AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #21 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Var sammen i mange år med en mann som hadde veldig dårlig selvtillit og det ble ofte ubehagelige situasjoner ut av det. Han hadde ingen grunn egentlig til å ha så dårlig selvtillit og slet veldig med dette selv. Han hadde ett enormt behov for bekreftelse fra andre, samtidig som han fikset det å få oppmerksomhet fra andre enn meg dårlig og det ble vanskelig for oss begge. Vi er ikke sammen lenger, og jeg har nettopp møtt en ny som viser mye av de samme sidene og har bestemt meg for å ikke fortsette å date han. Om han er ung er det jo håp om at selvtilliten vil bedre seg. Jeg var sammen med min eks i nesten 20 år uten endring på den fronten, men han er en flott fyr ellers. Anonymkode: cab5a...eb4 Kan du beskrive disse ubehagelige situasjonene? AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Kjæresten min er sånn. Jeg prøver å trygge ham det jeg kan. Det skal sies at han jobber med disse tingene selv også. Anonymkode: 00c74...5c2 Blir du ikke sliten? Får det ikke deg til å føle deg som hans mamma? Anonymkode: a1672...9c9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #22 Skrevet 25. november 2020 Ja, alle har usikkerheter. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er flere sider ved dette. Jeg er mann, virker veldig trygg og sikker utad, men sliter med selvtillit og har behov for jevnlig påfyll av bekreftelser. Jeg var ikke slik opprinnelig. Men tidlig i forholdet - vi var fortsatt svært unge - var hun utro. I løpet av disse årene var hun utro fem ganger med fem forskjellige menn. Vi holdt sammen likevel. Vi var tross alt forelsket og hadde en følelse av at det skulle være oss. Mye tid har gått og vi er fortsatt sammen - og har hatt det bra. Men dette laget et sår i meg som aldri har grodd ordentlig, derfor dette med selvtillit og bekreftelsesbehov. Anonymkode: b4704...a2b 😬 Det er jo liiiiiitt annerledes. Jeg tenker på utroskap som noe som kan skje i langvarige forhold, men dette her blir bare dørmatte. Anonymkode: 9bae4...64a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #23 Skrevet 25. november 2020 Selvbilder kommer og går. Spørsmålet er hvorfor selvbildet er lavt. Og om det er så lavt at personen får behov for å jekke ned andre mennesker fordi de selv ikke takler at andre har en god selvtillit. Anonymkode: d5f90...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #24 Skrevet 30. november 2020 Katten.2.0 skrev (På 24.11.2020 den 23.52): Min erfaring tilsier at lav selvtillit resulterer i destruktiv atferd. Litt enig... datet en med lavt selvbilde og depressive perioder. Resulterte i at dersom vi var uenige var han rask til å avslutte forholdet. Hans erfaringer i livet gjorde at han ikke følte han «fortjente meg» og derfor trakk seg med en gang det ble uro. Anonymkode: 82219...1a3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #25 Skrevet 30. november 2020 On 11/24/2020 at 11:29 PM, AnonymBruker said: Ville dere datet en snill og bra mann, men som slet med dårlig selvbilde og ikke var så trygg i seg selv? Ellers er han ålreit og et godt menneske. Anonymkode: a1672...9c9 Nei. Folk med dårlig selvbilde vil nesten alltid være trøbbel. Det finnes sikkert unntak, men... Anonymkode: e006c...511
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #26 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 1.18): Var sammen i mange år med en mann som hadde veldig dårlig selvtillit og det ble ofte ubehagelige situasjoner ut av det. Han hadde ingen grunn egentlig til å ha så dårlig selvtillit og slet veldig med dette selv. Han hadde ett enormt behov for bekreftelse fra andre, samtidig som han fikset det å få oppmerksomhet fra andre enn meg dårlig og det ble vanskelig for oss begge. Vi er ikke sammen lenger, og jeg har nettopp møtt en ny som viser mye av de samme sidene og har bestemt meg for å ikke fortsette å date han. Om han er ung er det jo håp om at selvtilliten vil bedre seg. Jeg var sammen med min eks i nesten 20 år uten endring på den fronten, men han er en flott fyr ellers. Anonymkode: cab5a...eb4 Ikke rart mange menn har dårlig selvtilitt. Kanskje har de lest litt for mye på kg. Ikke småtteri de skal leve opp til for å være attraktiv. De er mennesker med samme følelser som kvinner, og usikkre kvinner er det også flust av. Lite vet man om utrygg oppvekst og omsorgssvikt også. De fleste blir trygge med en partner over tid, for noen tar det bare lengre tid. Er jo en fordel at han ikke har vært en player å flydd rundt på alt og alle også. Anonymkode: c1137...013 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #27 Skrevet 1. desember 2020 On 11/25/2020 at 9:53 AM, tomat123 said: Alle menn kan blomstre med den rette dama. Ja, samme med kvinner. Jeg har blitt usikker under dating nå, etter 10 år med en mann som jevnlig påpekte feilene mine og sa jeg ikke er noe spesiell. Er sikker på at jeg vil blomstre igjen da jeg strålte før jeg møtte eksen, men det vil ikke skje umiddelbart da jeg hører ordene til eksen hver gang jeg møter en ny, og ikke er trygg. Har datet en mann med lav selvtillit og det gikk bra. Hadde han dog vært sjalu og kontrollerende hadde det vært no go. Anonymkode: d685f...863
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå