Gå til innhold

Ser så sliten ut i ansiktet og er bare 26 år!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Helt siden ungdomsskolen har jeg slitt psykisk, og det har vist seg mest fysisk i ansiktet. De siste fire årene har jeg vært i et forhold som har tært på meg, jeg har hatt angst og depresjoner, og vært veldig mye redd, grått hver eneste dag. Naturligvis med angsten har jeg anspent meg mye, og antageligvis mest i ansiktet. Jeg føler selv at jeg er avslappet, men det kan ikke stemme. 

Jeg ser utrolig SLITEN og dratt ut i ansiktet. Huden er klar og fin, men jeg har pløsete ansikt som om jeg er ti år eldre, og dette tærer enormt på selvtilliten. Jeg har ingen rynker som i furer, men utrolig sterke muskler blant annet over øyenbrynene, slik at jeg aldri ser avslappet ut. Jeg har også en utrolig nedoverhengende og sur munn. For hver år blir munnen bare skjevere, og det ene øyet har begynt å henge mer enn det andre osv. Jeg har mistet den kvinnelige ansiktsformen, og ser rett og slett ikke særlig feminin ut. Jeg har en slags fettrunding rundt ansiktet når jeg smiler, selv om jeg er tynn og ikke ser "tjukk" ut i ansiktet, jeg ser bare gammel ut.. Har mistenkt at dette kan ha blitt verre pga biter tennene sammen i anspenthet feks. Har også ganske dype nasobiale linjer, men dette har kun plaget meg i kombinasjon med det andre. 

Dette har ofte syntes godt på bilder andre tar, og jeg har vært selvbevisst på dette. På feks snapchat har det gått bra fordi jeg ser meg selv og kan finne den beste vinkelen osv. Nå er det imidlertid blitt så ille at det aldri er noe lys eller omstendigheter hvor jeg engang klarer å svare noen med et ansiktsbilde. Dette blir derfor en stadig påminner om hvor sliten jeg ser ut. Har også ofte fått en del kommentarer på dette.

Har vært hos tannlegen og fått noe å sove med, men syntes ikke dette gjør noe annet enn å beskytte tennene? Forsøker å massere musklene rundt munnen for å få de mer avslappet, men ser ikke særlig effekt. Bruker mye penger på hudpleie, vokser brynene profesjonelt for å prøve å se mer våken ut, og bruker sminke av og til - men syntes aldri jeg er noe fin med det heller lenger. 

Har forsøkt å ta botox mot sinnarynke, første gangen med god effekt, andre gangen følte jeg meg bare tung i ansiktet av det, det gikk også ut løpet av få uker. Ønsker helst ikke å ta fillers, men botox tar jeg gjerne hvis det kan hjelpe å bremse ned.

Det er imidlertid lite info å få på nettet, og jeg er naturlig tilbakeholden. 

Ønsker seriøse svar på hva jeg kan gjøre bedre. Særlig om noen har erfaringer  med botox for mer avslappet munn, og i kjeven. Gjerne andre råd også :)

Anonymkode: 6b5a5...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stramme ansiktsmuskler er vel noe alle eldre higer etter? Det er jo litt veldig populært å trene opp musklene i ansiktet. Klarer ikke helt å forstå hva du mener. Aldri I mitt liv sett en så ung person som ser så mye eldre ut. Sikker på at ikke det er angst og depresjon som har gjort deg altfor selvbevisst? 

Anonymkode: fe137...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du bruker feile farger i klær og sminke?  Håret og hårfargen betyr mye for å se fresh ut, hvis du er kald hudtone så ser du gusten ut i en varm hårfarge og fresh ut i kald hårfarge. Vet du noe om det?

Botox resultat har mye å si på hvem som setter den. Var du hos en ny 2 gang? 

Trening er nr 1 for å se fresh ut, kroppen produserer mye bra som setter i gang ting i kroppen som gjør huden finere. 

Mat og næring er også viktig. 

 

Anonymkode: 92206...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...