Gå til innhold

Hvor lenge kan barnet sove på foreldrerommet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det innafor at barnet sover på foreldrerommet?

Mannen har to barn fra tidligere forhold, der den eldste nærmer seg 17. Jeg ønsker meg et fellesbarn, men foreløpig har vi ingen ledig soverom. Hvis eldste flytter ut etter 18-årsdagen så er det ikke noe å tenke på, men det er jo studier og sånt, så regner med det ihvertfall blir boende ett år ekstra, til ferdig vgs.

Hadde vi blitt gravide nå, hadde barnet vært 1,5 år før mulig eget rom. Er dette alt for sent?

Anonymkode: d58fc...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske så normalt at en på 1,5 deler rom med foreldrene. 

Om dere orker det, er en annen sak. 

Vi hadde vår eldste inne hos oss til han var nesten to, og det var helt ufattelig deilig  når han endelig fikk eget rom.. Nestemann ble kastet ut et helt år tidligere ;)

Anonymkode: 098a7...df5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig i min mening (og andre som tar barnets naturlige behov på alvor) 

 

Anonymkode: 79e72...0bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altfor tidlig i min mening (og andre som tar barnets naturlige behov på alvor

 

Anonymkode: 79e72...0bf

Haha, godt forsøk på mom-shaming ;) Eller ikke. 

Anonymkode: 098a7...df5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så an på barnet. Første var på eget rom da han var under året, neste er en helt annen type og sover enda hos oss. Han er 4. Det er jo ingen barn som lider av mye nærhet, og så sant foreldrene sover godt samtidig er det jo ikke noe problem 

Anonymkode: 4205d...a50

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, da virker det som det skal gå greit. Har lest så mye om de som putter barna på eget rom når de bare er noen måneder gamle fordi da sover alle bedre, så så for meg det var normalen.

Hadde det vært en mulighet å dytte senga ut på stua når vi legger oss, når barnet blir litt eldre, eller kan det gå galt? (Vet at dette er opp til hvert enkelt barn, men tenker om det kunne ha fungert, om man lager til et fint «rom» der på natten) 

Anonymkode: d58fc...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor lenge er det innafor at barnet sover på foreldrerommet?

Mannen har to barn fra tidligere forhold, der den eldste nærmer seg 17. Jeg ønsker meg et fellesbarn, men foreløpig har vi ingen ledig soverom. Hvis eldste flytter ut etter 18-årsdagen så er det ikke noe å tenke på, men det er jo studier og sånt, så regner med det ihvertfall blir boende ett år ekstra, til ferdig vgs.

Hadde vi blitt gravide nå, hadde barnet vært 1,5 år før mulig eget rom. Er dette alt for sent?

Anonymkode: d58fc...892

Tenk å bli sparka ut på 18 årsdagen for at foreldrene må ha et barn til, men egentlig ikke har råd eller plass. 

Anonymkode: 27012...f79

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn på 5år har eget soveromet men bruker det ikke🙈 H*n legger seg der, men kommer hos oss ganske fort. Kunne telt på ei hånd hvor mange ganger h*n har sovet der i kanskje 5timer i løpet av ei natt

Anonymkode: 0bc5f...da3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenk å bli sparka ut på 18 årsdagen for at foreldrene må ha et barn til, men egentlig ikke har råd eller plass. 

Anonymkode: 27012...f79

Her er det ikke snakk om å sparke noen ut.

Anonymkode: d58fc...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det ikke snakk om å sparke noen ut.

Anonymkode: d58fc...892

Hørtes sånn ut. 

Anonymkode: 27012...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da helt innafor og ha en 1,5-åring på foreldrerommet. Min ettåring sover ennå i samme seng som meg, og jeg kan ikke se for meg at han flytter på eget rom any time soon 😅 (ja, vi har prøvd før.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hørtes sånn ut. 

Anonymkode: 27012...f79

Regner med tenåringen kommer til å bo hjemme til ihvertfall 19, etter endt vgs. Etter det er det ingen som vet hvor veien går, militær, videre studie... Tenker vi skal klare å ordne oss uansett hvordan det blir, bare lurer på synspunkter. Her skal ingen kastes ut.

Anonymkode: d58fc...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at mannen din har forsørgeransvar for 17åringen til h*n er ferdig på vgs, ikke bare til h*n fyller 18...

Har dere snakket med 17åringen om planer etter vgs? Kjipt om man feks tenkte at man kunne bo hjemme et år til etter vgs (som mange gjør) og så får man vite at "nei vi skal ha et nytt barn så du har ikke noe rom lenger"...

Må si at jeg synes det er litt kjipt mot eksisterende barn å planlegge baby samtidig som de skal gå siste år på vgs.. kjipt å lese til eksamener med en skrikende baby hver natt 😕 Føler barna man allerede har må få første-pri. 

Tenker ellers at det fint går an å ha barnesengen inne på soverommet til barnet er rundt 2 år for barnet sin del, det er jo dere det eventuelt blir kjipt for, pga søvn/bråk.

Anonymkode: 15700...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblevann skrev (4 minutter siden):

Er da helt innafor og ha en 1,5-åring på foreldrerommet. Min ettåring sover ennå i samme seng som meg, og jeg kan ikke se for meg at han flytter på eget rom any time soon 😅 (ja, vi har prøvd før.)

Det er koselig det da😂 Sålenge alle får seg en god natts søvn er vel det det viktigste kanskje.

Hadde mannen vært litt yngre så hadde jeg ikke tenkt på noe barn enda, men jeg har lest at også alder på menn kan ha noe å si på sykdommer på foster. Mannen blir 41 snart, og vi vet ikke hvor lang prøvetid vi får. Har ikke sluttet på pillen enda heller.

Anonymkode: d58fc...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er koselig det da😂 Sålenge alle får seg en god natts søvn er vel det det viktigste kanskje.

Hadde mannen vært litt yngre så hadde jeg ikke tenkt på noe barn enda, men jeg har lest at også alder på menn kan ha noe å si på sykdommer på foster. Mannen blir 41 snart, og vi vet ikke hvor lang prøvetid vi får. Har ikke sluttet på pillen enda heller.

Anonymkode: d58fc...892

Tja altså hadde jo vært deilig om han la seg på eget rom snart, men de gangene vi har prøvd ender det i mange netter på rad med hyling - og det har jeg ikke overskudd til 😂 Har bestemt meg for at han bare får ligge frem til jeg kan snakke med han om saken 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt barn på snart 1 år sover enda med oss og har knapt vært inne på sitt eget rom. Vet om ett vennepar som nettopp har fikset rom til sitt barn på ca 3 år

Anonymkode: aaaf9...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge er det innafor at barnet sover på foreldrerommet?

Mannen har to barn fra tidligere forhold, der den eldste nærmer seg 17. Jeg ønsker meg et fellesbarn, men foreløpig har vi ingen ledig soverom. Hvis eldste flytter ut etter 18-årsdagen så er det ikke noe å tenke på, men det er jo studier og sånt, så regner med det ihvertfall blir boende ett år ekstra, til ferdig vgs.

Hadde vi blitt gravide nå, hadde barnet vært 1,5 år før mulig eget rom. Er dette alt for sent?

Anonymkode: d58fc...892

Det passer ganske perfekt tenker jeg:) vi har to barn på 1,5 og 3. De hadde nok villet sove på vårt rom enda, hvis vi ikke hadde ønsket å ha de på eget rom

Anonymkode: 1d5fe...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to av barna våre på vårt rom til de var ca 1 år. Man anbefaler jo helst det, eller hvertfall til de er 6 mnd. Men vår yngste på 2,5 sover fortsatt i vår seng... Så ville absolutt planlagt baby om det eneste "problemet" er at det ikke vil få eget rom før 1,5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...