Gå til innhold

Tror naboen ser ned på oss. Barna får ikke leke sammen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å prøve å komme tilbake til sak igjen.

Det er kanskje bare er de som er litt rare. Kanskje de ikke vil ha noe særlig kontakt med naboen, pga da må man være sosial til og med rett utenfor døra.

Jeg kjenner meg igjen i det😅 Og vil helst ikke ha så mye kontakt med naboer😅 Jeg blir også lett akward når jeg må igjennom en samtale som består av smalltalk med andre foreldre

Kan jo være så enkelt som det

Anonymkode: 027b2...ad8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En grunn til at de sender ut barna alene kan være for å unnslippe all smalltalk😂

Anonymkode: 027b2...ad8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For å prøve å komme tilbake til sak igjen.

Det er kanskje bare er de som er litt rare. Kanskje de ikke vil ha noe særlig kontakt med naboen, pga da må man være sosial til og med rett utenfor døra.

Jeg kjenner meg igjen i det😅 Og vil helst ikke ha så mye kontakt med naboer😅 Jeg blir også lett akward når jeg må igjennom en samtale som består av smalltalk med andre foreldre

Kan jo være så enkelt som det

Anonymkode: 027b2...ad8

Ja, det kan være han er litt engstelig fra før - og rett og slett har fått eskalering nå under korona.

At barnet ikke «får lov» kan handle om sosial nedstenging.

Mange har jo fått MYE stress og issues fordi de er redde for smitte. 

Ha med antibacspray, munnbind og alt :P 

Her avlyses alt av lekegrupper osv om dagen. 

Anonymkode: 88de1...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belima skrev (6 timer siden):

Kanskje det er problemet, at dere er muslimer. Selv har jeg barnebarn som har venner som er troende muslimer, men de har aldri tenkt over at det er "farlig" å være i deres hjem. I følge mine barnebarn så er det hyggelige familier og søsken. Vi vet jo begge to at det er mange norske folk som hater muslimer og deres måte å leve på og ikke vil ha de som naboer en gang.  Har selv flere venner som er muslimer, men ikke ekstremt troende.  Det er mennesket jeg ser, ikke troen deres. Flere av barnebarnas venner kommer innom meg når de er sammen med barnebarna mine. Ser jo at noen av de har en annen hudfarge enn mine barnebarn, men har aldri tenkt negativt om disse barna av den grunn.
Synd at noen voksne ødelegger barns oppfatning av andre familier, fordi de har en annen tro enn kristendommen. 

Unnskyld meg med hvis det ikke er et problem at folk er muslimer, hvorfor skriver du da en hel roman om hvorfor det er uproblematisk for DEG at de det, kvalifiserer med at vennene dine er moderate muslimer osv, og følger opp i neste innlegg om fargeblinde barn? For meg virker det mer som overkompensering etter at du skrev noe kanskje ikke helt gjennomtenkt om at de kanskje holdt seg tilbake fordi de var muslimer i innlegget over. 

Anonymkode: 6307e...052

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at nabomannen har en seksuell relasjon til din mann, og blir derfor flau/sjenert/redd når han treffer på deg?

Anonymkode: 2bcf7...f7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan det være at nabomannen har en seksuell relasjon til din mann, og blir derfor flau/sjenert/redd når han treffer på deg?

Anonymkode: 2bcf7...f7b

Jeg haddd ledd så hardt at jeg haddd hoppet ut av vinduet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan hende, at det rett og slett er faren. Synes det er skikkelig spesielt, han oppfører seg ordentlig overfor barnet mitt, hilser osv, men blir litt rar med meg. Så jeg snakker ikke mer enn nødvendig for å si det slik.. 

Jeg er veldig redd for at jeg "lager en greie" med naboene om jeg skal ta det opp, men ser nå at det er det jeg kanskje må hvis det hele eskalerer. 

Selv tror jeg også at barn er "fargeblind", eller, de ser at andre ser forskjellige ut, men at det liksom blir en del av hverdagen så de bryr seg ikke om det, for det er ikke et tema,og det er fint. Dessverre er det foreldre som ødelegger for barna ved å fortelle dårlige ting om andre folkeslag. 

Håper virkelig ikke det har skjedd her.. 

Anonymkode: c330a...219

Eskalere fordi de ikke ønsker at barnet skal leke med ditt barn. Kan være mange grunner til det. Dramaqueen.

Anonymkode: 8aec4...e96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan hende, at det rett og slett er faren. Synes det er skikkelig spesielt, han oppfører seg ordentlig overfor barnet mitt, hilser osv, men blir litt rar med meg. Så jeg snakker ikke mer enn nødvendig for å si det slik.. 

Jeg er veldig redd for at jeg "lager en greie" med naboene om jeg skal ta det opp, men ser nå at det er det jeg kanskje må hvis det hele eskalerer. 

Selv tror jeg også at barn er "fargeblind", eller, de ser at andre ser forskjellige ut, men at det liksom blir en del av hverdagen så de bryr seg ikke om det, for det er ikke et tema,og det er fint. Dessverre er det foreldre som ødelegger for barna ved å fortelle dårlige ting om andre folkeslag. 

Håper virkelig ikke det har skjedd her.. 

Anonymkode: c330a...219

Kanskje han er kåt på deg da vetu 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder ikke alle seg litt på avstand, og begrenser kontakt i disse tider da? Noen av dem kan være i risikogruppe uten at det synes, og vil begrense alle familiemedlemene sin kontakt med andre. Trenger det bety så mye mer? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje han ikke føler seg trygge på dere og vil holde seg til de han er trygge på? Hadde dere blitt kjent ville han følt seg trygg på dere? 

Jeg ville prøvd å fortsette å være hyggelig uten å være invaderende, litt sånn at du sier hei men inviterer ikke til noe mer. Da kan det hende at han føler seg avvist. 

Anonymkode: 4205e...e31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikbokelsker skrev (På 25.11.2020 den 12.49):

Om du serverer halal hadde ikke ungen fått spist hos dere nei.

Vet du egentlig hva halal er? Jeg er ingen eksperteller muslim. Men det er bare noen andre skikker når det gjelder slakting og type dyr så vidt jeg har forstått. Næringsmessig og smaksmessig er det ingen forskjell fra vanlig kjøtt. Kanskje har du selv spist det uten å merke det. 

Anonymkode: 43835...ba3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du egentlig hva halal er? Jeg er ingen eksperteller muslim. Men det er bare noen andre skikker når det gjelder slakting og type dyr så vidt jeg har forstått. Næringsmessig og smaksmessig er det ingen forskjell fra vanlig kjøtt. Kanskje har du selv spist det uten å merke det. 

Anonymkode: 43835...ba3

Som jeg forklarer tydelig oppe i tråden her, så vet jeg veldig godt hva halal er, og det er ikke «bare» som du sier. Mulig jeg har spist halal, men det skjer aldri så langt jeg kan unngå det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du egentlig hva halal er? Jeg er ingen eksperteller muslim. Men det er bare noen andre skikker når det gjelder slakting og type dyr så vidt jeg har forstått. Næringsmessig og smaksmessig er det ingen forskjell fra vanlig kjøtt. Kanskje har du selv spist det uten å merke det. 

Anonymkode: 43835...ba3

De aller fleste vet nøyaktig hva det er.

Anonymkode: 1c6fc...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du egentlig hva halal er? Jeg er ingen eksperteller muslim. Men det er bare noen andre skikker når det gjelder slakting og type dyr så vidt jeg har forstått. Næringsmessig og smaksmessig er det ingen forskjell fra vanlig kjøtt. Kanskje har du selv spist det uten å merke det. 

Anonymkode: 43835...ba3

«Bare»? Torturering av dyrene (kutte strupen uten bedøvelse og la det blø ihjel) er «bare»?

Synes egentlig at det å ikke spise gris fordi det er «urent» og forderver fort uten nedkjøling er mer «bare» enn å torturere dyrene før man spiser dem... Hvorfor tror du forresten det er ramaskrik hver gang det avdekkes dyreplageri rundt omkring? Jo, fordi det er viktig og ikke «bare».

Anonymkode: 303c8...e02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt moren rett ut «Du, Nils sa at han ikke får lov til å leke med Håkon, er det noe jeg har gått glipp av som har skjedd?», et eller annet sånt .. 🥸

Anonymkode: b834c...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...