Gå til innhold

Maling i aubergine-farge?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg skal male og leter febrilsk etter en farge som kan minne om aubergine. Altså en rød-lilla-brun nyanse.

Men jeg finner den ikke på fargekart e.l.

Den skal være varm og ikke virke "svart" på veggen.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og som har tips til en farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har nettopp malt en vegg i denne fargen, har desverre ikke fargekoden for øyeblikket. Den finnes i litt ulike nyanser i Nordsjö fargekart. Nordsjö har de ihvertfall hos Byggkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Har faktisk ikke sjekket Nordsjö.

Si i fra hvis du finner koden da (eller om fargen har et eller annet navn)

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe laboratoriet til Jotun og høre om de kan hjelpe deg (hvis anbefalt Nordsjøfarge ikke matcher). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet noen fargeprøver nå. Det er mye å velge mellom og ingenting som er nøyaktig slik jeg vil ha det :ler:

Takk for tipset om Jotun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Noen butikker har en slik fargeavleser som analyserer fargeprøver og blander fargen etter det. Du kan jo ta med deg en aubergin i butikken og få dem til å lage en liten boks som du tester med? Selv tok jeg med meg en stripete topp for å få avlest de to blåfargene jeg ville ha på et kjøkken en gang. Det gikk fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset om Jotun.

De er flinke der.

En annen måte du kan gjøre det på er å delta i blandingen i malerbutikken. Finn den fargen som er nærmest den du vil ha.....så fyller dere på med det som trengs for å få helt rett farge (fargesirkelen kjenner du sikkert)....må selvfølgelig huske at fargen endrer seg bittelitt fra våt til tørr tilstand + at lyssettingen er annerleds i butikken kontra i det rommet hvor fargen skal være.

Lykke til....går helt fint å få lagd spesialfarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok så har jeg aldri fått sett Debbie Travis. Har pønsket på denne fargen ganske lenge, men har aldri kommet i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, bare mener å huske at hun malte stua til noen i denne fargen for ikke så lenge siden...

Søstera mi har noe lignende på kontoret, og det er en herlig farge!! Håper du blir fornøyd og at det blir fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...