AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #61 Skrevet 11. juli 2023 Jeg kuttet ut en venninne som skremte meg med krybbedød da sønnen min var nyfødt. Jeg fortalte henne at jeg tok alle forholdsregler og hadde vekkeklokke som ringte flere ganger hver natt for at jeg skulle kunne sjekke at alt var bra (vet det var hysterisk). Likevel maste hun i vei og sa at «det kan jo skje likevel» og «tenk om…». Jeg var nettopp kommet ut av et vanskelig samboerforhold, og hadde alt ansvaret alene. Jeg kan ikke akkurat tro at hun var sjalu. Tror bare hun ville trykke meg lenger ned. Anonymkode: d75ff...02b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #62 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 4.01): Hun klarte aldri å bli glad på mine vegne, kom ofte med små stikk, og var tydeligvis ikke lykkelig med eget liv. Så da unnet hun ingen andre lykke heller... livet er for kort til å bruke tid på slike mennesker når det finnes så mange gode mennesker som vil deg vel. 😊 Anonymkode: 98c7b...d4b Var det jeg som skrev denne? Har ihvertfall helt lik opplevelse. Anonymkode: e08f8...165
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #63 Skrevet 12. juli 2023 En venn fra skolen ghosta meg for ingen grunn og bare sluttet å snakke med meg plutselig. Jævla taper Anonymkode: 44c3d...e93
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #64 Skrevet 12. juli 2023 Jeg hadde en "venninne" som er vanskelig å beskrive som noe annet enn narsisistisk. Hun krevde oppmerksomhet fra alt og alle og skydde ingen midler. Dette er mange herrens år siden, og det var mine foreldre som påtvang meg dette "vennskapet". Jeg møtte henne siste gang som 20-åring. Jeg var på en reunionfest, og hun dukket opp litt seint på kvelden i vanlige klær og trakk meg til side og gråt og fortalte meg at hun hadde fått kreft og skulle dø. Jeg ble jo fra meg, men også mistenksom, for hun har en forhistorie med både løgn og fysisk vold mot meg. Lang historie kort - dette er 16 år siden og hun lever i beste velgående. Jeg kuttet henne totalt ut etter den kvelden. En gang siden kontaktet hun meg for å fortelle noe hun "hadde hørt noen hadde sagt om meg". Jeg svarte at jeg ikke var interessert, blokkerte henne og ferdig arbeid. Anonymkode: 322a0...953
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #65 Skrevet 13. juli 2023 Er der nå at jeg vurderer det. Har en venn fra waaay back, men det er utelukkende pinlig stemning når vi møtes. Sånn at du kan "skjære" gjennom den. Føler ikke vi har noe til felles mere. Det gjør at jeg nesten gruer meg til å møtes og overanalyserer feks måten vedkommende snakker på. H*n har en tendens til å være spydig og komme med små stikk. Får ikke hjelpe at jeg var forlover for denne vennen i vedkommende sitt bryllup. Anonymkode: a54b5...140
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #66 Skrevet 13. juli 2023 On 11/20/2020 at 11:31 AM, AnonymBruker said: Sitter her selv og tenker hvorfor jeg egentlig orker å prøve å holde vennskap gående når jeg egentlig ikke liker vedkommende. Jeg ønsker ikke å kutte ut folk og lage noe drama rundt det. Men det er par to-tre stykker jeg har merket meg at det alltid meg som må ta kontakt. Akkuart nå går jeg igjennom mye vanskelig og har noen få venner som jeg prater dette om med litt. Jeg prøver å unngå å lesse mine problemer over på andre. Jeg kommer til å trekke meg stilt og rolig tilbake og ikke ha så mye kontakt med andre til ting har løsnes seg igjen. Jeg set det kan også være på tide å fase ut enkelte venner som jeg faktisk ikke føles på bølgelengde med. Føler meg pill råten, men nå trenger jeg kun positive og støttende venner og familie inn i livet mitt ❤️ Hva var grunnen til at dere kuttet ut venner? Fikk dere det bedre med dere selv i etterkant? Har dere klart å knytte nye vennskap? Jeg er midten av førti årene så det er ikke så lett å knytte nye vennskap syns jeg 😕 Anonymkode: 3aebe...b3f Jeg kuttet ut bestevenninnen min. Jeg bar forlover i bryllupet hennes, gjorde så mye for henne, arrangerte og betalte ganske fine penger for utdrikningslag, klær, alt. Dessuten reiste jeg til henne kun for å være der når hun skulle prøve kjole, en reise kostet vel 1500kr, som jeg betalte selv. 3 år senere kunne hun ikke ens komme som gjest på min vigsel. Hun såret meg enormt etter alt jeg gjorde for henne. Andre venninner har jeg kuttet ut fordi de bare tar og tar og aldri står på tilbudssiden. Jeg må alltid reise til dem, jeg må alltid ordne alt hvis vi skal reise osv. Ja, jeg har alltid mådd bedre etter jeg har kuttet sånne ut. Men noen savner jeg jo likevel. Anonymkode: 0e1f7...caf
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #67 Skrevet 13. juli 2023 Jeg har fadet ut 3 stk: Ei som var psykisk ustabil. Jeg orket ikke. Ei som aldri tok kontakt, kun meg Ei nær venninne gjennom 20 år. Desverre ble jeg satt lite pris på, var alltid sist for hu, fikk lite støtte når jeg trengte det, følte meg ofte "dårlig" ifh til hu og hu spurte aldri meg å være med når hu sku no m felles bekjente. Nå har jeg 2-3 igjen. Pluss noen få bekjente. Kjenner jeg gjerne skulle hatt 1 eller 2 nære til. Men vanskelig i 40 åra. Anonymkode: 98bca...c22
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #68 Skrevet 13. juli 2023 Jeg droppet en venninne som oppførte seg helt ufyselig til tider. Var så ille at hun faktisk fikk forbud mot å oppsøke en jente som drev på med eksen hennes. Å hun jenta gjorde ingenting galt, ikke kjente hun henne heller. Hun datet eksen hennes og det var nok til at hun terroriserte henne. Anonymkode: fbe60...5de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå