Gå til innhold

Fargekoder/garn på Orderudsokken


Knirke

Anbefalte innlegg

Jeg er over middels glad i true crime, og kunne tenkt meg å strikke et par Orderudsokker. Er det noen som kan gjette på garn og fargekode på denne sokken? Har funnet noen oppskrifter når jeg har googlet, men synes ikke de ligner. 

 

CD28D5AE-95CB-4F15-8D3D-4E355A8BB838.jpegKilde:VG

30A60BA6-95E9-432A-AA86-5EBDB8194DE0.jpegKilde: ABC nyheter

Endret av Knirke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stygt og usmakelig gjort av deg.

Anonymkode: 1bdec...4f7

Det der er da ingenting. Alt av strikketøy blir kopiert når det kommer på tv/nett på en eller annen måte. 

Anonymkode: 7f326...0a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Stygt og usmakelig gjort av deg.

Anonymkode: 1bdec...4f7

Hvorfor? Det er ikke noe copyright på sennepsgule sokker med tre hvite striper såvidt jeg vet, men du må gjerne opplyse meg hvis jeg tar feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville tittet på garn fra Rauma og Hillesvåg for å finne en fin sennepsgul. Hvis du ser utenfor sokkegarnkategorien, så har du mer å velge i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knirke skrev (På 1.12.2020 den 19.18):

Hvorfor? Det er ikke noe copyright på sennepsgule sokker med tre hvite striper såvidt jeg vet, men du må gjerne opplyse meg hvis jeg tar feil.

Da kunne hun kalt det for sokk med 3 striper.

Anonymkode: 1bdec...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt viking sportsragg nr 546 på disse. Ellers vil jeg tro Rauma finull har farger som kan passe enda bedre.

706C28CD-070B-484B-9B26-C5AC517D021F.jpeg

Anonymkode: cb96b...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå bare en godt brukt, men helt standard raggsokk med 1x1 ribb i bråtet?

Er nok bare det at de er godt brukt som gjør at bilder i oppskrifter ikke likner helt. Slik ser mine sokker ut også, når jeg har brukt dem ei stund, ribben blir slakk, hælen tover seg tåa blir mer formløs.

Ville sett etter et raggegarn eller kamgarn for å få den lett loete uttrykket helt fra de er nye. Fjell eller Fjord sokkegarn fra Hillesvåg f.eks

Anonymkode: e97e9...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

garn ser også ut ujevnt farget, tror det er med vilje, for melert effekt. 

men hvis angående ideen, jeg vet ikke hva jeg tenker 😜 er true crime fan selv, men dette er litt morbid for min smak. Samtidig, en sokk burde ikke krenke noen, det er ikke engang sikkert at den sokker har noe som helst med saken å gjøre. Det er mer kjendis-sokk enn morder-sokk, på en måte. 🧐

Anonymkode: 9638a...be4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...