Rant Skrevet 23. november 2020 #1 Del Skrevet 23. november 2020 Hei, liker oppdateringen. Men jeg får ikke sett likes lenger. Det er dekket av en stor grå bobla. Jeg bruker Mac, om det har noe å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 23. november 2020 #2 Del Skrevet 23. november 2020 Rant skrev (26 minutter siden): Hei, liker oppdateringen. Men jeg får ikke sett likes lenger. Det er dekket av en stor grå bobla. Jeg bruker Mac, om det har noe å si. Det fungerer fint på mobil (android) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 23. november 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 23. november 2020 solmåneogstjerner skrev (4 minutter siden): Det fungerer fint på mobil (android) Ja, men ikke på min mac. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 23. november 2020 #4 Del Skrevet 23. november 2020 Rant skrev (Akkurat nå): Ja, men ikke på min mac. Skjønte jo det 😊 ville bare si til forumansvarlig at det fungerte 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 23. november 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 23. november 2020 solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå): Skjønte jo det 😊 ville bare si til forumansvarlig at det fungerte 😊 Ja, men det fungerer ikke for meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 23. november 2020 #6 Del Skrevet 23. november 2020 Rant skrev (5 minutter siden): Ja, men det fungerer ikke for meg. Neida, vi har skjønt det 😊 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 23. november 2020 #7 Del Skrevet 23. november 2020 Synes oppdateringen virker fin til nå, men like-knappen min har også blitt byttet ut med en stor grå sirkel som dekker antall likes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 23. november 2020 #8 Del Skrevet 23. november 2020 Jeg har også denne store, grå sirkelen som dekker liker-knappen. Er dette intendert på noen måte? Bruker iPhone. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 25. november 2020 #9 Del Skrevet 25. november 2020 Jeg lurer fortsatt på disse grå rundingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zwish Skrevet 26. november 2020 #10 Del Skrevet 26. november 2020 Guidet Kvinne skrev (På 25.11.2020 den 17.49): Jeg lurer fortsatt på disse grå rundingene. Ja jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TSP Skrevet 27. november 2020 #11 Del Skrevet 27. november 2020 Hei alle sammen! @Rant, @Lisa Rowe, @Guidet Kvinne, @Zwish og andre som opplever dette. Jeg sliter med å reprodusere dette problemet som dere opplever, så jeg skulle gjerne hatt mer informasjon fra dere. Men først; Innenfor spoileren kan dere se hvordan det ser ut for meg på en iPhone og en iPad: Spoiler Kunne dere svart meg enten her i tråden, eller send en personlig melding, på følgende spørsmål for de enhetene som dere opplever problemet med. 1) Om enheten(e) a) Hvilken telefon eller nettbrett bruker du? (Oppgi flere enheter om du har problemet på flere enheter) b) Hvilken nettleser bruker du normalt? (Hvis det er en iPhone bruker man vanligvis den innebygde/Safari) c) Kunne dere kopiert eller tatt skjermbilde av brukeragentlinjen som dere får i toppen av denne søkesiden: https://www.google.com/search?q=what+is+my+user+agent (NB: På enheten og i nettleseren som dere opplever problemet) Akkurat nå er min f.eks.: "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 11_0_1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/87.0.4280.67 Safari/537.36" 2) Feilsøking a) Har du enheter som du ikke opplever det på? Opplys type enhet (PC/Mac/Mobil/Nettbrett) og nettleser. b) Last ned en alternativ nettleser til enheten med problemet, enten Chrome eller Firefox. Opplever du det samme problemet i den nye nettleseren? c) Føler du, eller en du evt. bor med, i stand eller villig til å inspisere og feilsøke elementet som den grå rundingen kommer fra med Safari sine dev tools på en tilkoplet PC/Mac? Du kan lese noen innledende innstrukser rundt dev tools her, men jeg kan evt. sende mer detaljerte instruksjoner senere. d) Er du villig til å slette all nettleserhistorikk for å teste om dette vil løse problemet? Du trenger ikke gjøre det nå, jeg vil bare vite om en av dere er villig til å gjøre det for å teste, om vi kommer så langt. Jeg tenker vi får nøye oss med disse spørsmålene i første omgang. Det er som sagt ikke mulig for meg å reprodusere dette problemet, og da blir det dessverre litt vanskelig å løse uten nærmere detaljer. Men jeg har håp om at vi skal finne mer ut av årsaken, og hvordan det kan reproduseres, sammen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løsning TSP Skrevet 30. november 2020 Løsning #12 Del Skrevet 30. november 2020 Takket være ytterligere informasjon fra @Rant, så klarte jeg å reprodusere og løse problemet. Jeg lastet nettopp opp en fiks Årsaken er at Safari versjon 10 og 11 har en lite kjent feil i seg som gjør at noen verdier fra stildokumentene ikke tolkes som de skal. Fiksen var å formulere disse stilreglene på en annen måte som Safari 10/11 ville godta. Problemet rammet altså eldre versjoner av iOS og Mac OS som benytter Safari 10/11 som nettleser. Som sagt skal problemet være løst for dere nå: @Lisa Rowe , @Guidet Kvinne, @Zwish , @Rant Merk at så lenge dere benytter en gammel versjon av iOS eller MacOS så er det en viss sjanse for at noen ting ikke ser helt likt ut i deres Safari som det er ment å gjøre, men jeg skal hvert fall få fikset slike åpenbare feil som påvirker funksjonalitet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 30. november 2020 #13 Del Skrevet 30. november 2020 TSP skrev (2 timer siden): Takket være ytterligere informasjon fra @Rant, så klarte jeg å reprodusere og løse problemet. Jeg lastet nettopp opp en fiks Årsaken er at Safari versjon 10 og 11 har en lite kjent feil i seg som gjør at noen verdier fra stildokumentene ikke tolkes som de skal. Fiksen var å formulere disse stilreglene på en annen måte som Safari 10/11 ville godta. Problemet rammet altså eldre versjoner av iOS og Mac OS som benytter Safari 10/11 som nettleser. Som sagt skal problemet være løst for dere nå: @Lisa Rowe , @Guidet Kvinne, @Zwish , @Rant Merk at så lenge dere benytter en gammel versjon av iOS eller MacOS så er det en viss sjanse for at noen ting ikke ser helt likt ut i deres Safari som det er ment å gjøre, men jeg skal hvert fall få fikset slike åpenbare feil som påvirker funksjonalitet! Så bra! Det ser helt fint ut på min iPhone nå. :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zwish Skrevet 30. november 2020 #14 Del Skrevet 30. november 2020 TSP skrev (5 timer siden): Takket være ytterligere informasjon fra @Rant, så klarte jeg å reprodusere og løse problemet. Jeg lastet nettopp opp en fiks Årsaken er at Safari versjon 10 og 11 har en lite kjent feil i seg som gjør at noen verdier fra stildokumentene ikke tolkes som de skal. Fiksen var å formulere disse stilreglene på en annen måte som Safari 10/11 ville godta. Problemet rammet altså eldre versjoner av iOS og Mac OS som benytter Safari 10/11 som nettleser. Som sagt skal problemet være løst for dere nå: @Lisa Rowe , @Guidet Kvinne, @Zwish , @Rant Merk at så lenge dere benytter en gammel versjon av iOS eller MacOS så er det en viss sjanse for at noen ting ikke ser helt likt ut i deres Safari som det er ment å gjøre, men jeg skal hvert fall få fikset slike åpenbare feil som påvirker funksjonalitet! Imponerende! Fungerer her nå, også ser det ut som jeg må få somlet meg til å oppdatere da 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 30. november 2020 Forfatter #15 Del Skrevet 30. november 2020 TSP skrev (8 timer siden): Takket være ytterligere informasjon fra @Rant, så klarte jeg å reprodusere og løse problemet. Jeg lastet nettopp opp en fiks Årsaken er at Safari versjon 10 og 11 har en lite kjent feil i seg som gjør at noen verdier fra stildokumentene ikke tolkes som de skal. Fiksen var å formulere disse stilreglene på en annen måte som Safari 10/11 ville godta. Problemet rammet altså eldre versjoner av iOS og Mac OS som benytter Safari 10/11 som nettleser. Som sagt skal problemet være løst for dere nå: @Lisa Rowe , @Guidet Kvinne, @Zwish , @Rant Merk at så lenge dere benytter en gammel versjon av iOS eller MacOS så er det en viss sjanse for at noen ting ikke ser helt likt ut i deres Safari som det er ment å gjøre, men jeg skal hvert fall få fikset slike åpenbare feil som påvirker funksjonalitet! Takk. Nå er det i orden. God jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå