Gå til innhold

Gjorde jeg noe galt her?

Gjest Bamse20

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg egentlig sitter og tenker på, det var noe som skjedde ifjor rundt i midten av september.

Jeg var ute og kjørte. En kompis ringte meg som ville kjøre hjem han og ei vennine (Bekjent av meg). Sure thing tenkte jeg.

Dem var ganske berusa begge to, null problem. Så jeg satt dem av utenfør døra og kjørte tilbake til byen.

2 timer etterpå ringte hun hyl gråtende og spurte om jeg kunne komme og hente henne snarest. Jeg spurte hva som foregikk men det var nesten umuligt og få noe svar ifra henne. Så jeg kjørte fra byen og tilbake til dem, og rett før jeg kom til døra så så jeg at dem sto og kranglet. 

Han kompisen min hoppet i bilen og peiset på ut fra utkjøringa, holdte på og treffe min bil i tilegg da han var utroligt beruset.Han kjørte nesten 100 meter før han igjen, holdte på og treffe 2 andre biler som sto parkert OG en annen bil som kom mot han, før han da parkerte bilen sin en annen plass.

mens han holdte på og parkere så flytte bilen, så sprang vennina og satt seg i bilen min og ba meg kjøre fort som faen vekk. Kompisen slamret med døra, så jeg tenkte istedentfor og gå ut og krangle så peiset jeg bare på og kjørte unna, mens han ropte og hylet bak meg.

Jeg prøvde og roe ned vennina og spørre henne hva som egentlig skjedde. Der fikk jeg vite at etter jeg dro da jeg kjørte dem ditt, så skulle han ligge over. Han skulle ligge på sofaen og hun i senga. Tydligvis så har han gått fra sofaen og inn på rommet hennes og prøvd og ha sex  med henne uten av hennes vilje. Hun klarte og og stoppe han men han prøvde flere ganger, (det var da hun ringte, og det forklarer egentlig gråtinga og hvorfor hun ville bort raskest)

Da jeg hørte alt dette og hadde klart og roet henne ned, så tilkalte jeg politiet og forklarte situasjonen, men fikk bare beskjed om at hun måtte anmelde tilfellet om hun ville gjøre det.

Dette var noe hun ville gjøre dagen etterpå, så jeg kjørte henne videre til ei annen vennine hvor hun tilbrakte kvelden.

Etter jeg kjørte henne hjem, så fikk jeg et par kompiser av meg til og kjøre og møte meg, og så ba jeg dem følge etter meg etter hva jeg hadde sett å hørt.

Da vi kom bortover til der bilen hans, så var ikke han der, men vi hadde en stor annelse på hvor han var da han hadde en god kompis av oss som bodde et par veier unna.

Jeg parkerte bilen min foran hans bil i tilfelle at han skulle finne på og komme tilbake og kjøre.

Jeg satt på kompisene mine oppover til kompisen min sitt hus (Må nevne at det er en blokke med rekkehus som bare har en etasje, men man må gå inn i engang for og komme inn til vært hus).

Vi hørte snorking og da hadde han som fyllekjørte og prøvde og voldta vennina mi sovna av.

Vi vekket han, og jeg var ganske forbanna men klarte og beherske meg. 

Men jeg ga han egentlig 2 valg. Jeg sa og quoter "Du skal bli med oss og vi skal kjøre tilbake til min bil, og vi skal kjøre ned til politistasjonen hvor du skal forklare deg hva du nettopp har gjort. Du har 2 valg: 1. Jeg sier hva jeg har sett til politiet 2. Du forteller alt selv og kanskje klarer å komme deg unna med en advarsel".

Han ble ganske forbanna og prøvde og komme seg unna men vi klarte og roe han ned og vi fikk han i bilen. 

Vi kjørte ned til politistasjonen hvor han fortalte om fyllekjøringa (Han nevnte ikke om hva han hadde gjort mot dama)
Politiet tok han med inn mens jeg måtte sitte og snakke med en annen politimann hvor jeg måtte ta et lite "avhør" om hva som hadde skjedd. Jeg nevnte alt jeg hadde sett å hørt. 
Politiet dro etterpå og sjekket bilen hans men den var kald da di sjekket den så de hadde ingen bevis på at han fyllekjørte.
Alt de fikk var en alkohol test på over 2 i promille, men det var ikke nok til og ta han for fyllekjøring da de ikke hadde bevis med bilen.

Vennina mi var evig takknemlig for alt jeg gjorde den kvelden. 

Men jeg sitter her enda, et år senere om at jeg gjorde det rette valget?

Jeg tolererer ikke fyllekjøring, uavhenging om man må flytte bilen bare 1 meter. Men var jeg egentlig for streng som tok han ned til politstasjonen for og få han til og innrømme hva han hadde gjort?

Han har både unnskyldt seg for meg og vennina. Jeg har ikke noe lengre kontakt med han da han har flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, jeg må si jeg er imponert og ganske rørt over hvordan du håndterte dette! All honnør til deg, og sikker på at venninna di setter veldig stor pris på det! ❤️

Anonymkode: 643f4...293

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Catalina Culès said:

Du gjorde det eneste rette, fyllekjøring er livsfarlig både for seg selv og andre.

Takk takk. Det er mange av vennene mine som sier at det jeg gjorde, er ikke mange som hadde gjort.
Men igjen, så var denne kompisen en veldig god venn av meg. Både jeg og han rånet vær dag i byen med venner og andre. Men jeg føler at jeg kunne ha ødelagt alt for han, med både jobb og sertifikat. Men jeg sitter også med tanken i hodet om jeg ikke hadde gjort det jeg hadde gjort, så hadde han sikkert gjort det samme igjen og værste er at han kunne drept noen og seg selv. Men trur iallefall at han lærte seg en god lærepenge.

Endret av Bamse20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jenta ok. I gamle tider beskyta vi felles venniner ,fra tullinger utafor gruppa og fra tullinger fra gruppa. Sånn skal det vare alltid.

Men at du tister på kompisen og drar ham til purken .... nei mann. Sånn gjør mann ikke !

Innerst inne du vet det selv ,derfor du tenker på det så lenge.

Anonymkode: 2f078...833

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For jenta ok. I gamle tider beskyta vi felles venniner ,fra tullinger utafor gruppa og fra tullinger fra gruppa. Sånn skal det vare alltid.

Men at du tister på kompisen og drar ham til purken .... nei mann. Sånn gjør mann ikke !

Innerst inne du vet det selv ,derfor du tenker på det så lenge.

Anonymkode: 2f078...833

Å "tiste" er noe jeg ikke gjør normalt sett.

Men når det kom til alkohol, så føler jeg at jeg har spart et par menneskeliv med å bli drept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok ikke dette har vært lett for deg! Du var modig og du gjorde det rette!☺️ All ære til deg , du vel på en måte helten her! tenk alt det grusomme som kunne skjedd, det forhindret du! Husk på det neste gang denne saken dukker opp i tankene dine♥️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/20/2020 at 7:09 AM, Bamse20 said:

Å "tiste" er noe jeg ikke gjør normalt sett.

Men når det kom til alkohol, så føler jeg at jeg har spart et par menneskeliv med å bli drept. 

Hvor går grensen din for tysting? Er det når det ikke potensielt går utover andre enn personen selv?

Anonymkode: 602b3...36c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde jo det rette ja... men så tenker jeg han var jo kompisen din
Hvis det hadde vært meg i den episoden hadde jeg nok ikke dratt med meg kompisen til stasjonen, men hadde passa på at han ikke kjørte igjen i beruset tilstand den kvelden

Anonymkode: 68204...fd9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...