Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å bli sterk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Hvor lenge må man trene før man begynner å bli sterkere?  Det er kjernemuskulatur det er snakk om 

Anonymkode: 13f36...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert individuelt, men jeg har trent styrke i 5 mnd, og kjernen har blitt betydelig sterkere. Hadde ikke nubbert til å klare hjulet i starten, men nå har jeg den. Har også merket veldig stor forskjell på andre øvelser. I tillegg til generell styrketrening, så trener jeg også 4 sett med kun kjerne, minimum 4 ganger i uka. 

Veldig gøy. Men det krever kontinuitet, som alt annet☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke lang tid å bli "sterkere" men hvor mye sterkere man blir på en gitt tid avhenger av en rekke fakturer. Alder, kjønn, treningsbakgrunn, arv, treningsinnsats, kosthold, restitusjon osv.

Fremgang bør man nok kunne kjenne i løpet av en mnd om man er relativt utrent fra før. Som Møretausa sier er kontinuitet veldig viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er nybegynner til trening vil du kjenne en stor progresjon ganske fort, men den vil etter en stund stagnere litt. Men det er da det er viktig å fortsette! I starten vil man ha en ganske drastisk endring av styrke og vil føle deg som supermann nærmest. 

Spørs litt her va du legger i sterk, men som nevnt over er kontinuitet viktig. For å kunne øke muskelstyrken er drt anbefalt å trene 2x per uke. Masse lykke til!

Anonymkode: 09bf5...d55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...