Gå til innhold

Barnets mor/hans eks vil se min journal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vanskelig situasjon. Nå er det slik at min samboers eks har fått vite via sin jobb (!) at jeg for fem år siden gikk noen ganger til psykolog. Dette mener hun må ligge noe farlig bak, slik at både han og barnet nå må skjermes mot meg. 

Hun sier hun tror jeg sikkert har vært innlagt på psykiatrisk, siden jeg ikke tok mastergrad. Jeg har bachelorgrad, en god jobb og god lønn, og har tatt en executive master. Hun påstår jeg må være litt enkel som ikke klarte en "ordentlig" master, og dette ikke blir å gi god nok intellektuell stimuli for hennes barn i fars hjem. Jeg mener uansett ikke at utdanningsnivå har noe å si om min skikkethet som kjæreste og bonusmamma. Mannens foreldre har doktorgrad begge to, de har ikke uttrykt noen tanker om at jeg er verken enkel eller ikke god nok... 

Jeg gikk til psykolog den gang grunnet en voldtekt, og dette var fem år siden. Kjæresten vet om det, og det er ikke noe som plager meg nå da jeg fikk god hjelp av psykolog den gangen. Dette mener jeg heller ikke er noe hinder for min rolle som fars nye kjæreste. Dette er en handling jeg har opplevd tideligere, ikke en sykdom jeg har som ødelegger for de rundt. 

Nå krever hun å få innsyn i journalen psykologen skrev for fem år siden, ellers vil hun tilbakeholde samvær helt til jeg flytter ut. Har også hørt at hun har fortalt andre at jeg sikkert har alvorlige psykiatriske diagnoser, ellers hadde jeg vært raus og åpen med innsyn. 

Hun baktaler meg allerede, og jeg orker ikke at detaljer fra journalen blir snakkis i bygda her. Det oppleves som utrolig invaderende at hun i det hele tatt ber om dette. 

Jeg har forsøkt å være raus med veldig mange ting, men. Jeg blir ikke å gi henne innsyn,  nå sender hun meldinger og spør hvorfor jeg skjuler noe som hennes familie må skjermes for. 

Er jeg virkelig så umulig og syk som hun sender meg meldinger om at jeg er? 

Anonymkode: 12754...621

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan slappe helt av. Det er taushetsplikt, så hun får ikke innsyn med mindre du samtykker til det. 

Anonymkode: 4bf29...421

• Liker 42
Skrevet

Herregud, selvsagt skal hun ikke ha innsyn i din journal! Hun har ikke krav på å vite noe som helst om din sykdomshistorie, verken fysisk eller psykisk. 

Nå forstår jeg det slik at du har vært "raus" og fortalt deler av grunnen til at du gikk til psykolog, og det bør være mer enn godt nok for å få denne dama til å roe seg.

Hun kan ikke nekte far samvær på grunnlag av dette, hun prøver bare å stikke kjepper i hjulene. Sjalu eller bitter, kanskje? 

Far får ta denne diskusjonen, gjerne på Familievernkontoret. Tror ikke hun får medhold fra noen der! 

Dårlig gjort av henne at hun sprer rykter om din psykiske helse på bygda. Dette må barnefar også ta tak i, det er ikke greit! 

• Liker 29
Skrevet

1. Dokumenter alt hun gjør. 

2. Få mannen til å ta kontakt med FVK. 

3. Om hun faktisk holder tilbake samvær med bakgrunn i dette tar dere kontakt med advokat og fremlegger dokumentasjonen på hva hun har gjort og hvordan dere har forsøkt å løse dette via FVK. 

Anonymkode: de38e...bbf

• Liker 38
Skrevet

Gikk du til privat psykolog, eller DPS? Gikk du til DPS kan du sjekke tilgangsloggen i helsenorge, se hvem som var hatt innsyn i dine journaldokument. Selvom det ikke er god, kan du se om det er venner av ho, og da har de igjen brutt taushetsplikten. 

Er det privat så har jo noen på det kontoret sladret videre. Da må du ta det videre med kontorer der. 

Anonymkode: c7523...328

• Liker 42
Skrevet
8 minutter siden, Kada said:

Nå forstår jeg det slik at du har vært "raus" og fortalt deler av grunnen til at du gikk til psykolog, og det bør være mer enn godt nok for å få denne dama til å roe seg.

Vært raus på ting som at jeg og mannen har avbrutt planer fordi hun har trengt hjelp, hun har fått komme på middag om hun har sendt melding at hun savner barnet og jeg har ikke svart tilbake på direkte frekkheter mot meg (som dårlige spøker på min intelligens osv). 

Det har i seg selv føltes som å svelge en uendelig rekke kameler, men jeg har tenkt det har vært bra for barnet med god stemning og bitt tenna sammen. 

Nå orker jeg ikke mer. 

Mannen er også rasende! 

• Liker 11
Skrevet
Blueturtle skrev (13 minutter siden):

Du må komme til bunns i hvordan hun har fått kjennskap til privat informasjon om deg. Har hun tilgang på helseinformasjon gjennom jobb og har misbrukt dette er det ekstra alvorlig.

Du skal selvsagt ikke vike en tomme her. Avvis all diskusjon omkring dette, det er privat informasjon. For en heks hun er.

Dette!

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei

Vanskelig situasjon. Nå er det slik at min samboers eks har fått vite via sin jobb (!) at jeg for fem år siden gikk noen ganger til psykolog. Dette mener hun må ligge noe farlig bak, slik at både han og barnet nå må skjermes mot meg. 

Hun sier hun tror jeg sikkert har vært innlagt på psykiatrisk, siden jeg ikke tok mastergrad. Jeg har bachelorgrad, en god jobb og god lønn, og har tatt en executive master. Hun påstår jeg må være litt enkel som ikke klarte en "ordentlig" master, og dette ikke blir å gi god nok intellektuell stimuli for hennes barn i fars hjem. Jeg mener uansett ikke at utdanningsnivå har noe å si om min skikkethet som kjæreste og bonusmamma. Mannens foreldre har doktorgrad begge to, de har ikke uttrykt noen tanker om at jeg er verken enkel eller ikke god nok... 

Jeg gikk til psykolog den gang grunnet en voldtekt, og dette var fem år siden. Kjæresten vet om det, og det er ikke noe som plager meg nå da jeg fikk god hjelp av psykolog den gangen. Dette mener jeg heller ikke er noe hinder for min rolle som fars nye kjæreste. Dette er en handling jeg har opplevd tideligere, ikke en sykdom jeg har som ødelegger for de rundt. 

Nå krever hun å få innsyn i journalen psykologen skrev for fem år siden, ellers vil hun tilbakeholde samvær helt til jeg flytter ut. Har også hørt at hun har fortalt andre at jeg sikkert har alvorlige psykiatriske diagnoser, ellers hadde jeg vært raus og åpen med innsyn. 

Hun baktaler meg allerede, og jeg orker ikke at detaljer fra journalen blir snakkis i bygda her. Det oppleves som utrolig invaderende at hun i det hele tatt ber om dette. 

Jeg har forsøkt å være raus med veldig mange ting, men. Jeg blir ikke å gi henne innsyn,  nå sender hun meldinger og spør hvorfor jeg skjuler noe som hennes familie må skjermes for. 

Er jeg virkelig så umulig og syk som hun sender meg meldinger om at jeg er? 

Hvordan ble du sammen med samboer? Dersom dere var utro mot henne, eller var deltagende i bruddet, kan dette være en ren hevnaksjon 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan har hun funnet ut av dette? Det høres jo ut som at noen har brutt noen regler her, ville sjekket opp det.

Når det gjelder samvær så er det mellom mannen din og henne. Du skal ikke trenge å gjøre noe, hun har ikke grunnlag for å nekte din mann samvær pga dette og du skal såklart ikke vise henne din helsejournal. Dette får hun og mannen diskutere seg i mellom og bestille time til fvk, mekling osv om hun forsøker å hindre samvær. Forsøk å holde deg nøytral, ikke svar på trusler osv fra henne, bare si "jeg er ikke skadlig for barnet, du får ikke se journalen min, vennligst slutt å spør meg om dette" og la det være med et. 

Anonymkode: d6254...619

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gikk du til privat psykolog, eller DPS? Gikk du til DPS kan du sjekke tilgangsloggen i helsenorge, se hvem som var hatt innsyn i dine journaldokument. Selvom det ikke er god, kan du se om det er venner av ho, og da har de igjen brutt taushetsplikten. 

Er det privat så har jo noen på det kontoret sladret videre. Da må du ta det videre med kontorer der. 

Privat. Nå er hun kollega med en som jobbet i resepsjonen der. Antar at via jobb som hun sier  betyr sladring/forsnakkelse i lunsjen. 

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan ble du sammen med samboer? Dersom dere var utro mot henne, eller var deltagende i bruddet, kan dette være en ren hevnaksjon 

Ble sammen etter at hun forlot han for en yngre mann. Den yngre mannen har dratt tilbake til hjemlandet, og kan nå ikke besøke pga corona. Jeg hadde ingenting med bruddet å gjøre 

• Liker 9
Skrevet

Hva har de av samværsavtale nå?

Hun kommer heldigvis ingen vei med dette. Samværsavtale er mellom henne og din mann, og hun kan ikke "true" gjennom en endring. Hun må gjerne prøve seg, men i en rettssak vil det ikke holde, og tvert imot vil nok retten anse henne som både ustabil som vurderer dette, og umoralsk som har brukt taushetsbelagt informasjon som trussel. 

Be mannen din ha kontakt med henne via epost eller sms så dere har dette skriftlig.

Anonymkode: c36ef...35b

• Liker 10
Skrevet

Skjønner ikke helt tankegangen hennes at det er så ille å ha gått til psykolog, er ikke det helt vanlig i dag da?

Er det en grunn til at hun er ute etter å ta deg? Utroskap etc? 

Anonymkode: e1015...578

• Liker 21
Skrevet

Du har i allefall muligheten til alt dette, og det BØR hun få beskjed om. Du har faktisk all overtak her. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...