Gå til innhold

Hva spiser dere mer av i juletidene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker ikke julemiddag, men heller frokost/lunsj, snacks og lignende. Jeg kjøpte blant annet litt julepålegg (gilde sin linje) idag - er spent. 

Anonymkode: 62e59...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juleskum,  de er digge.

Litt julemarsipan,  men det er blitt grisedyrt de siste årene, de posene koster vel 70 kr minst .

Hamar/Lillehammer julebrus er et must, beste julebrus 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sild i alle varianter, det lager jeg aldri ellers.

Julelefser med godt fyll - som rødløkssalat og sylte, eller sennep og gravet laks. 

Kakao med amaretto og krem

Brente mandler

Pepperkaker med blåmuggost. 

 

Anonymkode: 80175...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker og kakemenn, spiser jo det aldri utenom denne årstiden egentlig. 

Julebrus.

Diverse juleskinker, kanskje mer klementiner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser litt mer marsipan, hjemmelagde julekaker, og selvsagt julemiddag :) Julebrus også. Ikke så mye totalt sett, men begrenser meg med vilje til kun desember, ekstra kos da ❤️ 

Anonymkode: efcb5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myk pepperkake, hard pepperkake begge med blåmuggost. Juleskinke. Gräddost. Juleskum. Klementiner. Forskjellig type gløgg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt der enda, med unntak av klementiner som jeg spiser hele tiden. :)

Mellom lille julaften og første nyttårsdag koser jeg meg med julepålegg, småkaker og julegodter. Jeg blir nødt til å spise det en begrenset periode, for jeg er altfor glad i søtsaker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser klementiner mye, julebrus, julesnop, konfekt og juleskum, noen typer julekaker som pepperkaker, krumkaker.

Anonymkode: 6b8eb...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkaker spiser jeg omtrent bare i desember. Sylte med lefse er det jo sesong for nå, men det er noe jeg gjerne tar litt av ellers i året også. Årets eneste julebrus drikker jeg til julemiddagen. Ribbe spiser jeg også kun rundt juletider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sild i alle varianter, det lager jeg aldri ellers.

Kan du skrive litt om hvordan du spiser sild? Jeg har ikke vokst opp med sild, så er ikke vant med det men fikk smake sennepssild på et koldtbord i fjor og det var faktisk ganske godt. Men hva spiser man sammen med silden? Har man det bare rett på brødskiva? Er det noe tilbehør til?

Anonymkode: 69a6c...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du skrive litt om hvordan du spiser sild? Jeg har ikke vokst opp med sild, så er ikke vant med det men fikk smake sennepssild på et koldtbord i fjor og det var faktisk ganske godt. Men hva spiser man sammen med silden? Har man det bare rett på brødskiva? Er det noe tilbehør til?

Anonymkode: 69a6c...035

Rugbrød med meierismør under silda, øl og snaps ved siden av ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Julebrød/croissanter til frokost med geitost eller Edamamer, kald ribbe, egg av div slag, rødbeter, sylteagurk og julesild. Ellers er det litt sjokkis her og der etter å ha hamstret smågodt som spises opp flere dager for tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du skrive litt om hvordan du spiser sild? Jeg har ikke vokst opp med sild, så er ikke vant med det men fikk smake sennepssild på et koldtbord i fjor og det var faktisk ganske godt. Men hva spiser man sammen med silden? Har man det bare rett på brødskiva? Er det noe tilbehør til?

Anonymkode: 69a6c...035

Rugbrød er best, men alt av brød er godt. 

Jeg serverer gjerne med skivet løk, hakket rødløk, karse, reddik med mer som tilbehør, inspirert av et skikkelig dansk sildebord. Samt hardkokte egg. 

Som variasjon til brød er julelefser godt. 

Anonymkode: 80175...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenalår ❤️. Spises sim snacks om kvelden, og våkner tørst om natta 🙂. Hjemmelaget roastbiff og skinkesteik til pålegg. Litt julekaker og marsipan. 

Anonymkode: 190df...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lsklars skrev (1 time siden):

Juleskum,  de er digge.

Litt julemarsipan,  men det er blitt grisedyrt de siste årene, de posene koster vel 70 kr minst .

Hamar/Lillehammer julebrus er et must, beste julebrus 

Synes prisene på slikt (til jul og påske) har blitt helt ekstrem.

Anonymkode: bacd4...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker for mye julebrus. Spiser også mye pinnekjøtt og medisterkaker. Marsipan, klementiner, sjokoladetrøfler, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...