Gå til innhold

Hva spiser dere mer av i juletidene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-Klementiner

-Sjokoladenøtter med kakaotrekk eller kaneltrekk 

-Risengrynsgrøt

-Appelsiner

-Meierismør som pålegg

-"Frokostkjeks" ved frokostbordet 

-Banankake med mørk sjokolade (og kaker i brødform generelt.. det er et eller annet med kake i brødform og jul)

-Kaffe med melk

-Supper med ferskt brød (godt å ha mellom tunge middager)

-Poteter 

 

Anonymkode: 68cec...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes prisene på slikt (til jul og påske) har blitt helt ekstrem.

Anonymkode: bacd4...88b

Ja.

La merke til det i fjor , helt sinnsykt blitt..En liten pose til 70 - 80 kr, blir ikke mange av de i jula til de prisene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til forkost: mer utvalg av oster, ansjos, sild, ofte kokt egg, lefser med sylte og sennep

Snack: pepperkaker, konfekt, twist, julebrus, marsipan

Anonymkode: d08de...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah Bernhard, Pepperkaker, gløgg, hvite kakemenn i følge med Den grumsete julebrusen, klementiner, brente mandler, hjemmelaget eggehakk og roastbiff som pålegg, juleskinke, risgrøt og riskrem, Kling og marsipan😄Også julekake med brunost 

Anonymkode: 7670c...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylte med sennep, det spiser jeg bare i juletiden. Det samme gjelder gløgg og pepperkaker. Ellers spiser jeg mye mer enn ellers av klementiner, og jeg har masse forskjellig "helgepålegg" tilgjengelig til enhver tid (tenker da på f.eks roastbeef, sylte, lammerull, et par sildevarianter og spekemat). Dekker på ordentlig med godsakene til alle måltider, og ender selvfølgelig opp med å spise mer til hvert enkelt måltid enn jeg gjør til vanlig 😄  Kaker og godteri spiser jeg ikke mer av enn resten av året, har et ganske nøkternt inntak av det året rundt. 

Anonymkode: 83399...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julesnop (marsipan i alle fasonger, med og uten sjokoladetrekk), og masse sjokolade. Konfekt, det har vi aldri ellers. 

Ellers er det sylte og julebrunost av pålegg, kanskje lammerull. 

 

Anonymkode: 80576...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

juleskum, konfekt, sylte, kokt oksetunge og sild. Vi lager også et grovt julebrød, med nøtter og kanel. 

Sild spiser vi jevnlig hele året, men til jul lager vi våre egne varianter. 

Anonymkode: 7eba2...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dadler, og tørkede fiken. Var kjempenedtur i fjor, da det var omtrent umulig å få fatt i fiken noe sted, plutselig. 

Anonymkode: 80576...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er "juletidene"? :klo: 

Hvis du mener advent, dvs fra 1.-23. desember, så spiser jeg omtrent som ellers. Bare at det går noen klementiner, som jeg aldri spiser ellers, kanskje noen ferske iranske dadler, og en smak av småkaker etter at vi har bakt (stort sett i helgene). Liker også å bake en form for boller eller kringle/krans med safran i deigen i forbindelse med Lucia (ikke vanlige lussekatter, som jeg synes er kjedelig og mest for barn).

Alt av julemat og -pålegg venter jeg med til lille julaften, evt noen dager før hvis vi feks har pyntet juletreet av praktiske hensyn før det, og julestemningen sprer seg i heimen.

Anonymkode: 76f69...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...