AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #21 Skrevet 28. november 2020 Du er i et godt og bra forhold. Har man angst kommer man ikke sålangt engang. Så jeg synes du kan begynne å pynte litt til jul og sette på julemusikk så kommer den gode følelsen snikende..... Anonymkode: 818a8...b11
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #22 Skrevet 28. november 2020 Forstår at en blir preget av en slik barndom ❤️kjenner igjen en del av det.. Jeg tror uansett det er du på en måte som må gjøre " jobben" her. Du bør først og fremst forsøke å klage hvis du har fått avslag DPS? Samtidig tror jeg det kan hjelpe godt å forsøke å snu eller stoppe vonde og vanskelige tanker, da de popper opp. Se på deg selv i et annet lys, at du har vært utsatt for veldig mye vondt og at du er verdt mye, er et fint menneske som fortjener å ha det godt. Tror det kan hjelpe mye å være i aktivitet, så fremt du ikke allerede gjøre det, turer i naturen er ofte rekreasjon for både hode og kropp (klisje, jeg vet, men det gjør underverker på sikt) Slike små steg og endringer fremover, sammen med psykolog, tror jeg kan være med på å hjelpe deg til å bli friskere. 🍀 Anonymkode: ac0d4...380
Silva Pluvialis Skrevet 29. november 2020 #23 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er i et godt og bra forhold. Har man angst kommer man ikke sålangt engang. Så jeg synes du kan begynne å pynte litt til jul og sette på julemusikk så kommer den gode følelsen snikende..... Anonymkode: 818a8...b11 Dette er jo helt feil. Det er mange som er i forhold som har angst. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #24 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva var grunnen til avslaget? Da lurer jeg virkelig på hvilke problemer de som går på dps har om du ikke er kvalifiserert til å få hjelp. Anonymkode: 9e516...406 Jeg får traumebehandling på DPS grunnet angst og depresjon etter mobbing på jobb. Det har også dukket opp traumer fra bl.a barndommen som jeg har fortrengt. Synes også det er rart at ts ikke får time hos DPS utifra hva ts har forklart her. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er i et godt og bra forhold. Har man angst kommer man ikke sålangt engang. Så jeg synes du kan begynne å pynte litt til jul og sette på julemusikk så kommer den gode følelsen snikende..... Anonymkode: 818a8...b11 Jeg er i et godt forhold, men har likevel angst og depresjon. Tror du virkelig at å julepynte og julemusikk vil hjelpe for ts? Dette innlegget viser bare hvor liten kunnskap og forståelse du har for psykiske lidelser/ sykdommer. Anonymkode: 0cf26...ebb 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #25 Skrevet 29. november 2020 Jeg kjenner meg igjen og har sår både i sjelen og på kroppen, rent fysisk. Hver dag er en kamp, men det gjelder å finne et eller annet hver dag som gjør det verdt å forsette og frem til nå har håpet og troen vunnet frem Anonymkode: 9fedd...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #26 Skrevet 29. november 2020 Oppsøk overgrepssenter hvis du har noen i nærheten - det er gratis. Ikke gi deg med dps, eventuelt bytt lege å send ny henvisning. Så klart skal og bør du gå hjelp ❤️ Ja, det kan absolutt ble bedre, men du trenger hjelp og veiledning til å få det bedre. Med en slik oppvekst krever det langt mere enn å "legge lokk på det", lese en bok eller bare skjerpe seg som noen skriver her. Men husk at det kan absolutt bli bedre. Anonymkode: 4dda5...e78 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #27 Skrevet 29. november 2020 Uatskillelig skrev (11 timer siden): Dette er jo helt feil. Det er mange som er i forhold som har angst. Har man skikkelig angst så greier man ikke å være i et forhold !!! Anonymkode: 818a8...b11
Silva Pluvialis Skrevet 29. november 2020 #28 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har man skikkelig angst så greier man ikke å være i et forhold !!! Anonymkode: 818a8...b11 Igjen, du tar feil. Det finnes forskjellige typer angst og grader av angst. Mange klarer å opprettholde et visst funksjonsnivå til tross for en angstdiagnose. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #29 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har man skikkelig angst så greier man ikke å være i et forhold !!! Anonymkode: 818a8...b11 Det klarer man. Enten fordi forholdet har utviklet seg over lang tid eller fordi man har brukt alkohol i begynnelsen, avtaler om å møtes ut eller invitere på middag. Det er ofte det folk uten angst også gjør når de etablerer et forhold. Anonymkode: 40e83...b26
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #30 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det klarer man. Enten fordi forholdet har utviklet seg over lang tid eller fordi man har brukt alkohol i begynnelsen, avtaler om å møtes ut eller invitere på middag. Det er ofte det folk uten angst også gjør når de etablerer et forhold. Anonymkode: 40e83...b26 Ojj jeg har aldri tenkt på muligheten for å bruke alkohol i startfasen av et forhold... Anonymkode: 818a8...b11
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #31 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har man skikkelig angst så greier man ikke å være i et forhold !!! Anonymkode: 818a8...b11 Dagene og funksjonsnivået kan endres fra dag til dag, og man har noen gode og noen dårlige dager, så man kan fungere i forhold ja. Forresten, hva mener du er skikkelig angst? Anonymkode: 0cf26...ebb
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #32 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har man skikkelig angst så greier man ikke å være i et forhold !!! Anonymkode: 818a8...b11 Hvilken verden bor du i? Selvsagt går det. Anonymkode: 4f60c...866 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #33 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har man skikkelig angst så greier man ikke å være i et forhold !!! Anonymkode: 818a8...b11 Om man ikke tåler å bli tatt så er det vanskelig. For min del har angsten ingenting å gjøre med å bli tatt på. Anonymkode: 4f60c...866
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #34 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Om man ikke tåler å bli tatt så er det vanskelig. For min del har angsten ingenting å gjøre med å bli tatt på. Anonymkode: 4f60c...866 Angst når man blir tatt på eller sett på eller snakket til.... Anonymkode: 818a8...b11
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #35 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Angst når man blir tatt på eller sett på eller snakket til.... Anonymkode: 818a8...b11 Angst dreier da seg om så mye mer enn det. Du har ikke svart på hva du mener skikkelig angst er. Anonymkode: 0cf26...ebb 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå