AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Noen som benyttet ammefri mens barnet gikk i barnehagen? Hvordan løste dere det? (Barnet mitt tar ikke flaske og jeg vil amme en stund til, hvertfall 2 år). jeg ser for meg å «stikke innom i lunsjen» før barnet skal hvile feks. Anonymkode: bc4b6...223
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som benyttet ammefri mens barnet gikk i barnehagen? Hvordan løste dere det? (Barnet mitt tar ikke flaske og jeg vil amme en stund til, hvertfall 2 år). jeg ser for meg å «stikke innom i lunsjen» før barnet skal hvile feks. Anonymkode: bc4b6...223 Hvis du er ansatt i kommunen så har KS (kommunestyret) utvidete rettigheter for ammefri. Ammefri - KS (kommunestyret) Anonymkode: 79018...41f
Skogkløver Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Jeg tenker at for et barn som nylig har startet i barnehagen vil det være fryktelig vanskelig og dele opp dagen på den måten. Jeg ville mye heller benyttet ammefri til å starte litt senere på jobb eller gå litt før slik at dagen i barnehagen blir kortere. Under korona er det ikke sikkert du får komme inn i barnehagen for å amme en gang. Mitt kjipt å måtte ta det i bilen 😅 Et barn over 1 år trenger strengt talt ikke melk de timene i barnehagen, men kan få før eller etter. 30
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Ærlig talt, når barnet er gammel nok å gå i barnehagen er fastføde hovednæringen. Da kan du amme før og etter barnehagen. Anonymkode: 71381...fc2 26
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Jeg pumpet på jobb. Anonymkode: 5319f...4d4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Ammet morgen og på ettermiddagen i begynnelsen da barnet begynte i barnehagen, og etterhvert kun på morgenen. Barnet mitt startet i barnehagen ca 1 år gammel. Mye kan jo endre seg med tanke på flaske når de er i barnehagen. Jeg ville uansett satset på en god og åpen dialog med barnehagen. Anonymkode: 47e39...a24
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Fy flate for et ammehysteri 🤯🤯 Anonymkode: 120b2...93f 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 De må ikke bruke flaske i barnehagen. De begynner nok å bruke kopper samme som de andre barna. Om du er morsmelk nazi kan du pumpe slik barnet får unødvendig morsmelk i barnehagen. Anonymkode: 71381...fc2 5
Angelheart2 Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du er ansatt i kommunen så har KS (kommunestyret) utvidete rettigheter for ammefri. Ammefri - KS (kommunestyret) Anonymkode: 79018...41f En liten korrigering der. KS er kommunesektorens organisasjon og har ingenting med kommunestyret å gjøre.... 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 Det blir veldig forvirrende for barnet om du skal komme til bhg midt på dagen og gå igjen. Ta heller kortere dag. Personlig følte jeg at det ble feil å ta betalt ammefri etter barnehagestart, ammet jo uansett ikke i arbeidstiden. Anonymkode: d9a9c...982 15
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 Skogkløver skrev (21 minutter siden): Jeg tenker at for et barn som nylig har startet i barnehagen vil det være fryktelig vanskelig og dele opp dagen på den måten. Jeg ville mye heller benyttet ammefri til å starte litt senere på jobb eller gå litt før slik at dagen i barnehagen blir kortere. Under korona er det ikke sikkert du får komme inn i barnehagen for å amme en gang. Mitt kjipt å måtte ta det i bilen 😅 Et barn over 1 år trenger strengt talt ikke melk de timene i barnehagen, men kan få før eller etter. Mitt barn trenger morsmelk enda da det ikke spiser særlig fast føde, så all morsmelk er bra for barnet men ja, korona hadde jeg ikke tenkt på! Får se hvordan jeg løser det da. Kanskje slutte tidligere ja. Anonymkode: bc4b6...223
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ærlig talt, når barnet er gammel nok å gå i barnehagen er fastføde hovednæringen. Da kan du amme før og etter barnehagen. Anonymkode: 71381...fc2 Ærlig talt, det har du ingenting med Anonymkode: bc4b6...223 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ammet morgen og på ettermiddagen i begynnelsen da barnet begynte i barnehagen, og etterhvert kun på morgenen. Barnet mitt startet i barnehagen ca 1 år gammel. Mye kan jo endre seg med tanke på flaske når de er i barnehagen. Jeg ville uansett satset på en god og åpen dialog med barnehagen. Anonymkode: 47e39...a24 Så lurt å amme før og etter. Takk for din erfaring og tips Anonymkode: bc4b6...223
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #14 Skrevet 1. desember 2020 Jeg ammet før og etter barnehagen, fungerte kjempefint 😊 Anonymkode: de485...68f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fy flate for et ammehysteri 🤯🤯 Anonymkode: 120b2...93f Ingen som presser meg eller deg til å amme, så skjønner ikke hvordan du kan si det🤯 (ps, forhold deg til spm jeg lurer på) Anonymkode: bc4b6...223 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det blir veldig forvirrende for barnet om du skal komme til bhg midt på dagen og gå igjen. Ta heller kortere dag. Personlig følte jeg at det ble feil å ta betalt ammefri etter barnehagestart, ammet jo uansett ikke i arbeidstiden. Anonymkode: d9a9c...982 Ja du sier noe der, det skal jeg ha i bakhodet takk for deling! Jeg har ikke utvidet ammerett så må ta fri uten lønn, men det er det verdt. Anonymkode: bc4b6...223
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ammet før og etter barnehagen, fungerte kjempefint 😊 Anonymkode: de485...68f Høres ut som mange har god erfaring med det:) takk! Anonymkode: bc4b6...223
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De må ikke bruke flaske i barnehagen. De begynner nok å bruke kopper samme som de andre barna. Om du er morsmelk nazi kan du pumpe slik barnet får unødvendig morsmelk i barnehagen. Anonymkode: 71381...fc2 Morsmelk nazi.. så hyggelig du er da:) nei jeg er ikke morsmelk «nazi», men jeg vil fortsette å amme barnet mitt, for vi trives så godt med det begge to. Anonymkode: bc4b6...223
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #19 Skrevet 1. desember 2020 Når barnet er såpass stort er fast føde det som trengs. At amming er en del av "hovedmåltidet" i 1 års alderen er det på tide å forandre rutiner. Barnet kan og burde spise vanlig mat i barnehagen. Dette også fordi barnet trenger mer næring, vitaminer og mineraler. Greit det er for kosen sin skyld, men da gjør du det før eller etter barmehagen. At du leverer, kommer tilbake for å amme, dra igjen og så hente barnet seinere blir veldig forvirrende og du kan ødelegge barnehagehverdagen til barnet. Anonymkode: ba92b...4ad 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #20 Skrevet 1. desember 2020 Hurra for amming (og amming utover 1 år)! Jeg jobber som pedagog i barnehage og vil ikke anbefale at du kommer innom i barnehagen for å amme. Da vil avskjed nr to stort sett bli veldig sår for barnet. Det er bedre å få på plass en rutine der barnet lærer seg at «jeg blir levert her og når mamma/pappa kommer tilbake så skal jeg bli med hjem». Så fort barna skjønner dette så får de gode dager i barnehagen. I din situasjon ville jeg tatt ut ammefri i starten/slutten av dagen. Anonymkode: deb3c...5ac 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå