Gå til innhold

Ambulanseyrket...Lyver han?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper kanskje noen som jobber innen dette yrket kan svare. Jeg har blitt kjent med en mann jeg liker veldig godt og han jobber i ambulansen. Det jeg har begynt å stusse litt på er hvor sykt mye vi snapper sammen når han er på jobb. Han sier jo at det ofte er vakter hvor det skjer lite, hvor de til og med sover litt på skift på natta. Men ofte er han i ambulansen og er med på å kjøre og hente pasienter. Da prøver jeg å ikke forstyrre, men nei jeg forstyrrer ikke og han er egentlig mere ivrig på å skrive enn meg. Jeg så for meg at man legger vekk mobtlf når man er i en sånn type jobb, selv om man ikke alltid er den som kjører så ville kanskje jeg som kollega blitt irritert av at kollegaen min satt med tlf hele tiden. Nå driver jeg og lurer på om han rett og slett lyver om at han er i dette yrket. Noen som har peiling på dette? 

Anonymkode: ae9e7...7fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på distriktet ifht til travelhet, og klart han kan tekste litt når de er mellom oppdrag eller er på vei for å hente noen. 

Jeg fikk bli med på ambulanse 1 vakt ifbm utdanning. Fra kl 16 til kl 08 var det nøyaktig null oppdrag. Dette var på et forholdsvis lite sted. De kjørte kun ut for å kjøpe burgere.

Anonymkode: 4fe23...2a1

• Liker 15
Skrevet

De aller fleste som jobber i ambulansen har tid til å snappe mellom oppdrag. 

Anonymkode: 39b84...4ca

• Liker 11
Skrevet

Som nevnt over tror jeg det hele avhenger av hvor han faktisk jobber, og hvor mange som bor i distriktet ambulansen hans dekker. Er det spredd befolkning og et fredelig jordbrukssamfunn med små bygder, er det naturligvis mindre å gjøre enn i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og slike byer. 

Der det er fyll, alkohol, utesteder, mye biltrafikk, skjer det oftere uhell. Men det er også en del amulanseutrykninger til eldre folk som faller og skader seg hjemme f.eks.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være veldig rolige vakter i ambulansetjenesten. Så han lyver nok ikke om jobben sin. 

Anonymkode: 81598...765

• Liker 10
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Bor han i en mindre by? Da har han timevis han kan bruke på telefonen. Helt vanlig. 

Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Som nevnt over tror jeg det hele avhenger av hvor han faktisk jobber, og hvor mange som bor i distriktet ambulansen hans dekker. Er det spredd befolkning og et fredelig jordbrukssamfunn med små bygder, er det naturligvis mindre å gjøre enn i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og slike byer. 

Der det er fyll, alkohol, utesteder, mye biltrafikk, skjer det oftere uhell. Men det er også en del amulanseutrykninger til eldre folk som faller og skader seg hjemme f.eks.

Jeg har jobbet som vikar i ambulansetjenesten i en stor by. Det var ganske ofte god tid mellom oppdrag der også, selv om det varierte fra vakt til vakt. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har jobbet som vikar i ambulansetjenesten i en stor by. Det var ganske ofte god tid mellom oppdrag der også, selv om det varierte fra vakt til vakt. 

Ja, og sikkert også hvilken ukedag det var? Fredag og lørdag er vel "høysesong" for utrykninger, da folk bråker og slåss i fylla, ramler og skader seg etc. I alle fall om man skal tro tv-programmene som viser dokumentarer om slike utrykningskjøretøyer.

Synes den serien som handler om amulansepersonell og jobben deres i Nord-England og Midt-England er veldig interessant. Får helt vondt i hjertet når de rykker ut til gamle folk som har utsatt i det lengste å ringe til amulansen fordi de "vil ikke være til bry" :( Så viser det seg at de har et pågående hjerteanfall og må på sykehus, for eksempel.

• Liker 3
Skrevet

Litt pussig å tro at han lyver om hvor han jobber - lover bra for tilliten i et evt. forhold 🤔

Anonymkode: 48175...681

• Liker 16
Skrevet

Ser dere ikke på 113? Virker som det er greit med tid. Og når de er på vei til oppdrag, er det jo en som sitter i passasjersetet. Går fint å sende noen meldinger da.

• Liker 6
Skrevet
Sitat

Men ofte er han i ambulansen og er med på å kjøre og hente pasienter. Da prøver jeg å ikke forstyrre, men nei jegforstyrrer ikke og han er egentlig mere ivrig på å skrive enn meg.

Enig i at det høres rart ut.

Anonymkode: a929d...510

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alle oppdrag som er kritiske heller, det er nok endel transport av pasienter som ikke trenger tilsyn. Da går det nok fint an å dille litt med mobilen. (Har blitt kjørt noen ganger, bare én var kritisk.)

Anonymkode: 5fd85...dc8

• Liker 3
Skrevet

Når snappet du med han sist?

Anonymkode: 6afef...a67

Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Synes den serien som handler om amulansepersonell og jobben deres i Nord-England og Midt-England er veldig interessant. 

Hva heter den serien? 

Skrevet (endret)
Virrevirrevapp skrev (6 minutter siden):

Hva heter den serien? 

"Ambulansen UK", tror jeg den heter. Ser det går noen repriser på TVN i morgen tidlig, onsdag, fra klokken 09.10. Det er London ambulansen det handler om denne gangen. De bytter på hvilke distrikter de filmer fra.

Mulig det er en av to serier som handler om samme sak, for jeg har for meg at jeg har sett en sånn serie på en annen kanal, men kommer bare ikke på hvilken kanal og akkurat hva den heter. 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Har han initialer A.H?

Anonymkode: 83ba6...8ea

• Liker 1
Skrevet

Søskenet mitt jobber i legebil i Lillestrøm kommune. Snapper ekstremt mye i arbeidstiden. 

Anonymkode: dce4b...9f7

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Million said:

"Ambulansen UK", tror jeg den heter. Ser det går noen repriser på TVN i morgen tidlig, onsdag, fra klokken 09.10. Det er London ambulansen det handler om denne gangen. De bytter på hvilke distrikter de filmer fra.

Mulig det er en av to serier som handler om samme sak, for jeg har for meg at jeg har sett en sånn serie på en annen kanal, men kommer bare ikke på hvilken kanal og akkurat hva den heter. 

Får ikke nok av denne serien, har alt på pcen og har sett alle episodene et par ganger. Mye hjerteskjærende, og så utrolig gode folk mange av ambulansearbeiderne er!

Det er en tilsvarende serie fra Australia også, som er produsert helt likt (bruker samme grafikkene til og med).

Anonymkode: a1a5d...e47

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har han initialer A.H?

Anonymkode: 83ba6...8ea

Nei. Vet bare fornavnet hans. Det er mer her som skurrer, ikke bare dette med jobben hans-til deg som skrev at jeg var for mistenksom. Men takk for alle svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Vet bare fornavnet hans. Det er mer her som skurrer, ikke bare dette med jobben hans-til deg som skrev at jeg var for mistenksom. Men takk for alle svar. 

Hva mer er det som skurrer med han? på snappene ser du ikke på bildet om han har på uniform eller sitter i en ambulanse?

Anonymkode: e040e...0a7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...