AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #21 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 1.48): Frykt for gjennomføring er jo også en form for angst. Generalisert angst er jo ofte sånn du beskriver. Jeg sliter med dette selv, er redd for alt jeg skal gjøre, hele tiden. Selv de tingene jeg gjør hele tiden fremstår som veldig skremmende. Når jeg skal på jobb så er jeg redd for å kjøre bil dit. Jeg er redd for at det skal oppstå situasjoner på jobb som jeg håndterer på en dårlig måte, jeg er redd for å gå ute, i tilfelle jeg treffer på noen kjente som jeg må snakke med, eller at jeg møter ustabile mennesker som er sinte og vil skade meg. Jeg er redd for å gå i butikken, for å gå tur ute, hjemme er jeg redd for å få uventet besøk osv. I tillegg for at jeg er redd for at mine nærmeste skal dø osv osv. Alt er jeg redd for. Men greia er at jeg gjør alle disse tiingene likevel, fordi jeg vet at så fort jeg lar angsten bestemme hva jeg kan og ikke så er det kjørt. Jeg presser meg igjennom alle disse tingene som "normale" folk gjør hele tiden uten å blunke. Håpet mitt er at jeg en dag skal få en åpenbaring om at jeg får til disse tingene selv om jeg er redd, og at jeg på mirakuløst vis bare slutter å være redd. Anonymkode: 3cf29...e24 Har tenkt på dette som prestasjonsangst. Et problem å forklare disse tingene i terapi når man mangler selvinnsikt. At alle tanker blir normalisert hjelper, og å bli fortalt at man er normal. Selv om jeg ikke tror det så hjelper det. Jeg har tenkt veldig mange ganger på nøyaktig hva jeg er redd for. Angst er så irrasjonelt. Jeg er kapabel til å ta opp kampen om det skulle vært noe helt konkret. Et monster på trappen hadde vært å foretrekke fremfor dette Anonymkode: 039e4...2f5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #22 Skrevet 6. desember 2020 Har selv GAD (og sannsynligvis ME) og er sterkt preget. Nå er jeg bare hjemme. All eksponering ender i at jeg besvimer, kan også besvime hjemme uten grunn. Har utviklet ptsd pga dette. Noen mener det hjelper å tenke på at folk har det verre 🙃 Jeg selv tenker på at folk lever i krig, sult og missbruk/vold, da kan jeg også klare å leve med meg selv (selvom jeg mest vil gi opp) Men hvem vet, det kan bli bedre neste mnd 😑😑🤐😂 Anonymkode: b413b...87e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå