AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Del Skrevet 23. november 2020 Hvor mye forbrenner man ca ved 20min styrketrening hjemme? Kun med egen kropp. Et par øvelser som også går på kondis samtidig. Anonymkode: bc263...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 26. november 2020 #2 Del Skrevet 26. november 2020 Kommer helt an på intensiteten i øvelsene, h or høy puls du får osv. Når jeg trener styrke mellom 30-50 min så viser pulsklokka mi ca 250 kcal, vet ikke hvor mye det stemmer🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #3 Del Skrevet 26. november 2020 under 100 kcal Anonymkode: bf6ab...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Bombastiq Skrevet 26. november 2020 #4 Del Skrevet 26. november 2020 Jeg ville heller syklet eller rodd, for å få forbruket opp. https://www.kk.no/helse/roing-forbrenner-mye-og-involverer-mange-muskler/69758040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #5 Del Skrevet 28. november 2020 Det kommer jo også helt an på vekt. Er du 70 kg forbrenner du mer enn en på 50 kg. Anonymkode: d0045...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. november 2020 #6 Del Skrevet 28. november 2020 Like mye som om du går en tur 20 min. Man forbrenne ikke stort ved styrketrening selv om man trener hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rytz Skrevet 28. november 2020 #7 Del Skrevet 28. november 2020 Som nevnt over kommer det veldig an på hva du trener og hvordan. Øvelser som aktiverer flere eller større muskelgrupper forbrenner naturligvis mer enn det motsatte. Ellers kommer det an på vekt, antall repetisjoner og eventuelt antall sett. Jeg tenker at 20 minutter med sirkeltrening kan forbrenne godt med kalorier. Burpees er jo en knallhard styrke/kondis-øvelse som vil kunne forbrenne ganske mange kalorier på 20 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #8 Del Skrevet 28. november 2020 Det kommer helt an på hvor trent man er, alder, størrelse, og intensitet på øvelsene. 20 minutter er absolutt nok for min del, men da jobber jeg de 20 minuttene også. Får mer ut av det enn to timer på senter jeg i hvert fall. Anonymkode: 85bbe...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #9 Del Skrevet 28. november 2020 Apocalypte skrev (15 minutter siden): Like mye som om du går en tur 20 min. Man forbrenne ikke stort ved styrketrening selv om man trener hardt. Gjort riktig, setter det i gang etterforbrenningen i lang tid. Magen min har blitt mye mindre, rumpa fått et løft, og bryst, midje og hofter har blitt mye smalere. Men det viktigste er kontinuitet. Starter man med noe man ikke gidder å fortsette med, kan man drite i det hele. Tror det er feilen mange gjør. Eller at de forventer for mye, blir skuffet, og gir opp. Anonymkode: 85bbe...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #10 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 14.16): Hvor mye forbrenner man ca ved 20min styrketrening hjemme? Kun med egen kropp. Et par øvelser som også går på kondis samtidig. Anonymkode: bc263...e64 Dette er omtrent den eneste treningen jeg gjør. HIIT trening, noen kjerneøvelser, og en dag med volum. Veksler mellom 3x cardioøkter med magetrening (som jeg hater fordi det er kjedelig. Men går heldigvis fort) og 3x styrkeøkter for resten av kroppen. Kjører tabata sirkeltrening med egen kroppsvekt. Funker som fjell. Må ha korte og effektive økter. Tar det for lang tid, kjeder jeg meg, og gidder ikke gjennomføre 😛 Anonymkode: 85bbe...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå