Gå til innhold

Gnagsår med fjellskisko

Eilis

Anbefalte innlegg

Bruker Alfa fjellskisko og er nå lei av å ha gnagsår hele vintersesongen. Tar gjerne i mot tips men har prøvd tynn sokk, tykk sokk, nylonstrømpe, gnagsårstift, gnagsårplaster, sportsteip, gnagsårsokk, ileggshæl i skoen og alle mulige kombinasjoner av alt det nevnte. Kan starte med gnagsårplaster og flere lag sportsteip men får likevel sår igjennom. 

Har bestemt meg for å prøve en annen sko men er redd jeg vil få samme problemet med ny sko.  Noen som har erfart det samme med Alfasko og gått over til annen sko? Koster mange tusen for nye og synes det er kjedelig å bytte bare etter noen få sesonger, men jeg gidder ikke mer nå 🤕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva du mener med de diverse plasterne, men jeg har brukt kirurgteip, som en forsterkning for huden, og det har funka. Altså ikke noe tykt som bygger, men rundt 1mm ekstra.

Anonymkode: ef95a...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa-sko passer tydeligvis ikke til din fot, det høres ikke normalt ut at det ikke holder med flere lag plaster og tape.

Alle har forskjellige føtter og det som passer for meg passer nødvendigvis ikke for deg. 

Anonymkode: 66d78...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 23.01):

Alfa, hvilken modell? 

Anonymkode: 1851a...685

Tror det er den som heter Skarvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilis skrev (1 minutt siden):

Tror det er den som heter Skarvet

Hvor på foten får du gnagsår? Hvis dette er lærsko så burde det kunne gå an å blokke de ut litt der de gnager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eilis skrev (På 21.11.2020 den 22.55):

Bruker Alfa fjellskisko og er nå lei av å ha gnagsår hele vintersesongen. Tar gjerne i mot tips men har prøvd tynn sokk, tykk sokk, nylonstrømpe, gnagsårstift, gnagsårplaster, sportsteip, gnagsårsokk, ileggshæl i skoen og alle mulige kombinasjoner av alt det nevnte. Kan starte med gnagsårplaster og flere lag sportsteip men får likevel sår igjennom. 

Har bestemt meg for å prøve en annen sko men er redd jeg vil få samme problemet med ny sko.  Noen som har erfart det samme med Alfasko og gått over til annen sko? Koster mange tusen for nye og synes det er kjedelig å bytte bare etter noen få sesonger, men jeg gidder ikke mer nå 🤕

Om skoen ikke passer din fot så er det ikke egentlig nøye hva andres erfaring med skoen er  eller å bytte. Jeg passer Alfa helt suverent, får gnag etter en liten mil i Alpina.

Anonymkode: 5dfa3...b18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 23.11):

Alfa-sko passer tydeligvis ikke til din fot, det høres ikke normalt ut at det ikke holder med flere lag plaster og tape.

Alle har forskjellige føtter og det som passer for meg passer nødvendigvis ikke for deg. 

Anonymkode: 66d78...5ad

Nei du har nok helt rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappi skrev (45 minutter siden):

Hvor på foten får du gnagsår? Hvis dette er lærsko så burde det kunne gå an å blokke de ut litt der de gnager.

Hælen ja. Tror ikke hele er lær, men kan jo undersøke om det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilis skrev (1 minutt siden):

Hælen ja. Tror ikke hele er lær, men kan jo undersøke om det går!

Det finnes utstyr å få kjøpt for blokking, men det enkleste er nok å få hjelp av en skomaker, evt så kan nok sportsbutikker som er gode på alpinsko også hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...