på en logo, men at det er i selskinnsdrakt? Og at det er typisk kaldt osv. Samme som den typiske indianeren i lendeklede og fjær på hue. Eller joikabolleboksen med samegutten. En inuitt med vinterjakke hadde gjort seg. Men nå har de jo fornorska hele figuren. Jøss. Typisk kaldt? Jeg har en venninne i USA. Hun trodde det var snø og isbjørner året rundt over alt het i Norge nærmest. Jeg ble skikkelig krenka på nordmenns vegne. Endret 3. desember 2020 av SoWhat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 3. desember 2020 #78 Del Skrevet 3. desember 2020 10 minutter siden, Apis said: Kjempe fin, men umiddelbart tenker jeg ung kvinne fra Thailand Ung kvinne fra Thailand bosatt et sted ved kysten og jobber på fiskebåt, siden hun går kledd i gult oljehyre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 3. desember 2020 #79 Del Skrevet 3. desember 2020 SoWhat? skrev (1 time siden): Navnet kun Kg-brukere vet om? 🙂 Eskimonika er ikke noe nytt: -"I 1936 ble maskoten «Eskimonika» født med slagordet «ild mot is - kulde mot varme».[1]:30 Hun var designet av tegneren Arne Johnson i reklamefirmaet Høydahl Ohme i Oslo.[1] «Eskimonika»-logoen er et klassisk symbol og har siden vært symbolet på Diplom-Is.[1] " https://no.wikipedia.org/wiki/Diplom-Is 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. desember 2020 #80 Del Skrevet 3. desember 2020 kvinneguide skrev (2 minutter siden): Eskimonika er ikke noe nytt: -"I 1936 ble maskoten «Eskimonika» født med slagordet «ild mot is - kulde mot varme».[1]:30 Hun var designet av tegneren Arne Johnson i reklamefirmaet Høydahl Ohme i Oslo.[1] «Eskimonika»-logoen er et klassisk symbol og har siden vært symbolet på Diplom-Is.[1] " https://no.wikipedia.org/wiki/Diplom-Is Nå trodde jeg ikke at de hadde funnet på navnet akkurat nå. Det er bare litt spesielt at så få vet om det. Det var bare det... 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå