Gå til innhold

Å kjøpe ny sofa


Gjest Spacegirl

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl

Jeg skal kjøpe ny sofagruppe, og tenkte å ta en tur til Skeidar og Bohus i helgen for å se om jeg finner noe jeg liker. Har aldri kjøpt ny sofa før, så det jeg lurer på er om jeg får den med meg hjem med det samme? Eller må det bestilles? Jeg spør fordi jeg tenkte å ta bussen, men hvis jeg kan få den med hjem med det samme så kjører jeg heller varebil. Så slipper jeg å betale for hjemkjøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan det er, om du får den med en gang, men vet at noen har gratis frakt hjem på noen av de store tingene, som sofagrupper og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Tror ikke det er mange har sofa som lagervare. Som oftest må du vente ganske mange uker før du får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva de har på lager vil jeg tro.

Men de gangene vi har kjøpt sofa, har vi aldri fått den hjem på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring å hør med butikkene så får du svar.

MEN, jeg har bestilt en sofa på Skeidar som skulle komme for 2 uker siden....den kommer i september!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

måtte vente i to mnd på sofa fra skeidar, kom flere uker etter avtalen, og måtte hente den selv hvis jeg ikke skulle betale flere hundre kroner i frakt (1 km...)

er varen på lager hos butikken får du den vel samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sofa + stol + salongbord på Skeidar. Fikk beskjed om at det skulle komme om 3 - 4 uker. Etter 3 dager ringte de, og da var det kommet allerede. Da ble det stress med å få solgt den gamle sofaen.

Betalte gladelig noen hundrelapper for frakt, deilig å få møblene bært opp i leiligheten og slippe styret med det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, alltid like spennende når man bestiller ting. :) Får håpe sofen kommer når den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte Living hjørnesofaen fra Bohus. Det tok ca. 3 mnd før vi fikk den. Den måtte jo lages. På Ikea får du vel sofaen hjem med en gang...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Vi kjøpte sofa på Living i høst og da fikk vi faktisk sofaene med oss med en gang. :-D

Men jeg tror nok vi var spesielt heldig - for de fleste jeg kjenner har ventet i mange uker på sine sofaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA har de fleste sofaer (unntatt de i skinn) som lagervare. :)

Vi ventet 8 uker på vår IKEA sofa vi... Og det var ikke med skinntrekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...