Gå til innhold

Gleder du deg til å dø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Kunne ønske dette var sant , etter døden kommer nye livsløp, nye utfordringer og mere slit, men også mye flott. Man levere ikke kun en gang, bevisstheten beveger seg videre. Hadde vært digg om det var over når dette livet er over, men det er feil.

man vi stadig få mere utfordrer livsløp for å kunne vokse spirituelt og en dag komme til kilden. 

Og hvordan kan du uttale deg så bastant om dette? Det vet du faktisk ikke noe om! 

Anonymkode: ec599...750

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dø en gang lenge siden.

Så ,vel jeg gleder meg ikke men jeg gruer meg ikke heller.

Samma det vel.

Anonymkode: 66d3e...9b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan kan du uttale deg så bastant om dette? Det vet du faktisk ikke noe om! 

Anonymkode: ec599...750

Jo, jeg vet. Kunne ønske det ikke var sånn, for det høres slitsom ut😅, men sjelen trenger mange livsløp.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg gleder meg, slik at jeg får se hva som skjer.😊

Det betyr ikke at jeg ønsker å dø, jeg vil leve så lenge jeg er frisk og i gang. Men jeg er ikke redd for døden, det er jo liten vits, den kommer jo en eller annen gang samme om jeg vil eller ikke.

Anonymkode: b8fd2...ad4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Giftmann30 skrev:

Jo, jeg vet. Kunne ønske det ikke var sånn, for det høres slitsom ut😅, men sjelen trenger mange livsløp.     

Er du hindu, du, eller?

Anonymkode: 40a09...1b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Giftmann30

Jeg har drømmer fra 2. Verdenskrig, jeg er en tysk offiser så vel ... gjør grusomme ting. Jeg vet at vi har flere liv! Jeg hjemsøkes av noen jeg har gjordt i et tidligere liv. Jeg ble skutt i pannen, samme sted jeg nå i dette livet beære et merke( et fødsels merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du hindu, du, eller?

Jeg har ikke tatt til meg noen religion , jeg er kun bevissthet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gleder du deg til å dø? Anonymkode: 40a09...1b5

Nei!

Til det er livet for godt! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og født på ny av Ånden, så gleder meg til det som hender etter det (døden), å dra HJEM!

Det er da det virkelige livet starter, livet i Herrens Rike. Ikke denne onde verden som er gitt i den ondes hender pga synden. 

Jesus svarte: «Mitt rike er ikke av denne verden. Hadde Mitt rike vært av denne verden, ville Mine tjenere ha kjempet, slik at Jeg ikke skulle bli overgitt til jødene. Men nå er ikke Mitt rike herfra.» - Johannes 18:36

Han som gav seg selv i døden for våre synders skyld, for å fri oss ut fra den nåværende onde verden,

etter Gud vår Fars vilje. - Galaterne 1:4

For syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre. - Romerne 6:23

Og som det er bestemt for menneskene én gang å dø, og deretter dom - Hebreerbrevet 9:27

Hvis verden hater dere, vet dere at den hatet Meg før den hatet dere. Hvis dere var av verden, ville verden elske sitt eget. Fordi dere ikke er av verden, men Jeg har utvalgt dere av verden, hater verden dere. Johannes 15:18-19

Sannelig, sannelig sier Jeg dere: Den som hører Mitt Ord og tror på Ham som har sendt Meg, han har evig liv og skal ikke komme til dom, men er gått over fra døden til livet. - Johannes 5:24

den visdom ingen av herskerne i denne tidsalder har kjent. For hadde de kjent den, hadde de ikke korsfestet herlighetens Herre. Som det er skrevet: Det øyet ikke har sett, og det øret ikke har hørt, det som heller ikke kom opp i menneskets hjerte, det som Gud har forberedt for dem som elsker Ham. - 1 Korinterbrev 2:8-9

Når Jeg har gått bort og gjort i stand et sted for dere, skal Jeg komme igjen og ta dere til Meg. For der Jeg er, skal også dere være. - Johannes 14:3

Death-Penalty-for-Sin-Eternal-Life-in-Christ.jpg

42a8315bf526a3bd4592e3bd2a58ed75.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gleder jeg meg til å se igjen alle dyrene jeg har kjent! Sauene våre, hestene til naboen, hesten min, en omplasseringshund jeg var fostermor for, hunden min, kattene mine....sukk, det blir bra det. Menneskene...? Not so much :P

Anonymkode: b9acd...867

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden er like naturlig som livet. Den er en stor del av oss. Er ikke redd, men det blir trist å forlate alt jeg kjenner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til når jeg stresser og angster sykt mye over ting så tenker jeg at "jeg skal overleve frem til den datoen" og etter det kan jeg dø liksom 😆 ikke at jeg planlegger å dø i det hele tatt, men det er på en måte en lettelse at jeg ikke må streve på i ubegrensa tid. Så lager jeg selvfølgelig en annet dato senere bare for å komme meg gjennom ting, 

Anonymkode: 9b44a...2d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iblant. Er ufør, ensom og ganske livstrøtt, men samtidig tror jeg jo ikke på noe etterliv. Varierer litt fra dag til dag.

Anonymkode: 21f20...bbc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Døden er det samme som slik det var før vi ble født... Ingen tanker, ingen følelser, ingen bevissthet, ingenting... Etter at vi har forlatt livet, får vi mest sannsynlig aldri muligheten til å eksistere igjen... Det er dette livet vi har, og så er det svart for evig og alltid... Noen som gleder seg?

Ja jeg gleder meg til å bli gammel og dø. Vet vi da får fred. Enn så lenge må man leve . Tror ikke sjelen dør.

Anonymkode: f53fa...746

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

av og til.har ikke noe bra liv;preget av sykdom. men er mest redd for at jeg etter min død blir stilt til rette for alt jeg har gjort galt i dette livet.

Anonymkode: b4dab...297

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hva man tror på. Ifølge Bibelen vil de som ikke tror forblir nok døde, resten får gjennoppstå og få evig liv. Det ser jeg frem til ja, å få treffe igjen familiemedlemmer og venner som har gått bort iløpet av årene. I mellomtiden nyter jeg dette livet og forsøker å gjøre så godt jeg kan.

Anonymkode: 63be6...b3d

ikke snakk om noe du ikke kan så veldig mye om. I følge Bibelen som er krystallklar på dette er det to steder etter døden. En dimensjon som man kaller "himmelen" der alle som tror på Kristus befinner seg, og fortapelsen der hvor de som har forkastet troen på Kristus befinner seg. Fortapelsen er et sted der totalt fravær av Gud regjerer, neppe et hyggelig sted og være i evigheten. Det er disse to alternativene, ikke noe annet. Alle lever videre etter døden, det er bar hvilken "dimensjon" man egentlig ved eget personlige valg som avgjør hvor det tilbringes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

av og til.har ikke noe bra liv;preget av sykdom. men er mest redd for at jeg etter min død blir stilt til rette for alt jeg har gjort galt i dette livet.

Anonymkode: b4dab...297

Det er jo alle mennesker om de innrømmer det eller ikke, selv den mest ihuga ateist. Husk en ting min venn, for de som har tatt i mot Kristus er det ikke noe fordømmelse etter døden. Det blir et oppgjør med livet ditt ja, men som frelst vil du ikke ha noe og frykte overhodet. Om du ikke har levd et perfekt liv her nede på jorden? Så blir frelst ved din tro? Det er så ekstremt mye bedre og avgjørende en og forkaste denne dimensjonen og leve et liv borte fra Gud og all som heter godhet i evigheten.

Hva er evigheten? En sa det slik. Når det høyeste fjellet i verden er slitt ned til flat mark, har det gått et sekund av evigheten. Dette stemmer ikke :) Evigheten er akkurat det for all evig fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...