Gå til innhold

Når søsken dør i selvmord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet min storesøster til selvmord for kort tid siden. Hun var psykisk syk og levde isolert men aldri mistenkte jeg at hun planla å ta sitt eget liv. Jeg vet at hun slet , særlig etter at hun ble uføretrygdet og hun ikke lenger fikk behandling i psykiatrien, men jeg visste ikke at det stod så ille til.

Jeg var så opptatt med skolearbeid at jeg ikke hadde tid til noen lengre eller mer kontakt de siste par månedene. Det ble med en par kortere telefonsamtaler om hvor vi skulle feire jul i år, hva hun ønsket seg  og hva vi skulle spise osv. Hun lå død alene i over en uke i leiligheten. 30 år ble hun.

Det kjennes ut som jeg er iferd med å dø selv. Jag har så vondt i hjertet, jeg er kvalm og svimmel hele tiden og jeg får ikke sove om natta. Jeg har så skyldfølelse. Hun har ligger død alene over tid, og jeg lurer sånn på hva hun tenkte i sine siste timer og minutter. Hvilken desperasjon og fortvilelse hun må ha følt på da hun valgte å avslutte det. 

 

Anonymkode: 6e5f7...776

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får virkelig helt vondt av å lese hva du går gjennom. Jeg vet ikke selv hvordan jeg skulle ha håndtert noe slik, men kanskje du har noen å snakke med dette om? Sånn at du ikke spises opp av skyldfølelse og smerte 😔

 

Anonymkode: 4a4f7...aea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, det er utrolig trist å høre om søsteren din, og hva du selv gjennomgår nå. Det du føler er her helt normalt når et nærstående menneske tar livet sitt. Det er viktig at du har noen å snakke med, at du ikke blir gående alene med sorgen, følelsene og tankene.

Jeg vil foreslå Landsforeningen for etterlatte ved selvmord - LEVE. Google opplyser at de er nedlagt, vet dessverre ikke om dette stemmer. Nettsiden deres er i hvert fall tilgjengelig, og der står det mye bra som kanskje kan være til støtte og hjelp for deg.

https://leve.no/

Ønsker deg alt godt, klem ❤️

Anonymkode: 60876...723

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff fælt.

jeg er noen år eldre enn d din søster ble, og jeg ser at når årene begynner å gå, staker det seg ut en kurs for alle...

det varierer fra de suksessfulle som har bra jobb utseende psyke osv til de mer helsemessige dårlige menneskene. Med dårlig helse følger d så mange ulemper, og når man heller ikke er i jobb kan deg bli så utrolig tungt for noen.

så jeg føler veldig med deg, men jeg håper at du aksepterer valget hennes også ❤️

Fordi at vi kan mene det er feil valg, men jeg tror de som tar selvmord mener at det er riktig for dem.

de som fordømmer selvmord er ofte vellykkede mennesker, men hva vet vel de om hvordan det er å ha ett miserabelt liv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg vet det kan føles som din skyld, men det er ikke din skyld. Det er flere brikker som spiller an.

 

Kondolerer ❤️

Anonymkode: 2c359...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så masse. Det var ikke din skyld selv om det kan føles sånn. Føler med deg i sorgen. ❤️❤️

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer!:hjerte:

Men du skal vite at det nok er mange som sitter med de samme følelsene som du har, etter å ha opplevd noe sånt.. Så ta kontakt med noen:

AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 16.56):

Kjære trådstarter, det er utrolig trist å høre om søsteren din, og hva du selv gjennomgår nå. Det du føler er her helt normalt når et nærstående menneske tar livet sitt. Det er viktig at du har noen å snakke med, at du ikke blir gående alene med sorgen, følelsene og tankene.

Jeg vil foreslå Landsforeningen for etterlatte ved selvmord - LEVE. Google opplyser at de er nedlagt, vet dessverre ikke om dette stemmer. Nettsiden deres er i hvert fall tilgjengelig, og der står det mye bra som kanskje kan være til støtte og hjelp for deg.

https://leve.no/

Ønsker deg alt godt, klem ❤️

Anonymkode: 60876...723

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...