AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Bør ned 25 kg. Har vært 60 før og trives med det.. Har prøvd div online coacher, uten hell. Elsker søtsaker. Er nok avhengig. Er desperat etter tips... Anonymkode: 36aee...f21 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Bytt ut søtsaker med grønnsaker. Anonymkode: 1b5fd...1bb 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bør ned 25 kg. Har vært 60 før og trives med det.. Har prøvd div online coacher, uten hell. Elsker søtsaker. Er nok avhengig. Er desperat etter tips... Anonymkode: 36aee...f21 Tipset er: det å spise LITT søtsaker er mye mye vanskeligere enn å ikke spise noe. Så kutt alt. Spis heller appelsin. Litt søtt, men ikke den type søtt. Det vanskeligste er å spise 1 rute sjokolade, eller 1 godteri. Det blir alt eller ikke noe. Anonymkode: 9ac82...92e 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Er i samme situasjon selv. Er 160 og veide 89 kg. Har gått ned til 83 nå! Holder meg til et kaloribudsjett på 1500 og trener 3 ganger i uka. Da trener jeg bare hjemme og finner en treningsvideo på YouTube som jeg følger. Bare sånn at jeg blir litt svett. Har en veldig stillesittende jobb. Unner meg søtsaker så lenge det er innenfor kaloribudsjettet. Anonymkode: cd294...d72
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Bytt ut søtsaker med grønnsaker. Anonymkode: 1b5fd...1bb Litt lettere sagt enn gjort det da😜 Anonymkode: 36aee...f21 3
Hot mess Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bør ned 25 kg. Har vært 60 før og trives med det.. Har prøvd div online coacher, uten hell. Elsker søtsaker. Er nok avhengig. Er desperat etter tips... Anonymkode: 36aee...f21 Men hva tenker du at folk her inne skal hjelpe med som flere forsøk med online coaching ikke hjalp med? Det er helt vanlig å elske søtsaker uten at du nødvendigvis er avhengig av det. Hvis du ikke greier la være å kutte ned på det/kutte det ut, trenger du mer hjelp og en mer omfattende strategi enn "tips" herfra. Hvis du greier å la være spise søtsaker, så begynner du der. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Litt lettere sagt enn gjort det da😜 Anonymkode: 36aee...f21 Ja selvfølgelig. Jeg kan jo ikke gjøre jobben for henne. Anonymkode: 1b5fd...1bb
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja selvfølgelig. Jeg kan jo ikke gjøre jobben for henne. Anonymkode: 1b5fd...1bb Deg**! så ikke at du var TS. Finn frem viljestyrken din. Anonymkode: 1b5fd...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 Jeg ville startet med en og en uvane. Hvis søtsaker er et problem, ha som mål å kutt sjokolade i to uker. Bare sjokolade i starten. Går dette bra så kan du legge til f.eks. chips de neste to ukene. Introduser mer grønnsaker i måltidene dine og bruk frukt og bær når du føler på søtsug. Klementiner er en slager på denne årstiden. Har du mulighet så legg inn litt ekstra aktivitet, en 30 min gåtur holder i starten om det er vanskelig å gjøre mer. Poenget mitt er å ikke starte for ekstremt, dette skal jo være en livsstil og små endringer over lengre tid gir et mer stabilt resultat. Anonymkode: 9aaae...e0c 2
Pappi Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 Jeg tror trening også kan hjelpe på motivasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 Ett tips kan jo være å rett og slett ikke kjøpe inn søtsaker. Heller kjøp inn sukkerfri yoghurt, frukt eller annet søtt som du kan ty til. Selv spiser jeg en liten bit 85% sjokolade hver dag, den er så mektig at jeg stopper med det. Ellers kan jeg bli veldig sugen på noe godt hvis jeg egentlig er litt sulten. Noen timer etter middag får jeg det sånn. Da tar jeg meg et par knekkebrød og kanskje noen nøtter, og det hjelper. Anonymkode: af480...e48
Tyah Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 Jeg veide 84,6 kg i august 2019! Allerede julen 2019 veide jeg 68 kg.. i mars 2020 veide jeg 63 kg. Nå veier jeg 54,5 kg. Jeg begynte ved å telle kalorier. Du kan bruke en kalkulator på nett for å regne ut ca. hvor mye kalorier du trenger per dag. Eller du kan bruke appen Lifesum. Jeg gikk tur stor sett hver dag (minst 10.000 skritt). Jeg sluttet å kjøpe inn søtsaker, og kjøpte heller inn andre ting som dempet søtsuget på kvelden (feks sukkerfri gelé, proteinsjokolade pudding, blåbær). For meg har også det hjulpet å drive med periodisk faste. For min del har det dempet sult følelsen. I begynnelsen spiste jeg mellom kl 12.00 og 20.00. (16/8 faste heter det vell). 3
Yoshi1987 Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 Pappi skrev (20 timer siden): Inspirerende lesning her i hvert fall Tusen takk 🥰 Jeg var også nesten 85 kilo og er 165 cm høy, og fullstendig avhengig av godteri, spesielt sjokolade. Les gjerne dagboka mi, TS 😃 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 Yoshi1987 skrev (9 timer siden): Tusen takk 🥰 Jeg var også nesten 85 kilo og er 165 cm høy, og fullstendig avhengig av godteri, spesielt sjokolade. Les gjerne dagboka mi, TS 😃 Dette var kjekt å lese. Gratulerer med flott vektnedgang, og jeg liker at du er så positiv i dagboken din. Er også imponert av treningen din, ikke verst å kunne jogge så langt med overvekt. Stå på 👍 Og til TS - du klarer det du også. Har også gått ned en del med samme strategi som Yoshi1987 Ingen mat er forbudt, men logger absolutt alt av mengder. Har samme erfaring ift søtsaker. Det mister litt av magien etter hvert som man velger det oftere og oftere bort. Anonymkode: d07a7...a2c 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #16 Skrevet 4. desember 2020 Rema 1000 har en kjempegod sjokoladeis uten sukker. Ellers er yoplait double 0 kirsebær dødsgod. Jeg bruker sukrin gold i stedet for sukker. Det funker greit på musli og havregrøt. Noen ganger moser jeg en banan med kakaopulver og sukrin gold. Men da er det krise! 😄 Et smågodt tips er å velge de letteste tingene. Rosa puter og diverse skum. Og gå heller for gelesnop enn sjokolade. Sjokolade er en kaloribombe dessverre. Anonymkode: 5c053...58f
Chantielle Skrevet 4. desember 2020 #17 Skrevet 4. desember 2020 Tråden er ryddet for innlegg med for lavt matinntak. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #18 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 12.58): Bytt ut søtsaker med grønnsaker. Anonymkode: 1b5fd...1bb Dette er det dummeste innlegget jeg har lest noensinne. Anonymkode: 0e2da...2d1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 2.40): Dette er det dummeste innlegget jeg har lest noensinne. Anonymkode: 0e2da...2d1 Hvorfor synes du det er så dumt? Hvis man skal slanke seg er det lurt å kutte ut godterier, og grønnsaker/ frukt er både godt og mettende. Skal man lykkes med å slanke seg/ holde seg slank må man nødvendigvis gjøre noen endringer, og lære seg å like sunnere alternativ. Godteri er ikke noe kroppen trenger.... Anonymkode: 3f917...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 13.02): Tipset er: det å spise LITT søtsaker er mye mye vanskeligere enn å ikke spise noe. Så kutt alt. Spis heller appelsin. Litt søtt, men ikke den type søtt. Det vanskeligste er å spise 1 rute sjokolade, eller 1 godteri. Det blir alt eller ikke noe. Anonymkode: 9ac82...92e Jeg har motsatt erfaring. Jeg spiser litt godteri og har derfor ikke gått på en skikkelig smell. Unner du deg aldri noe, er risikoen for carvings større. Jeg har gått ned 7 kg foreløpig er forsiktig med hva jeg spiser, men ikke fanatisk Anonymkode: 70a1c...dae 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå