AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Har en baby på 8 uker og dagene består av amming, skifte bleier, bysse, trille og bære. ALT må planlegges, fra trilleturer, dusj og måltider. Ikke alltid jeg får tid tll dette en gang. Avtaler er nesten umulige å planlegge på forhånd med tanke på at ammingen kan ts timesvis. Plutselig får baby vondt i magen eller sovner. Baby sover kun i vogn (men de siste dagene har hun begynt å tulle da også og våkner og gråter i vogna) eller på meg. Har en hund slm krever turer så veldig dumt hun har begynt å mislike vogna. Har alle mulige hjelpemidler som bæresele, vippestol, babygym drømmesau, sleepytroll etc.. som brukes flittig, men likevel krever babyen meg hele tiden. Å være tissetrengt er et mareritt😂 Misforstå met rett, jeg elsker den lille klumpen! Men kjenner jeg gleder meg til å kunne ta et bad, en ansiktsmaske og legge opp et strikk igjen. Har en samboer som er flink å avlaste og han er veldig flink med baby. Men han jobber 12 timers vakter i 2 uker før han får fri. Så er så og si alene i 2 uker, og det er nok til å bli sliten. Får heldigvis mye hjelp av familie med hunden, men babyen er avhengig av meg hele tiden. Så spørsmålet mltt er egentlig når du følte at livet ble litt mer normalt igjen? Anonymkode: edec0...e95
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Når min rundet 3år. Anonymkode: a5443...94a 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Det går seg til. Tenk på de som har mange barn. Å tro at ingenting kan planlegges er et konsturet problem førstegangsmødre lager seg. Gjennomfør alt som vanlig, baby får tilpasse seg dine rutiner. Anonymkode: 6d1c1...89b 19
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 PS. Livet som du kjenner det vil nok ikke bli helt det samme igjen, og ditt nye liv vil bli normalisert etterhvert. Anonymkode: a5443...94a 17
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Etter ca 25 år etter siste barnet. Anonymkode: 96efd...f33 13
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 Welcome to mom-life Anonymkode: a5443...94a 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Tror det er veldig individuelt. Både hvor «enkelt» barnet er, og hva som skal til for at du vurderer at livet er «tilbake». Jeg fikk tid til bad og ansiktsmasker og sånt ganske raskt, så sant mannen min var hjemme. Og så når keg var alene fra 3-5 mnd alder, da sovnet de tidlig på kvelden. Jeg har skolebarn nå, men må likevel planlegge det meste mye mer enn jeg måtte før barn. Mitt beste tips med baby; godt bæretøy. Baby roet seg fort og sov, jeg gjorde det jeg ville og trengte, med selskap på magen🥰 Anonymkode: c2879...457 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 Det første året går med til netopp det å ikke kunne planlegge. 2 året kan du planlegge at ting tar tid. De neste årene kan du ta med i beregningen at barn krever , men at du også kan gjøre noe. Å strikke kan du glemme en stund til. Anonymkode: 8a70a...c6d 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #9 Skrevet 22. november 2020 For meg ble det så å si normalt igjen etter de begynte i barnehage rundt ett år. Anonymkode: d79d5...f39
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #10 Skrevet 22. november 2020 Livet blir aldri det samme igjen. Anonymkode: 0ef6e...3d9 10
Arkana Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 Det blir jo en gradvis vei mot et liv som ikke trenger å planlegges like mye. Den aller første tiden er man litt bundet av at baby skal ha mat ofte og skal sove ofte og man må ha med bleier og annet utstyr, men etterhvert sover de mindre på dagen og kan spise vanlig mat man får kjøpt overalt og da er mye gjort. Det første året blir det mye planlegging, men så blir det gradvis mye lettere. 3
tussi84 Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 Altså gå på do når du må på do. Babyen klarer seg de få minuttene du er på do. Regner ikke med at babyen skriker konstant..Babyen tar ikke skade av at den ligger litt for seg selv. 13
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 Når blir livet normalisert etter man har fått baby? - Når barnet fyller 18 og flytter på hybel. 😅 Anonymkode: 44d7f...d61 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #14 Skrevet 23. november 2020 2 år tok det meg, før jeg kom til meg selv sånn noenlunde.😀 Anonymkode: 9689b...c9a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #15 Skrevet 23. november 2020 Etter hvert så vil baby legge seg tidlig på kveldene. Bruk denne tiden til egentid ❤️ Anonymkode: 6bfa9...7d6 1
tangent Skrevet 23. november 2020 #16 Skrevet 23. november 2020 Er en stor overgang med ny baby! Det er jo derfor man har permisjon. Slik at livet kan forme seg litt rundt babyens behov en stund. Jeg synes ting fikk litt mer form etter de første 3-4 månedene. Da ble spiserutinene tydeligere og jeg hadde kommet inn i rutiner og følte meg tryggere. De første tre månedene var det bare å slappe av og ikke forvente for mye av ting og tang utenom baby. Jeg angrer ikke på at jeg egentlig var ganske mye hjemme i ro med babyen i den perioden. Tror han fikk all nærheten han trengte, selv om det var slitsomt for meg innimellom. 2
Hotwife Skrevet 23. november 2020 #17 Skrevet 23. november 2020 Ut fra egne erfaringer, så blir det langt enklere når de runder året 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #18 Skrevet 23. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter hvert så vil baby legge seg tidlig på kveldene. Bruk denne tiden til egentid ❤️ Anonymkode: 6bfa9...7d6 Dette! Jeg syntes de første ukene var så vanskelig, og hylgrein hver dag over tapet av mitt gamle liv (og mye annet - dårlig start). Nå er hun tre måneder, og alt er så mye bedre. Livet er ikke det samme, men det ønsker jeg heller ikke at det skal bli lenger. Min samboer jobber mye, så jeg har lite avlastning der. Men jeg har kjørt på med rutiner nesten fra start, og ved ca 2 måneder var leggerutinen på plass, så hun legger seg 18:30-19:00, som gir meg litt tid på kvelden til meg selv. Ingen fan av vogn her heller, men hun elsker bæresele, så den bruker vi 5-6 timer pr dag. Det blir bedre, jeg lover!! 😊 Anonymkode: 39047...be8 1
Petra200 Skrevet 23. november 2020 #19 Skrevet 23. november 2020 Etterhvert som du får rutiner rundt baby blir alt lettere å planlegge, så vær hard på rutiner tidlig, da kan du få mange timer egentid hver kveld!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #20 Skrevet 23. november 2020 Når tvillingene ble 1 år ble alt mye enklere 😅 Anonymkode: fe8d4...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå