Gå til innhold

Hvilken treningsklokke til nybegynner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ønske meg en treningsklokke til jul, men er usikker på hvilken som passer meg. Jeg trener styrke og intervall-løping, men vil begynne å gå/jogge turer i tillegg til det andre.

Jeg liker stor skjerm, og det må være enkelt å sette seg inn i/ikke for avansert. Pris under 2000kr. Noen dere kan anbefale eller absolutt ikke anbefaler? Må være mulig å koble til IPhone. 

Anonymkode: 7ea5d...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det skal vanskelig gjøres å få noe til under 2000 kr. Hvilke funksjoner vil du den skal ha, bortsett fra stor skjerm? Skal du kople til IPhone, må du nok kjøpe Apple watch. Så vidt jeg vet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sånne klokker kan kobles til en app på hvilken som helst klokke. Med mindre du har en veldig sær klokke eller tlf. 

Anonymkode: 014b6...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPIgirl skrev (23 timer siden):

Tror det skal vanskelig gjøres å få noe til under 2000 kr. Hvilke funksjoner vil du den skal ha, bortsett fra stor skjerm? Skal du kople til IPhone, må du nok kjøpe Apple watch. Så vidt jeg vet da.

Nei da, andre klokker kan også fint kobles til iphone :)

Jeg liker polar sitt oppsett. Klokkene er fine, enkle å forstå, har mange treningsalternativer, og samtidig logger den søvn. Nå har jeg også glemt hva det heter, men de har en greie som kommer med tips til øvelser hver dag, i form av et 20-30 min treningsprogram. Tror alternativene der er utholdenhet, kardio og bevegelighet, eller noe sånt. 

Så kanskje polar ignite kan være noe? 

Den snakker ikke så veldig mye med telefonen - dette er virkelig treningsklokke og ikke smartklokke, men du får lese meldinger på klokka, og får varsler fra telefonen, så noe kan du jo

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første avgjørelsen du må ta er om du vil ha en treningsklokke (pulsklokke) eller aktivitetsklokke?

Pulsklokken er beregnet for trening, mens aktivitetsklokken er beregnet for bruk hele døgnet.

Det er ganske stor forskjell på disse.

Anonymkode: 92230...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Første avgjørelsen du må ta er om du vil ha en treningsklokke (pulsklokke) eller aktivitetsklokke?

Pulsklokken er beregnet for trening, mens aktivitetsklokken er beregnet for bruk hele døgnet.

Det er ganske stor forskjell på disse.

Helt enig, bortsett fra at mange treningsklokker også er beregnet for bruk hele døgnet.

TS: det er ikke mange treningsklokker innenfor din prisramme, men du kan vurdere en Polar Ignite

https://www.dinside.no/fritid/kanskje-arets-beste-treningsklokke-i-sin-klasse/71399854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OPIgirl skrev (På 30.11.2020 den 8.32):

Apple Watch fungerer kun med iPhone, men andre klokker kan også kobles til iPhone. Apple Watch kan derimot ikke kobles til en Android eller andre telefoner. 

Anonymkode: ee239...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips ☺️ Har sett litt på fitbit versa 2, noen med erfaring fra denne? Er ikke sikker på om jeg vil ha trening eller aktivitetsklokke. Syns Apple watch ser bra ut men litt dyr, er det trening eller aktivitetsklokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Apple Watch fungerer kun med iPhone, men andre klokker kan også kobles til iPhone. Apple Watch kan derimot ikke kobles til en Android eller andre telefoner. 

Jeg koplet Samsung Galaxy til iPhone og det ble ikke helt det samme. Har nå en Apple watch og den ‘’passer’’ bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPIgirl skrev (42 minutter siden):

Jeg koplet Samsung Galaxy til iPhone og det ble ikke helt det samme. Har nå en Apple watch og den ‘’passer’’ bedre.

Gir nok mening ettersom Apple Watch kun er kompatibel med iPhone. Det ville vært naturlig å kjøpe Apple Watch når man har iPhone, mens man kjøper Samsung Galaxy om man har Samsung telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Gir nok mening ettersom Apple Watch kun er kompatibel med iPhone. Det ville vært naturlig å kjøpe Apple Watch når man har iPhone, mens man kjøper Samsung Galaxy om man har Samsung telefon. 

Enig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 15.51):

Takk for tips ☺️ Har sett litt på fitbit versa 2, noen med erfaring fra denne? Er ikke sikker på om jeg vil ha trening eller aktivitetsklokke. Syns Apple watch ser bra ut men litt dyr, er det trening eller aktivitetsklokke?

Jeg har fitbit versa 2, og har gode erfaringer med den. 

Mitt inntrykk er at hva du foretrekker kommer an på behov for diverse funksjoner, samt preferanser når det kommer til appene.
Jeg har ikke behov for ekg-målinger, innebygget gps, og avanserte treningsfunksjoner, derfor er en aktivitetsklokke greit for meg. 

Jeg liker appen til Fitbit,  jeg liker at jeg kan legge musikk direkte inn på klokka slik at jeg ikke alltid er avhengig av å ha med mobilen.  Fitbit versa 2 har de funksjonene som jeg ønsker meg, den er innenfor mitt prisnivå, og dermed passer Fitbit godt for meg.

Jeg har prøvd polar, den byttet jeg inn etter veldig kort tid.  Klokken var grei nok, men funksjonene var mer treningsrettede enn en aktivitetsklokke er, og jeg likte ikke appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har fitbit versa 2, og har gode erfaringer med den. 

Mitt inntrykk er at hva du foretrekker kommer an på behov for diverse funksjoner, samt preferanser når det kommer til appene.
Jeg har ikke behov for ekg-målinger, innebygget gps, og avanserte treningsfunksjoner, derfor er en aktivitetsklokke greit for meg. 

Jeg liker appen til Fitbit,  jeg liker at jeg kan legge musikk direkte inn på klokka slik at jeg ikke alltid er avhengig av å ha med mobilen.  Fitbit versa 2 har de funksjonene som jeg ønsker meg, den er innenfor mitt prisnivå, og dermed passer Fitbit godt for meg.

Jeg har prøvd polar, den byttet jeg inn etter veldig kort tid.  Klokken var grei nok, men funksjonene var mer treningsrettede enn en aktivitetsklokke er, og jeg likte ikke appen.

Takk for svar !

Jeg har aldri hatt aktivitetsklokke så vet ikke helt hva jeg ser etter. Men tror jeg ihvetfall hadde likt å  sett hvor fort jeg løper, hvor langt jeg løper, kanskje kaloriforbrenning, og andre lette treningsinstillinger. Jeg bruker aldri gps. Liker ikke når ting blir for avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Polar ignite, koblet opp mot iPhone. Storfornøyd, den har alt jeg trenger og mer til 👍🏻

Anonymkode: f298c...39b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med garmin forerunner som kan anbefale eller ikke anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Apple Watch 3 og den var ikke så voldsomt dyr. Er veldig fornøyd, men jeg tror det er mer en aktivitetsklokke enn en trenings- / pulsklokke. Det eneste minuset er at den har relativt kort batteritid, så den må lades hver dag (det tar ca. 10 min). Jeg liker ikke å sove med klokke, men vet at den har fått en "sove-app". 

Jeg bruker min hele dagen og registrerer antall skritt og trening. Treningen min består for tiden mest av utendørs løping. 

Anonymkode: 9e903...ce8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte meg en Xiaomi.
https://test.no/xiaomi-miband4

Som nybegynner viste jeg ikke hva jeg trengte eller ønsket meg, så jeg kjøpte en ganske billig modell for å teste ut hvordan den funket og hva jeg eventuelt savnet.
Har hatt den i halvannet år nå, og er veldig fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...