AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #21 Del Skrevet 25. desember 2020 Jeg hadde elsket å feire jul alene! Anonymkode: de128...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #22 Del Skrevet 25. desember 2020 Jeg feirer ikke julen alene, men svarer likevel. Jeg er 33 år og feiret julen med min nabo på 75 som er barnløs enke. Ingen av oss har noen andre å feire julen med så vi har de siste årene spist julemiddagen sammen. Både jeg og naboen er sære så vi har begge laget hver vår mat slik vi får den akkurat slik vi vil ha den. Juletradisjonen vår er at vi bør få spise det vi liker best på julaften og slippe å spise noe andre har bestemt. Anonymkode: 08a16...38d 8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. desember 2020 #23 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg feirer ikke julen alene, men svarer likevel. Jeg er 33 år og feiret julen med min nabo på 75 som er barnløs enke. Ingen av oss har noen andre å feire julen med så vi har de siste årene spist julemiddagen sammen. Både jeg og naboen er sære så vi har begge laget hver vår mat slik vi får den akkurat slik vi vil ha den. Juletradisjonen vår er at vi bør få spise det vi liker best på julaften og slippe å spise noe andre har bestemt. Anonymkode: 08a16...38d Det der hørtes ut som en fenomenal feiring . Begge får selskap (og da regner jeg med det er noe begge ønsker) og begge får noe av sine tradisjoner. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #24 Del Skrevet 26. desember 2020 3 hours ago, Cata said: Det der hørtes ut som en fenomenal feiring . Begge får selskap (og da regner jeg med det er noe begge ønsker) og begge får noe av sine tradisjoner. Jepp, i tillegg så er vi kun sammen på kvelden. Så vi får også alenetid på julaften og siden vi er naboer så er det null reisetid. Anonymkode: 08a16...38d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #25 Del Skrevet 23. desember 2021 Hei, og god jul alle sammen! Jeg dytter på fjorårets tråd, tenker mange kan ha nytte av å lese denne fine, positive tråden i år også. ❤️ Hvordan går det med juleforberedelsene? 🎄 Anonymkode: 4fb4e...6dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highhopes Skrevet 23. desember 2021 #26 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 20.43): Jeg feirer ikke julen alene, men svarer likevel. Jeg er 33 år og feiret julen med min nabo på 75 som er barnløs enke. Ingen av oss har noen andre å feire julen med så vi har de siste årene spist julemiddagen sammen. Både jeg og naboen er sære så vi har begge laget hver vår mat slik vi får den akkurat slik vi vil ha den. Juletradisjonen vår er at vi bør få spise det vi liker best på julaften og slippe å spise noe andre har bestemt. Anonymkode: 08a16...38d Ble varm i hjertet av å lese denne! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #27 Del Skrevet 23. desember 2021 Spise mat jeg selv faktisk liker, i steden for å spise for eksempel pinnekjøtt / kalkun eller lutefisk / rakfisk hvert eneste år. 0g så spiller jeg dataspill, eller surfer på Internett og ser på TV resten av kvelden... Anonymkode: fb7ff...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #28 Del Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 18.30): Tenker det er hyggelig med en tråd for oss som pleier å feire jul alene, og så kan vi kanskje gi litt trøst og inspirasjon til alle de som skal feire jul alene i år for første gang. Selv er jeg på jobb på dagen, så da er det nesten som vanlig. Når jeg kommer hjem pleier jeg å steke rundtstykker og ha godt pålegg til. Og så går jeg til kirkegården og tenner lys på graven. Synes det er så stemningsfullt på kirkegården, og deilig å få litt frisk luft etter en dag på jobb. Når jeg kommer hjem pynter jeg sofabordet. Så setter jeg på julemusikk og lager middagen. Så tar jeg på julepysj og ser på julefilm (Askepott eller Home alone e.l.) mens maten står i ovnen. Og så spiser jeg foran TV-en 😲. Dette er visstnok fryktelig opprørende for folk, haha. Koser meg med mat og godteri og en flaske vin mens jeg ser på TV. Første juledag har jeg fri, og sover lenge. Til frokost spiser jeg riskrem med kirsebærsaus. Og så går jeg på tur. Resten av deg ligger jeg på sofaen og trykker i meg mat mens jeg ser på TV. Jeg synes min julefeiring er helt topp. Er så sykt digg å slippe å pentøy som strammer når man har spist for mye. Slippe å måtte konversere høflig med onkel Georg om hans sære hobbyer. Slippe å måtte smile og si "Å, så flott den gaven var" til hver eneste gave alle i familien åpner. Kan bare slappe av og gjøre nøyaktig som jeg vil. Hvilke tradisjoner har dere andre som pleier å feire jul alene? Hva synes dere er det beste ved å feire alene? Anonymkode: 4fb4e...6dc Julefeiringa di høres helt fantastisk ut! Jeg hadde nok unnet meg en sånn jul selv om det ikke hadde vært for barnet mitt. Her er juleaften og jula stressende, finne passende gaver til folk som har «alt», pynte hjemmet, skape «kunstig» hygge. Stelle i stand, stresse med perfekt ribbe hvert år. Passe på at minsten ikke river ned juletreet under julemiddagen og deretter få overtrøtt unge hjem som er hyper og høy på sukker. Svigermor og ektemann bare står å ser på. Jeg blir til og med nødt til å kjøpe gaven min selv, mannen har ikke tid. Han bare vippser meg pengene. Anonymkode: 6ed4f...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #29 Del Skrevet 24. desember 2021 I år,som i fjor har jeg feiret hos min x på formiddagen i dag.Vi utvekslet, og pakket opp gaver,drakk kaffe og skravlet.Selve kvelden er vi hver for oss.De siste årene har han pleid å komme til meg for noen dager i jula,men pga corona og meteren(jeg har bare et soverom)så har det utgått i år også.Han har fått ferdig julemat som bare er til å varme opp og jeg skal kose meg max i kveld med god mat og tv.Jeg trives godt alene.😀 Anonymkode: 16898...cb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #30 Del Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I år,som i fjor har jeg feiret hos min x på formiddagen i dag.Vi utvekslet, og pakket opp gaver,drakk kaffe og skravlet.Selve kvelden er vi hver for oss.De siste årene har han pleid å komme til meg for noen dager i jula,men pga corona og meteren(jeg har bare et soverom)så har det utgått i år også.Han har fått ferdig julemat som bare er til å varme opp og jeg skal kose meg max i kveld med god mat og tv.Jeg trives godt alene.😀 Anonymkode: 16898...cb8 Det var en fin løsning, da får dere både litt sosialt og kan slappe av alene på kvelden.😊 Synes denne tråden er så fin, at mange har delt ulike tradisjoner, jeg blir glad over å lese at mange har funnet en julefeiring som passer for seg. Anonymkode: 4fb4e...6dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coronas Skrevet 25. desember 2021 #31 Del Skrevet 25. desember 2021 Liker å jobbe på dagvakt julaften. Lite stress, mye godteri, kaker og gløgg. Samt julegrøt og 3 nøtter til askepott mellom slagene. Hjemme alene på julekvelden spiser jeg lutefisk (ingen andre som liker) med tilbehør. Aquavit og juleøl. Ser på serie på tv og gamer resten av kvelden og natten. Åpner gaver seff. De årene jeg ikke er alene og pandemi er vi 5 stk rundt bordet med pinnekjøtt, vossakorv og hjemmelaget kålrotstappe. Juleøl og aquavit. Juletreet er pyntet. Og pakker under. Nisser i hver en krok og stearinlys overalt. Dessert er kaker, sjokolader, klementiner og marsipan. Koselig med jul 💝😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BrittEkeberg Skrevet 25. desember 2021 #32 Del Skrevet 25. desember 2021 Lille julaften: Står opp, går lang tur med hunden. Ser folk stresse og bulke… Slapper av og bestiller mat med hjemlevering. Julaften: Labber i skogen hvis det er mulig, setter meg et sted og drikker kaffe fra termos og spiser appelsin. Ser filmer eller serier, lager noe mat, liker å rusle på tur og se alle naboene som hygger seg, dusjer og legger meg skikkelig tidlig. 1. juledag: Lager en ekstra god frokost til hunden. Leser en bok eller ser på en serie eller film, hører på musikk og slapper av. Sånn cirka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #33 Del Skrevet 25. oktober 2022 Fant denne tråden da jeg nok feirer min første jul alene i år, og gruer meg litt. Men etter å ha lest det du skriver TS, og andre som har fine alenejuler så gleder jeg meg litt også, og tror jeg kan lage det til fint for meg selv. Jeg er en som ELSKER jul. Elsker grevinnen og hovmesteren, julemat, gaver og marsipangris. Så tenker å prøve å få til en variant av dette selv om helsa ikke tillater så mye arbeid. Takk for initiativet TS ❤️ Anonymkode: 75f02...e08 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #34 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 18.52): De tar vel forhåpentlegvis ikke inn folk fra gaten på sykehjem for å erstatte ansatte? Uansett har man jo like stor rett til julefeiring om man er alene. Anonymkode: c59eb...bb8 Mange som trenger noen å spise sammen med, de som ikke har slekt som er der. Anonymkode: ce931...8e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #35 Del Skrevet 26. oktober 2022 Enkelt, feirer ikke handelstandens høytid 😅 Anonymkode: 77b90...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #36 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange som trenger noen å spise sammen med, de som ikke har slekt som er der. Anonymkode: ce931...8e2 Det er så man ikke tror hva man leser...så derfor er det de som feirer jul alene som skal få oppgaven? Du kan da ikke mene dette alvorlig. Tilbake til tema: jeg har skrevet tråd her før om at jeg lenge har lengtet etter å feire annenhver jul alene. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1319816-lyst-å-være-alene-i-jula/#comments Tok ''steget'' for første gang i fjor, og hadde det veldig fint. På morgenen/formiddagen var det TV til underholdning og egenbakte rundstykker med godt julepålegg til. På selve julekvelden ble det et par telefoner med familien/ungene, ellers litt julemusikk i bakgrunnen, og laget meg julemiddag (Pinnekjøtt). Hadde serier og filmer i reserve om det skulle bli en lang kveld, men trivdes i eget selskap, og i stillheten fikk jeg gitt noen ekstra tanker til de som ikke er her lengre. Kommer til å gjøre det samme jula 2023.. Anonymkode: 94a2f...9e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 26. oktober 2022 #37 Del Skrevet 26. oktober 2022 Feirer på mange måter alene siden jeg må tilbringe julaftener på institusjon. Koser meg med god mat, åpner pakker fra pårørende og pynter meg litt ekstra 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #38 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er så man ikke tror hva man leser...så derfor er det de som feirer jul alene som skal få oppgaven? Du kan da ikke mene dette alvorlig. Tilbake til tema: jeg har skrevet tråd her før om at jeg lenge har lengtet etter å feire annenhver jul alene. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1319816-lyst-å-være-alene-i-jula/#comments Tok ''steget'' for første gang i fjor, og hadde det veldig fint. På morgenen/formiddagen var det TV til underholdning og egenbakte rundstykker med godt julepålegg til. På selve julekvelden ble det et par telefoner med familien/ungene, ellers litt julemusikk i bakgrunnen, og laget meg julemiddag (Pinnekjøtt). Hadde serier og filmer i reserve om det skulle bli en lang kveld, men trivdes i eget selskap, og i stillheten fikk jeg gitt noen ekstra tanker til de som ikke er her lengre. Kommer til å gjøre det samme jula 2023.. Anonymkode: 94a2f...9e6 Jeg sier jo ikke at de SKAL men det er en meningsfull ting å bruke tida si på dersom man vil. Herregud, SÅ rart er vel ikke mitt forslag! Anonymkode: ce931...8e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #39 Del Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 19.29): Fant denne tråden da jeg nok feirer min første jul alene i år, og gruer meg litt. Men etter å ha lest det du skriver TS, og andre som har fine alenejuler så gleder jeg meg litt også, og tror jeg kan lage det til fint for meg selv. Jeg er en som ELSKER jul. Elsker grevinnen og hovmesteren, julemat, gaver og marsipangris. Så tenker å prøve å få til en variant av dette selv om helsa ikke tillater så mye arbeid. Takk for initiativet TS ❤️ Anonymkode: 75f02...e08 Så fint at denne tråden kan være til nytte🙂 Første jul alene kan virke litt skummelt, men det blir overraskende fint. Slå deg løs med julepynt, julemat, julegodis og alt, og bare nyt julen i ro og fred 🤶🏻 Anonymkode: 4fb4e...6dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #40 Del Skrevet 24. desember 2022 Askepott, Donald, Sølvguttene, Carl-Bertil. Kan spise akkurat hva man vil og åpne gavene akkurat når man vil. Anonymkode: b2a0e...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå