Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krutthøna skrev (44 minutter siden):

Var det ikke bikkja, Lasse redda? 🙈

Jo det var bikkja. 😂

Anonymkode: 19c23...986

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns jo at det har vært et utrolig fascinerende cast denne sesongen da😋 De har alle på hver sin måte bidratt til å gjøre programmet veldig morsomt og underholdende, det skal de ha🤘🏻

Anonymkode: 3503b...396

• Liker 17
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns jo at det har vært et utrolig fascinerende cast denne sesongen da😋 De har alle på hver sin måte bidratt til å gjøre programmet veldig morsomt og underholdende, det skal de ha🤘🏻

Absolutt! Brød og sirkus til folket 😜

Endret av Krutthøna
Trykkleif
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor dra Anniken inn i det?

Apropos hinderløype, så hadde Kine en fordel med å være først. En tørr løype.

Anonymkode: 7315c...4ad

Dra Anniken inn i det? Det er jo bare et eksempel. At de begge vokser opp som enebarn men har eldre halvsøsken. 

Anonymkode: d169f...59b

• Liker 6
Skrevet
54 minutter siden, Krutthøna said:

Var det ikke bikkja, Lasse redda? 🙈

Nei dagens episode, da Øde røyk ut fordi han hoppa ut av båten.

Anonymkode: 240ed...39b

• Liker 2
Skrevet
Ctrl skrev (På 13.1.2021 den 15.37):

Godt mulig. Likevel rart at alle i bransjen velger å være likens. Trodde kunstnere var opptatt av å være kreative, samt å skape noe nytt, og ikke kopiere hverandre ;) Og man trenger jo ikke se ut som en original maler inne på Farmen heller. Han hadde kommet langt i å ikle seg med Ulvang-klær han også som alle andre. :) 

Ja kanskje. For øvrig ingenting galt med å være spesiell, bare du er spesiell på din måte. Blir verre når du er kronisk spesiell på lik linje med resten av bransjen. :) 

Jeg har i utgangspunktet ingenting imot Aune. Men det blir litt for mye, som du skriver. Og begeret mitt var fullt når jeg da så Øde på Farmen rett etterpå. Samme type. Samme spesielle atferd. Man bevisst lever opp til noe. 

Men jeg skal la Øde ligge nå. I alle fall til neste gang han provoserer meg :P 

En liten off-topic: Serien om Aune og Alex på Bleik (ligger på Sumo) går det fint an å se på. Aune var ikke too much, bare litt much, og Alex var overraskende jordnær. Bleik i seg selv representerte Norge på sitt aller beste. Så kan være verdt å se på :) 

Jeg ser faktisk ikke likheten. Aune Sand er svulstig, pompøs og vugær, men snakker ellers ikke gammelt riksmaal slik Öde gjør. Felles for de begge er at de er svevende og eksentriske, men likhetene stopper også der. 

Det er tydelig at Öde er flasket opp på nasjonalromantisk og klassisk litteratur, og språket hans er formet deretter. Han har nok levd et ganske skjermet liv også. For meg minner Öde om en slags antihelt, en virkelighetens Don Quijote. 

Anonymkode: eb203...c0b

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke Kine fått nok tyn nå? Alle må få lov å ha sine egne favoritter, men det må da være måte på hvor mye stygt som skrives om Kine bare fordi hun reagerer på Ødes tåpelige oppførsel. 

Anonymkode: 298c1...f77

Jeg skjønner reaksjonen hennes. Det var en unødvendig kommentar. Öde burde lære seg at det ikke er nødvendig å si alt hva man tenker. Skjønner og at hun føler at forberedelsen til kastet ble ødelagt. Det kunne være at hun ville bommet på kastet uansett.

Men når det er sagt, så ba han om unnskyldning og viste anger. Da kunne hun latt være å gå i " fryse ut modus " som fortsatte dagen etter. Akkurat det er litt barnslig.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja ligger litt foran oss med lineær tv. Da er det mulig at Öde også må reddes. 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Aha...følger bare sendigene på tv, så da har jeg ikke sett det enda. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dagens trolling 😂

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser faktisk ikke likheten. Aune Sand er svulstig, pompøs og vugær, men snakker ellers ikke gammelt riksmaal slik Öde gjør. Felles for de begge er at de er svevende og eksentriske, men likhetene stopper også der. 

Det er tydelig at Öde er flasket opp på nasjonalromantisk og klassisk litteratur, og språket hans er formet deretter. Han har nok levd et ganske skjermet liv også. For meg minner Öde om en slags antihelt, en virkelighetens Don Quijote. 

Anonymkode: eb203...c0b

Du kaller Aune svulstig og pompøs, men finner kun svevende og eksentrisk som likheter? Jeg synes Øde er svulstig og pompøs også, og det undertegner du også jo litt med å kalle han Don Quijote.

Det er noe med den uekte framtoningen dem begge har, og som er en "klassisk" pakke for kunstnere og poeter. At Øde snakker et "annet" språk skaper ikke en ulikhet egentlig, fordi dem begge har samme framtoning som grunnlag. 

Det som skiller Aune og Øde er Aunes vulgære språkbruk mot kvinner og seksualitet og Aunes forhold til farger kontra Øde. Ellers så prater dem mye om det samme, med samme retorikk, med overdrevent metaforbruk og billedlige framstillinger. Gjennom en svulstig, pompøs, svevende og eksentrisk væremåte. Øde er kanskje en mer melankolsk og mørkere type enn Aune også, samt at Øde har mye mer ovendrevent dialektform. Tidvis desperat bruk av språk. Selvfølgelig preget av oppvekst og miljø, men også fordi han har inntatt en rolle som han jobber hardt med å stå i. Kanskje et livslangt forsøk på å leve opp til sin far?

Typemessig vil jeg si at dem egentlig er farlig lik hverandre, selv om Aune er lysere og Øde mørkere i fremtoningen. 

• Liker 5
Skrevet
LiseTV skrev (1 time siden):

Nå har jeg bare Øde igjen som verdig vinner.

Verdi meg her, og verdi meg der. Den som vinner er vel en verdig vinner uansett hva navnet måtte være.

Anonymkode: 50061...ef5

• Liker 7
Skrevet

Velfortjente semifinalister. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dra Anniken inn i det? Det er jo bare et eksempel. At de begge vokser opp som enebarn men har eldre halvsøsken. 

Feks. Ja, Kine har to eldre halvsøsken, akkurat som fetteren til naboen til Ole.

Anonymkode: 7315c...4ad

• Liker 12
Skrevet

Som en som konkurrerer i idrett selv tipper jeg at så og si alle konkurransemennesker vil bli mye mer satt ut av å få "bom bom bom" kommentar fra egen sidelinje enn fra ukjente. På min sidelinje sitter familie, venner og lagkamerater, folk jeg stoler på og bryr meg om, så å få en sånn kommentar fra dem i et avgjørende øyeblikk hadde vært utrolig sårende. Andre kan si omtrent hva de vil, da blir jeg bare enda mer gira på å vinne, nettopp fordi jeg vet jeg har noen som støtter meg. 

Anonymkode: 436df...1e5

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På lik linje med anikken så har hun voksne halvsøsken. 

Ja, voksne halvsøsken som hun ikke har vokst opp sammen, så hun er nok som enebarn å regne.

Anonymkode: 96a6a...f47

• Liker 8
Skrevet
Bøtteballetten skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner reaksjonen hennes. Det var en unødvendig kommentar. Öde burde lære seg at det ikke er nødvendig å si alt hva man tenker. Skjønner og at hun føler at forberedelsen til kastet ble ødelagt. Det kunne være at hun ville bommet på kastet uansett.

Men når det er sagt, så ba han om unnskyldning og viste anger. Da kunne hun latt være å gå i " fryse ut modus " som fortsatte dagen etter. Akkurat det er litt barnslig.

Alle er nok enige om at det var en unødvendig og sleivete kommentar, inkl Øde selv. Men når skaden først var skjedd så fikk han ikke gjort så mye annet enn å be om unnskyldning, og det gjorde han jo opptil flere ganger. 

Mulig de fortsatt ikke hadde vært på talefot den dag i dag hvis det var opp til Kine😉 for det var visst Øde som hadde invitert henne på en drink på utsida for å skvære opp...😅 men da årna det seg og de ble venner igjen🤪

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle er nok enige om at det var en unødvendig og sleivete kommentar, inkl Øde selv. Men når skaden først var skjedd så fikk han ikke gjort så mye annet enn å be om unnskyldning, og det gjorde han jo opptil flere ganger. 

Mulig de fortsatt ikke hadde vært på talefot den dag i dag hvis det var opp til Kine😉 for det var visst Øde som hadde invitert henne på en drink på utsida for å skvære opp...😅 men da årna det seg og de ble venner igjen🤪

Det var utrolig dumt gjort. Men gjort er gjort og det nytter ikke å få det ugjort. Får håpe han tok lærdom av det om ikke annet. 😅

Synes synd på han som gledet seg til St.Hansfeiring og fest, som ble sittende igjen alene i huset.

Bra de har skværet opp i ettertid da. 

• Liker 7
Skrevet

Kine:

– Det er nesten bare kvinner som sender meg de stygge meldingene, og nesten bare menn som sender de hyggelige meldingene.

Er noen overrasket? :) Kvinner som hater kvinner, menn er utelukkende greie.

Anonymkode: 0077a...f0e

• Liker 10
Skrevet

På Insta gir Kine utrykk for full forståelse for dem som ikke heier på henne lenger grunnet sin ekstreme reaksjon. Som hun sier: det rablet for henne. Øde og Kine ER gode venner idag, og det er jo det viktigste mener nå jeg. 

Jeg er enig i at Kine kan virke litt «enkel» i formuleringene sine, men tror det er litt dypere vann enn som så. Jenta studerer juss og har en far som er et levende leksikon, så ser ikke bort i fra at hun kan overraske i en evnt finale. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...