Gå til innhold

Sjakksendingene på tv2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som skulle ønske at Tv2 kunne skaffe programledere uten talefeil? 

Jeg vet de ikke kan for det, og de er sikkert flotte mennesker, men det er uansett veldig irriterende å høre på når jeg først legger merke til det. 

Det er gubben som skal se på så nei jeg kan ikke bytte kanal! 

Anonymkode: 3c55b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men selv om "gubben" skal se på, så er du vel ikke lenket fast ved siden av han?

Anonymkode: 955c0...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, men syns det er godt å slappe av og lese bok på ettermiddagen da det meste av det som må gjøres er gjort. 

Og da bare la jeg veldig godt merke til det i går 😉

Anonymkode: 3c55b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du mener ts! 

Har ingen trøstende ord annet enn at han med talefeil er enklere å ignorere enn han (på nrk?) som snakker veldig høyt.

Anonymkode: bbd19...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner veldig godt hva du mener ts! 

Har ingen trøstende ord annet enn at han med talefeil er enklere å ignorere enn han (på nrk?) som snakker veldig høyt.

Anonymkode: bbd19...443

Ja, det er sant 😊 men de hadde jo talefeil begge... 

Anonymkode: 3c55b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis det er noe feil med folk så skal de ikke få lov til å snakke på tv, men stues bort i en mørk kjeller! Fy for et menneskesyn du har! du leter bare etter feil med andre mennesker og vil ikke høre på dem hvis de ikke snakker perfekt! Irriterer du deg over personer som sitter i rullestol ute også?

Anonymkode: 0127f...bea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja, hvis det er noe feil med folk så skal de ikke få lov til å snakke på tv, men stues bort i en mørk kjeller! Fy for et menneskesyn du har! du leter bare etter feil med andre mennesker og vil ikke høre på dem hvis de ikke snakker perfekt! Irriterer du deg over personer som sitter i rullestol ute også?

Anonymkode: 0127f...bea

Ja, det var nettopp det jeg mente. Leste du HI? Har ikke nevnt at de ikke skal få snakke på TV. Jeg sa at Jeg syns det er irriterende da JEG legger merke til det... 

Og for å si det sånn; et av menneskene jeg elsker høyest i verden er rullestolbruker så.... 

Ro deg ned 🙈

Anonymkode: 3c55b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke noe om talefeilen, men det irriterer meg grenseløst når både Jon Ludvig Hammer og Hans Olav Lahlum er i studio sammen.

Måten Hammer snakker til Lahlum på er dirkete usmakelig og jeg blir pinlig berørt av at Hammer tror han er så mye bedre enn Lahlum. Selv om Lahlum har rett mange ganger så lar han Hammer holde på. Det er ikke noe artig å se på dem.

Uansett hva Lahlum sier så er Hammer uenig. Uansett! Og måten Hammer legger frem hvor feil Lahlum tar er slik man snakker til sin kone man har lyst til å skille seg fra og som man ikke har noe mer respekt igjen for.

Lahlum er en flott mann med mange fine innspill og han bringer mye humor med i studio. Hammer virker for ensporet inn på sjakk og han følger ikke humoren til Lahlum, noe som også er ganske pinlig å se på.

Lahlum er ikke like høyt rangert som Hammer, men Hammer må jekke seg kraftig ned hvis det skal bli behagelig å se på sendingene.

 

Det er ikke lov å spekulere i diagnoser her på KG, så det skal jeg ikke gjøre.

Anonymkode: 9befe...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjerp deg TS! Hammer er en hedersmann!

Anonymkode: 39b97...b89

En ren legende.

Anonymkode: 20bed...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke noe om talefeilen, men det irriterer meg grenseløst når både Jon Ludvig Hammer og Hans Olav Lahlum er i studio sammen.

Måten Hammer snakker til Lahlum på er dirkete usmakelig og jeg blir pinlig berørt av at Hammer tror han er så mye bedre enn Lahlum. Selv om Lahlum har rett mange ganger så lar han Hammer holde på. Det er ikke noe artig å se på dem.

Uansett hva Lahlum sier så er Hammer uenig. Uansett! Og måten Hammer legger frem hvor feil Lahlum tar er slik man snakker til sin kone man har lyst til å skille seg fra og som man ikke har noe mer respekt igjen for.

Lahlum er en flott mann med mange fine innspill og han bringer mye humor med i studio. Hammer virker for ensporet inn på sjakk og han følger ikke humoren til Lahlum, noe som også er ganske pinlig å se på.

Lahlum er ikke like høyt rangert som Hammer, men Hammer må jekke seg kraftig ned hvis det skal bli behagelig å se på sendingene.

 

Det er ikke lov å spekulere i diagnoser her på KG, så det skal jeg ikke gjøre.

Anonymkode: 9befe...331

Sterke personligheter. Lahlum er en legende, Hammer likeså.

Anonymkode: 20bed...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bryr meg ikke noe om talefeilen, men det irriterer meg grenseløst når både Jon Ludvig Hammer og Hans Olav Lahlum er i studio sammen.

Måten Hammer snakker til Lahlum på er dirkete usmakelig og jeg blir pinlig berørt av at Hammer tror han er så mye bedre enn Lahlum. Selv om Lahlum har rett mange ganger så lar han Hammer holde på. Det er ikke noe artig å se på dem.

Uansett hva Lahlum sier så er Hammer uenig. Uansett! Og måten Hammer legger frem hvor feil Lahlum tar er slik man snakker til sin kone man har lyst til å skille seg fra og som man ikke har noe mer respekt igjen for.

Lahlum er en flott mann med mange fine innspill og han bringer mye humor med i studio. Hammer virker for ensporet inn på sjakk og han følger ikke humoren til Lahlum, noe som også er ganske pinlig å se på.

Lahlum er ikke like høyt rangert som Hammer, men Hammer må jekke seg kraftig ned hvis det skal bli behagelig å se på sendingene.

 

Det er ikke lov å spekulere i diagnoser her på KG, så det skal jeg ikke gjøre.

Anonymkode: 9befe...331

Enig, det virker som Hammer og Lahlum ikke har noen god kjemi... men jeg foretrekker JLH av de to, Lahlum sier så mye dumt og prøver å virke ekstremt smart og god selv, når JLH har veldig mye mer peiling på sjakk enn Lahlum! Og han kommer gjerne med de samme historiene igjen og igjen...

Jeg har ikke sett noen sjakksendinger i år, men husker fra tidligere sendinger fra andre turneringer at disse to går dårlig overens. Rart at ikke TV2 selv ser dette? Rart om de har plassert de to sammen igjen.

Anonymkode: 9f08b...4bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjerp deg TS! Hammer er en hedersmann!

Anonymkode: 39b97...b89

Jeg har ikke sagt noe annet! 

Anonymkode: 3c55b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dem japper altfor mye. Må gå an å roe ned og holde kjeft innimellom. Snakk om munndiaré. Ofte er analysen deres flere trekk etter trekkene på brettet, eller så diskuterer dem trekk som aldri fant sted, mens spillet fortsetter. Og det irriterer meg at analysebrettet dekker halve skjermen, mens spillbrettet er mindre. 

Anonymkode: 290f6...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 8.00):

Absolutt ikke, men syns det er godt å slappe av og lese bok på ettermiddagen da det meste av det som må gjøres er gjort. 

Og da bare la jeg veldig godt merke til det i går 😉

Anonymkode: 3c55b...b57

Så du må slappe av og lese bok på samme sted som han ser TV? Kan du ikke gjøre det et annet sted hvis det er så irriterende?

Anonymkode: 955c0...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du må slappe av og lese bok på samme sted som han ser TV? Kan du ikke gjøre det et annet sted hvis det er så irriterende?

Anonymkode: 955c0...f45

Jepp😊 men av en eller annen merkelig grunn liker jeg han jeg er gift med, så det er hyggelig å være i samme rom! 

Anonymkode: 3c55b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk... 😳 

Jeg trekker tilbake det jeg skrev, og legger denne død. Jeg ser det er ganske mange som går inn for å tolke det jeg skrev i verste mening, evt misforsto. 

Anonymkode: 3c55b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare ikke poenget med at man frivillig velger å oppsøke noe som irriterer en i såpass stor grad at man ser seg nødt til lage en forumspost som mer eller mindre gir uttrykk for (uavhengig av om det var bevisst eller ikke) at TV2 burde fjerne en person fra jobben sin fordi han har en talefeil.

Anonymkode: 955c0...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (58 minutter siden):

Interessant nok så har ikke Hammer talefeil når han snakker engelsk.

Du bør lære deg litt om bokstaven r.

Anonymkode: 520ee...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...