Gå til innhold

Dere lavterskelløpere, hvor mange min pr km?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å jogge i april når Norge stengte ned. Da kunne jeg knapt løpe 100 meter, nå har jeg fullført halvmaraton. Jeg ble bitt av treningsbasillen og trener hver dag. Styrke en dag, jogger den andre. De dagene jeg trener styrke løper jeg også 3-5 km på tredemølle. 
Dere som jogger, hva ligger dere på i snitt pr km på turer mellom 5-8 km? 

Anonymkode: 90cdc...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løpt i ca 6mnd. Ligger mellom 0545 og 0645 per km på 5-10 km. Alt avhengig av dagsform og hva jeg ønsker å fokusere på - fettforbrenning, hastighet, lengde, puls o.l.

Anonymkode: c09f1...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en svært langsom løper og trener 8-9 minutter per kilometer. 

Anonymkode: 27009...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende å ha fullført halvmaraton med det utgangspunktet!

Jeg løper langturer (12-18 km) på en ca 6:00 fart. Det er behagelig for meg. Alt under milen så gasser jeg mer på. Så rundt 5:00 fart eller under.

Anonymkode: 45b64...2a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å kjenne etter om du er sliten. Fort gjort å løpe på seg skader. 

Jeg jogger mellom 8 og 15 km per joggetur. Farten er 8-9 km, men det kan gå fortere hvis det er flatt og få lyskryss.

Anonymkode: 0c4a4...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid stresset meg opp til snittfart på under 6 min pr km. Men endte med at jeg løp med snittpuls på mellom 180-190, og det blir altfor høyt. Så nå har jeg sluttet å ta tiden, slipper stresset og jeg løper med en mye jevnere fart, rytme, pust og puls. Jeg ble helt besatt av tiden for jeg skulle alltid pushe meg til det bedre og ble dritsur hvis jeg ikke fikk en ny personlig rekord etter hver økt. Så nå ligger nok snittfarten på mellom 6.30-7 min pr km og jeg kan holde koken mye lengre enn før.

Anonymkode: 7d2fd...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...