Nusseli Skrevet 30. mai 2012 #541 Skrevet 30. mai 2012 Hva slags rengjøringsmiddel nusseli? Toalettrens eller något liknande Tror man kan ta vad som helst som man tycker luktar gott. Min pappa anvender en med blå færg men tycker det blir lite mycket så hemma hos oss tar vi en utan færg med citron lukt
Anehan Skrevet 2. juni 2012 #542 Skrevet 2. juni 2012 Dersom man har flekker på klærne som ikke går bort i vask, så skal man ta å henge plagget til tørk ute i sola. Da forsvinner flekken :-) Det er svigermors beste tips og det fungerer like bra hver gang!
tøydokka Skrevet 9. juli 2012 #543 Skrevet 9. juli 2012 viss du har fått limrester på møbler eller skap som er vanskelige å fjerne, kan du gni på majones, la det virke en stund, og så børste det vekk med en sånn kjøkkenskrubbsvamp. Gjorde dette nylig på toalettlokket, der det hadde vært en etikett. Fungerte utmerket!
Marikke Skrevet 9. juli 2012 #544 Skrevet 9. juli 2012 viss du har fått limrester på møbler eller skap som er vanskelige å fjerne, kan du gni på majones, la det virke en stund, og så børste det vekk med en sånn kjøkkenskrubbsvamp. Gjorde dette nylig på toalettlokket, der det hadde vært en etikett. Fungerte utmerket! Mannen min sverger til meierismør. Og så vaske med vanlig såpe etterpå. (Mitt husmortriks i så måte er å overlate slike flekker til mannen, siden han er så flink til det ... ) 2
Gjest Sanne__ Skrevet 9. juli 2012 #545 Skrevet 9. juli 2012 Når jeg vasker glassdøren på peisen tar jeg tre fire avisider og ruller til baller og bløter dem i vann. Vri vannet ut før du dypper dem i aske og gni på glasset. Speilblank glassdør til enhver tid. Er jo så koselig å kunne se flammene..
Gjest Seajewel Skrevet 12. juli 2012 #546 Skrevet 12. juli 2012 Hjelper det hvis det er fastbrent og? Noen som har gode tips mot brune flekker som er på en måte fastbrent på glasset på peisovnen?
Marikke Skrevet 12. juli 2012 #547 Skrevet 12. juli 2012 Hjelper det hvis det er fastbrent og? Noen som har gode tips mot brune flekker som er på en måte fastbrent på glasset på peisovnen? Ja, jeg har aldri opplevd å ikke få ovnsdøra ren og pen med papir, vann og aske (jeg bruker Torky). Jeg tar det gjerne mens døra er litt varm. Da trenger jeg ekstra vann å dyppe papiret i, for det fordamper jo nesten med en gang.
Plutseliten Skrevet 12. juli 2012 #549 Skrevet 12. juli 2012 Noen som har et godt triks for å få stekeovnen ren og fin? Blir aldri fornøyd
Surriball Skrevet 12. juli 2012 #550 Skrevet 12. juli 2012 Noen som har et godt triks for å få stekeovnen ren og fin? Blir aldri fornøyd Varm ovnen opp til 50 grader, spray inn ovnsrens og la det virke 30 min før du tørker inni ovnen. Varmen gjør reaksjonen mye raskere og mer effektiv! 1
Paprica Skrevet 14. juli 2012 #551 Skrevet 14. juli 2012 Har klær som lukter surt, de er nyvaskede og har blitt hengt opp rett etter at vasken var ferdig. Hvordan får jeg vekk lukten? 1
Gjest badeand1 Skrevet 14. juli 2012 #552 Skrevet 14. juli 2012 Håndkler som lukter surt etter et par gangers bruk. Hjelp? Pleier å vaske de på 60 grader uten skyllemiddel. Lukter godt når de er nyvaska men kommer ekkel lukt etterhvert.
Muscae Skrevet 14. juli 2012 #553 Skrevet 14. juli 2012 Håndkler som lukter surt etter et par gangers bruk. Hjelp? Pleier å vaske de på 60 grader uten skyllemiddel. Lukter godt når de er nyvaska men kommer ekkel lukt etterhvert. Her har du ikke fulgt med i timen.. Eddik i skyllevannet. Gi dem også en kokevask på 90/95 grader innimellom.
Gjest badeand1 Skrevet 14. juli 2012 #554 Skrevet 14. juli 2012 Her har du ikke fulgt med i timen.. Eddik i skyllevannet. Gi dem også en kokevask på 90/95 grader innimellom. Nei, jeg har aldri hørt om det så.. Men da prøver jeg det. Hvor mye eddik og skal jeg bruke brun eller hvit?
Muscae Skrevet 14. juli 2012 #555 Skrevet 14. juli 2012 Det står mye om eddik til å fjerne lukt (eddik er vidundermiddel mot mye, fjerner lukt, tar knekken på ugress, fjerner belegg på badet osv, og selv om eddik lukter rart, så fjerner det altså lukt og det lukter ikke eddik etterpå) på de første sidene i denne tråden. Du bruker en liten slant med vanlig hvit eddik eller eddikkonsentrat i den skuffen du har i skyllemiddel. Du kan også bløtlegge klærne i eddik en stund før du vasker de, hvis lukten har satt seg veldig. Eddiken gjør også at fargene holder bedre, og ikke glir over i hverandre.
Gjest badeand1 Skrevet 14. juli 2012 #556 Skrevet 14. juli 2012 Det står mye om eddik til å fjerne lukt (eddik er vidundermiddel mot mye, fjerner lukt, tar knekken på ugress, fjerner belegg på badet osv, og selv om eddik lukter rart, så fjerner det altså lukt og det lukter ikke eddik etterpå) på de første sidene i denne tråden. Du bruker en liten slant med vanlig hvit eddik eller eddikkonsentrat i den skuffen du har i skyllemiddel. Du kan også bløtlegge klærne i eddik en stund før du vasker de, hvis lukten har satt seg veldig. Eddiken gjør også at fargene holder bedre, og ikke glir over i hverandre. Takktakk! 1
Muscae Skrevet 14. juli 2012 #557 Skrevet 14. juli 2012 Og eddiken bedrer sugeevnen til håndklær. Virkelig et fantastisk middel! Dersom du bruker håndklærne flere ganger før du vasker de på nytt så må du være sikker på at de tørker fort mellom hver bruk. Ellers vil de lukte surt pga fukt og mugg.
Gjest badeand1 Skrevet 14. juli 2012 #558 Skrevet 14. juli 2012 Og eddiken bedrer sugeevnen til håndklær. Virkelig et fantastisk middel! Dersom du bruker håndklærne flere ganger før du vasker de på nytt så må du være sikker på at de tørker fort mellom hver bruk. Ellers vil de lukte surt pga fukt og mugg. Det som er rart er at badehåndklene (de jeg bruker til dusj) ikke lukter i det hele tatt. Kan bruke de flere dager etter hverandre, men de jeg har til å tørke meg til vanlig lukter ekkelt..
kaprifolen Skrevet 14. juli 2012 #559 Skrevet 14. juli 2012 (endret) Har klær som lukter surt, de er nyvaskede og har blitt hengt opp rett etter at vasken var ferdig. Hvordan får jeg vekk lukten? Har hørt at eddik skal være fint til slikt! (kan være greit å oppdatera, ja.... ) Endret 14. juli 2012 av kaprifolen
cha Skrevet 14. juli 2012 #560 Skrevet 14. juli 2012 Noen som har tips til vond lukt i hus? Bor i et hus fra ca 1970, og lukter gammelt her. Hvis vi er borte en uke, så lukter det ekstra vondt da vi kommer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå